דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הספורט בקורונה / ההתאחדות הכדורגל הספרדית תקצה 500 מיליון אירו למועדונים שנקלעו למשבר

נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס: "המסר שלי הוא אחדות, תקווה ומשמעת. יחד נעצור את הנגיף" | ארבע קבוצות בליגה הגרמנית המשתתפות בליגת האלופות, יעבירו 20 מיליון אירו מזכויות השידור לקבוצות הקטנות יותר

שחקני ברצלונה וריאל סוסיאדד במשחקי בליגה הספרדית. 7 במרץ 2020. (Photo by Eurasia Sport Images/Getty Images)
שחקני ברצלונה וריאל סוסיאדד במשחקי בליגה הספרדית. 7 במרץ 2020. (Photo by Eurasia Sport Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל הספרדית הודיע כי תקצה סכום של 500 מיליון אירו בהלוואה בתנאים נוחים, למועדוני הכדורגל שנאבקים כלכלית על הישרדותם, בתקופת השבתת הספורט, בשל נגיף הקורונה. במקביל, הודיעו ארבע הקבוצות הבכירות ב'בונדסליגה' הגרמנית ביניהן, באיירן מינכן, ר.פ לייפציג, באייר לברקוזן וברוסיה דורטמונד, על העברת 20 מיליון אירו מזכויות השידור של ליגת האלופות לקבוצות הקטנות יותר.

בימים קשים אלו סולידריות היא שם המשחק. עצירת הליגות במהלך עונת המשחקים גורמת להפסדי ענק לכל הצדדים הנוגעים בתעשיית הכדורגל ומועדונים רבים נמצאים על סף פשיטת רגל. כדי להצליח להתמודד עם המשבר הכלכלי הקשה שפוקד את העולם ומשפיע על תעשיית הכדורגל, נדרשת סולידריות המתבטאת בתמיכה כלכלית של התאחדויות הכדורגל והמועדונים הגדולים, בקבוצות הקטנות יותר העומדות בפני קריסה. 

שחקני באיירן מינכן והופנהיים במשחק במסגרת הבונדסליגה ב-29 לפברואר 2020 Sinsheim, Germany. (Photo by Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images)
שחקני באיירן מינכן והופנהיים במשחק במסגרת הבונדסליגה ב-29 לפברואר 2020 Sinsheim, Germany. (Photo by Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images)

נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס אמר לעיתונות המקומית "אנו רוצים לשבת עם ראשי ה'לה ליגה' כדי לדבר על הבעיות שעלולות להיות במועדונים מסוימים. המסר שלי הוא של אחדות, תקווה ומשמעת. כל עולם הכדורגל, מהקבוצות הקטנות עד הקבוצות הגדולות, עלינו לשלוח מסר של סולידריות, יחד נעצור את הנגיף הזה".

בהתאחדות מנסים בזמן הזה לעזור לקבוצות לקבל הלוואות שיעזרו להם להתאושש, אך עדיין לא מדובר על תקציבי ההתאחדות שיעברו באופן ישיר לתמיכת הקבוצות "דיברנו עם כמה בנקים ומסוגלים להציע קו אשראי בשווי 500 מיליון אירו למועדונים מהליגה הראשונה והשניה הנאבקים וניתן יהיה להחזיר אותם בארבע, חמש או שש השנים הבאות". רוביאלס הוסיף "אנו חושבים שזה בלתי אפשרי לחדש תחרויות בתחילת מאי. יש לנו בתי חולים ארעיים במדריד ויחידות החירום הצבאיות יוצאות לרחובות".

"החלטה זו מדגישה את העובדה שהסולידריות איננה מילה ריקה בבונדסליגה" אמר נשיא ההתאדות הכדורגל הגרמנית, כריסטיאן סייפרט. "אנחנו מודים לארבעת הקבוצות המשתתפים בליגת האלופות". מנכ"ל באיירן מינכן קרל היינץ רומניגה הוסיף "בזמנים קשים אלה, חשוב שהכתפיים החזקות יתמכו בכתפיים החלשות יותר. אנו רוצים להראות שכדורגל עומד ביחד".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!