דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | ראש ממשלת הונגריה הכריז על חוקי חירום דרקוניים

מספר החולים בעולם עומד על 776,206 ומספר המתים על 37,128 | עיראק סגרה את הגבול עם סוריה לעולי רגל, לאחר שכ-15 חולים שבו לעיראק | בפורטוגל הפכו את כל המהגרים לחוקיים, כדי שיקבלו טיפול הולם | וההולנדים מסתגרים, למרות שאין סגר

חייל עיראקי מחטא רחוב בבגדד מפני מגפת הקורונה. 28 במרץ (Photo by Ameer Al Mohammedaw/picture alliance via Getty Images)
חייל עיראקי מחטא רחוב בבגדד מפני מגפת הקורונה. 28 במרץ (Photo by Ameer Al Mohammedaw/picture alliance via Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם. מניין החולים שאובחנו כנשאי הנגיף ברחבי העולם עומד על 776,206, ו-37,128 בני אדם נפטרו כתוצאה מהמחלה.

הונגריה
על רקע מגפת הקורונה אישר אתמול (שני) הפרלמנט ההונגרי חוק המעניק לרה״מ וויקטור אורבן סמכויות כמעט בלתי מוגבלות. על פי החוק, שעבר ברוב של  137 מול 53, תכנס הנגריה למצב חירום בו פעילות הפרלמנט תושהה ללא מגבלה של זמן. במצב החירום לא תתקיימנה שום בחירות מכל סוג, והשליטה במדינה תתנהל בצווים שתוציא הממשלה. על כל מפיץ ״פייק ניוז״ או שמועות לא מבוססות – להגדרת הממשלה – יכולו להיגזר עד 5 שנות מאסר והפרת כללי הבידוד עלולה לגרור עונש של עד 8 שנות מאסר. מוסדות האיחוד האירופי הודיעו כי יתכנסו על מנת לדון בתגובה למהלך של אורבן, הנוגד את ערכי האיחוד. בהונגריה אובחנו 447 חולי קורונה, ו-15 בני אדם מתו מהמחלה.

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה משיב לשאלה בבית הנבחרים במהלך הצבעה על הארכת סמכויות חירום לממשלתו. 30 במרץ (Zoltan Balogh/MTI via AP)
ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה משיב לשאלה בבית הנבחרים במהלך הצבעה על הארכת סמכויות חירום לממשלתו. 30 במרץ (Zoltan Balogh/MTI via AP)

עיראק
כ-15 אזרחי עיראק שיעים ששבו מסוריה אל הערים כרבאלה ונג'אף נמצאו אובחנו כחולי קורונה, זאת אף על פי שמשטר אסד הכחיש את המצאות הקורונה בסוריה עד הימים האחרונים. לעמות המשטר, ארגוני זכויות אדם הפועלים בסוריה דווחו כבר לפני חודש על התפשטות הקורונה בשטחה. מושל כרבאלה, נוסייף אל-ח'טאבי ציין כי כל מי ששב מסוריה בעת האחרונה הושם בהסגר. עוד הוסיף כי דרש מהממשלה העיראקית לסגור את המעבר מסוריה ואליה בפני עולי רגל. על פי הדיווחים העדכניים של סוריה לארגון הבריאות העולמי ישנם כעת 10 חולי קורונה בסוריה ושני בני אדם שמתו מהמחלה אתמול. ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, אמר אמש בישיבת הוועדה המיוחדת למלחמה בקורונה כי "יכולת ההשתלטות שלנו על התפשטות הנגיף ומניעת ההתדרדרות היא במצב טוב בהשוואה לעולם. אנו לא אומרים שניצחנו את המגפה אבל המצב בשליטה". הוא הוסיף כי הם צפויים לקבל ציוד חשוב שיוטס מסין, וכי גם ארצות הברית, ירדן, כווית ואיראן סייעו למדינה להתמודד עם הקורונה, כך דווח בתאגיד השידור 'כאן'. עוד דווח כי עיראק מובילה במספר המתים מבין מדינות ערב. בעיראק אובחנו 547 חולי קורונה ו-42 בני אדם מתו מהמחלה.

חיילי משטרה הצבאית מסיירים ברחובות בודפשט, הונגריה. 30 במרץ (Zoltan Balogh/MTI via AP)
חיילי משטרה הצבאית מסיירים ברחובות בודפשט, הונגריה. 30 במרץ (Zoltan Balogh/MTI via AP)

פורטוגל
ממשלת פורטוגל הודיעה כי תעניק אזרחות לכל הזרים ומבקשי המקלט שהגישו בקשות לקבלת מעמד במדינה. לפי אתר יורוניוז, המהלך נועד להנגיש בבטחה את שירותי הבריאות והביטוח הלאומי לכל מי שקוק להם בתקופה זו. הענקת האזרחות תימשך לפחות עד ה-1 ביולי. "חשוב להבטיח זכויות לאנשים הפגיעים ביותר, כמו למשל מגרים" אמר שר הפנים אדוארדו קבריטה, והוסיף כי "סולידריות היא מחובותיה של החברה בזמני משבר". בפורטוגל אובחנו 6,408 חולי קורונה, ו-140 בני אדם מתו מהמחלה.

צבעוניים ראשונים פורחים בגינת פרחים בהולנד. הגינה המפורסמת סגורה בשל מגפת הקורונה. 26 במרץ (AP Photo/Peter Dejong)
צבעוניים ראשונים פורחים בגינת פרחים בהולנד. הגינה המפורסמת סגורה בשל מגפת הקורונה. 26 במרץ (AP Photo/Peter Dejong)

הולנד
ההולנדים נשארו בבית בסוף השבוע, למרות מזג האוויר השמשי והעובדה שאף תקנה ממשלתית לא אוסרת עליהם לצאת. הולנד היא אחת המדינות היחידות באירופה בהן לא הוטל כל סוג של סגר על התושבים. משרד הבריאות ההולנדי המליץ להולנדים להישאר בבית והממשלה העבירה הוראה לשמור על מרחק של מטר וחצי לפחות בין בני אדם. לפי הדיווחים בתקשורת ההולנדית הפארקים, המסעדות, החופים ומקומות הבילוי נותרו שוממים בסוף השבוע. עם זאת משרד הבריאות ההולנדי דיווח היום על 884 מאובחני קורונה חדשים. בהולנד אובחנו 11,750 חולי קורונה ו-864 בני אדם מתו מהמחלה.

ובשולי המגפה: ציור של האמן וינסנט ואן גוך נגנב בפשיטה לילית ממוזיאון "סינגר לארן" בהולנד – כך נמסר אתמול מהמשטרה ההולנדית. המוזיאון, שנסגר לאחרונה כחלק מהצעדים שננקטו במדינה למניעת התפשטות נגיף הקורונה, קיבל בהשאלה את הציור ממוזיאון אחר במדינה בשם "גרונינגר", לצורך תערוכה. היצירה של האמן ההולנדי נקראת "גן האביב", והיא מתוארכת לשנת 1884. הערך הכספי המדויק שלה לא נמסר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!