דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תאונות עבודה / דוראל זכריה, בן 14, נהרג בתאונה כשביצע שליחויות על אופניים חשמליים

הנער מהוד השרון פונה לבית החולים במצב אנוש לאחר תאונה עם רכב פרטי | מהסתדרות הנוער העובד נמסר כי יש קשר בין התאונה למשבר הכלכלים: "בני נוער איבדו את עבודתם, ולצערנו אינם זכאים לדמי אבטלה או לפיצוי כלשהו. הם מחפשים עבודה, ומופקרים לעבודות שאינן מתאימות להם"

זירת התאונה. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת התאונה. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דוראל זכריה, נער בן 14 שעבד בשליחויות על אופניים חשמליים ונפצע בתאונה בדרך רמתיים בהוד השרון ביום שלישי האחרון, נפטר הלילה (חמישי) מפצעיו בבית החולים בילינסון.

דוראל זכריה ז"ל (מתוך פייסבוק)
דוראל זכריה ז"ל (מתוך פייסבוק)

התאונה, בין האופניים לבין רכב פרטי, התרחשה ביום שלישי בסביבות השעה 10:00. זכריה פונה כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית קשה, ובמצב אנוש, ונאבק על חייו במשך הימים האחרונים. המשטרה עיכבה לחקירה את הנהג, בן 37.

דוראל, הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. "הוא היה ילד חייכן עם לב טוב", סיפרה האחות דורין ל-Ynet. "הוא עשה רק טוב לאנשים ולהורים שלו. ילד בעל נתינה מרובה שבחיים לא מסרב לעזור. הוא היה אהוב על כל המורים והחברים שלו. הוא נלחם בכוחותיו האחרונים למרות שהרופאים איבדו תקווה. אנחנו מבקשים שהורים ילמדו מהמקרה הזה כמה כל האופניים והקורקינטים החשמליים מסוכנים".

אימו של דוראל עובדת כסייעת בעיריית כפר סבא. ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ספד לו: "אנו משתתפים בצער המשפחה ויחד עם כל העיר כפר סבא, מחבקים את המשפחה בשעה קשה זו. דוראל היה ילד מקסים, חייכן, אהוב על חבריו, שעזר להוריו ולאחיו. זו אבידה קשה לכולם. אנו נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה ונמצאים כאן עבורם לסייע בכל הנדרש".

מהסתדרות הנוער העובד והלומד נמסר: "ראשית, אנחנו משתתפים בצער המשפחה על מקרה המוות הטראגי. האירוע הנורא הזה, קורה בצל משבר כלכלי חמור בעקבות מגפת הקורונה, במהלכו מרבית בני הנוער איבדו את עבודתם, ולצערנו אינם זכאים לדמי אבטלה או לפיצוי כלשהו. מטבע הדברים, הם מחפשים עבודה, ומופקרים לעבודות שאינן מתאימות להם. עבודת שליחויות מסוג זה היא חדשה ולא מוכרת, ולא תוקנו תקנות בטיחות לגביה. מצב זה מאפשר להעסיק בה בני נוער ללא אמצעי מיגון מתאימים, ללא רישיון לכלי מנועי, וכאשר אלה אינם יודעים את חוקי ואת כללי התעבורה. אנו, הסתדרות הנוער העובד והלומד, דורשים ומצפים מהמדינה לאכוף ביתר שאת את תחום עבודת הנוער לנוכח המשבר הכלכלי ולתת את הדעת על תחום השליחות".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "בימים אלו אנו עדים לבני נוער וילדים המנצלים מיעוט התנועה ורוכבים על הכביש באופן המסכן את חייהם. גם בתקופת הקורונה חשוב לשמור על כללי הבטיחות, במיוחד בכביש. אל תגידו לי זה לא יקרה – העובדה שיש מעט תנועה, עלולה להטעות, אך הכביש הוא מקום מסוכן. חובה לחבוש קסדה בכל רכיבה".

מאז יולי 2019, נדרש רישיון לנהיגה על אופניים חשמליים, אותו ניתן להוציא רק לאחר מבחן עיוני ברשות הרישוי, ומעל גיל 16 (או רישיון נהיגה רגיל). לפני נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2016 נהרגו 12 ילדים ברכיבה על אופניים או קורקינט חשמליים, כולל האירוע הנוכחי שהוא מקרה המוות השני בשנת 2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!