דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / נתניהו: מענק פסח לילדים ולקשישים, האזרחים יידרשו לחבוש מסכות במרחב הציבורי

המענקים בסך 500 ש"ח לכל קשיש ו-500 ש"ח לכל ילד ישולמו ישירות לחשבון הבנק | גיל הזכאות למענק לעצמאים יירד ל-20 | הפיקוח על הגבלות התנועה בבני ברק יוגבר | "איננו יכולים לנוח על זרי דפנה. אין זרי דפנה - יש רק אתגר"

רה"מ נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, בתדרוך הנושא התפרצות הקורונה בישראל. (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
רה"מ נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, בתדרוך הנושא התפרצות הקורונה בישראל. (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על מענק מיוחד לחג הפסח למשפחות עם ילדים בסך 500 שקלים לכל ילד, ומענק לקשישים בסך 500 שקלים שיתווספו לקצבה. הכספים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק, ללא טפסים וללא בירוקרטיה. לדבריו, ההחלטה תעבור חקיקה במהירות על מנת שתצא לפועל.

נתניהו הודיע גם על מספר הנחיות חדשות למאבק בנגיף: משרד הבריאות ינחה את כלל אזרחי ישראל לחבוש מסכה בצאתם למרחב הציבורי, ואם אין ברשותם מסיכה, לאלתר עם פיסת בד או צעיף. בנוסף, כל ישראלי ששב ארצה ייכנס לבידוד במלונית. "אנחנו מאפשרים לכל ישראלי לשוב אבל בו בזמן דואגים לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

בנוסף הודיע נתניהו על החמרת הגבלות התנועה על העיר בני ברק, למניעת התפשטות נגיף הקורונה. "הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני-ברק. אנחנו מהדקים את הכניסות והיציאות מהעיר בני-ברק, כמו גם לשכונות נוספות, כמו דרום ת"א. הציבור החרדי נשמע להוראות, בעידוד הרבנים, אך עדיין ישנו מצב בו המחלה מכפילה את עצמה בחלק מן המקומות ולכן החלטנו לצמצם למינימום את הכניסות והיציאות מהעיר". נתניהו הדגיש כי בתוך בני ברק מותר לנוע לפי ההנחיות הנהוגות בכל הארץ.

נתניהו עדכן עוד כי בהמשך למחאת העצמאים, גיל הזכאות למענק ירד מ-28 ל-20 והמשיך לשבח את מדיניות הממשלה לעומת התנהלותן של מדינות אחרות. כדוגמה לאמון ששווקי העולם נותנים בכלכלה הישראלית נתן את תוצאת הנפקת אגרות החוב שבוצעה אמש אולם "איננו יכולים לנוח על זרי דפנה. אין זרי דפנה – יש רק אתגר".

נתניהו חזר על הדרישה לקיים את ליל הסדר במשפחה הגרעינית ופירט כי יש להימנע מהכנסה אפילו של בני משפחה שלא חיים כרגע בבית, זאת במטרה לצמצם כמה שניתן את המשך הפצת המחלה. "הקשה מכל, אל תובוא אל הסבא והסבתא כי אתם עלולים לסכן את חייהם. אל הקשישים אנחנו נשלח מתנדבים וחיילים שידאגו להם". נתניהו הדגיש כי הנחיות תקפות גם לגבי המימונה וחגים לא יהודיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חזר על דברי נתניהו על הצומת בה נמצאת ישראל וטען כי התנהגות חסרת אחריות של אזרחי ישראל עלולה להביא אותנו למצבן של מדינות המתמודדות עם הרוגים רבים אולם התנהלות אחראית והקפדה על הנהלים יכולה להביא אותנו למצבה של קוריאה הדרומית שהצילחה לשטח את העקומה ולבלום את התפשטות המגפה.

בר סימן טוב שיבח את החברה החרדית ואמר כי לאחר שבתחילה התעלמו שם מההנחיות, כיום יש היענות והירתמות של ההנהגה בקהילות להישמע להנחיות וזה מסייע בבלימה.

ביחס להמלצה ללכת עם מסיכות, בר סימן טוב טען כי אין לקנות מסיכות במיוחד וכי ניתן לאלתר מסיכות מבד שיש בכל בית והבטיח כי בהמשך דבריו יוצג סרטון שמסביר כיצד לאלתר מסיכה שכזאת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא הערב (רביעי) בהודעה לציבור וסיפר כי בשיחה עם ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, שאל אותו מה יש לו לייעץ לו וזה השיב לנתניהו כי את הצעדים החמורים יש לבצע בהקדם. נתניהו הסביר בכך את ההחלטות האחרונות שהתקבלו ושיבח את אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה עם ההנחיות.

לפי נתניהו, ישראל נמצאת בצומת דרכים: ישנה אפשרות שהמגפה תיבלם וישנה אפשרות שנגיע למצבן של מדינות בהן ישנם מאות ואלפי הרוגים. "אני יודע שהצעדים שנקטנו גררו צעדים כלכליים קשים אבל קודם כל אנחנו צריכים להציל את חייהם של אזרחי ישראל. אנחנו עושים הכל כדי להקל עליכם כלכלית, בייחוד לקראת חג הפסח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!