דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

ימי הקורונה / בלב בני ברק, ולמרות הקורונה, ב'מצות אביב' עובדים מסביב לשעון

מפעל מצות אביב בבני ברק (צילום: רועי וולף)
מפעל מצות אביב בבני ברק (צילום: רועי וולף)

המפעל, שיושב על הרחוב הראשי החסום לתנועה בעיר, התאים את סדרי העבודה להנחיות משרד הבריאות, ומתמודד עם עלייה של 20% בביקוש | "יהיו מספיק מצות", מרגיע הסמנכ"ל רועי וולף, ומבטיח שלא תהיה עליית מחירים

יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מפעל מצות אביב, הפועל בלב בני ברק, מתמודד גם בימי הקורונה עם עלייה של 20% בביקוש, ועובד בכל שעות היממה, כדי שלא יהיה מחסור. "אנשים קונים כאילו אין מחר", אומר רועי וולף, סמנכ"ל מצות אביב, "ההישארות של אנשים בארץ והחשש מסגר, הוביל לעלייה בביקוש. אז אצלנו לא רק שלא יצאו לחל"ת, אלא גייסנו עובדים חדשים לעמוד בעומס".

רועי וולף, סמנכ"ל מצות אביב. "אנשים קונים כאילו אין מחר". (יעל אלנתן)
רועי וולף, סמנכ"ל מצות אביב. "אנשים קונים כאילו אין מחר". (יעל אלנתן)

בני ברק בכותרות, בעקבות התפשטות הקורונה בעיר, אך בתחום ייצור המצות העסקים, מתברר, כרגיל. המפעל, שיושב על ציר ז'בוטינסקי שנחסם לתנועה עקב העוצר על העיר, היה צריך להסתגל לנסיבות המיוחדות. "עובדים נעצרו במחסום והגיעו ברגל, או ששלחנו רכב לאסוף אותם", מספר וולף על הבוקר הראשון לאחר הטלת הסגר, "זה עיכב אותנו קצת בתחילת המשמרת אבל התחלנו".

"הרבנים אמרו שהקורונה זה חמץ, אז זה לא יכנס למצות", מתבדח וולף, אבל ממהר להרגיע שטמפרטורת האפייה עולה על 300 מעלות, ושום וירוס לא שורד. "עיקר החשש הוא מהדבקה בין בני אדם, ואנחנו שומרים על כל כללי הזהירות כאן. עובדים עם כפפות, מסכות פנים, שומרים על מרחק של שני מטר, מקפידים על היגיינה ומודדים חום בכניסה".

מצות אביב, שומרים על כללי הזהירות. (צילום: רועי וולף)
מצות אביב, שומרים על כללי הזהירות. (צילום: רועי וולף)

גם את סדר העבודה שינו בעקבות המגפה. המפעל עבר משלוש משמרות בנות שמונה שעות לשתי משמרות בנות 12 שעות. "היינו צריכים לייצר פחות תחלופה של העובדים ולהוריד את הסיכוי להידבקות" הוא מסביר, "העובדים מרוצים כי הם מקבלים שעות נוספות וזה  יותר קל מבחינה תחבורתית".

"למרות הקורונה, פסח נשאר רק שבעה ימים"

כמו בענף הביצים ונייר הטואלט, גם בענף המצות חשים, לדבריו, את הלחץ מהתרוקנות המדפים. "אנשים בפאניקה, הקמעונאים מתקשרים אלינו, וכל אחד דורש יותר סחורה כדי שלא יהיה לו מחסור. אנחנו עסוקים יותר מאשר בשנים קודמות בעניינים תפעוליים של שינוע ואספקה כדי שיהיה בסדר".

מצות אביב. עסוקים יותר משים קודמות בעניינים של שינוע ואספקה. (צילום: רועי וולף)
מצות אביב. עסוקים יותר משים קודמות בעניינים של שינוע ואספקה. (צילום: רועי וולף)

למרות הלחץ, וולף מבקש להרגיע את הציבור: "יהיו מספיק מצות. אם יהיה חסר בחנות אחת אז יהיה מספיק באחרת. אנחנו ממשיכים לייצר בשיא הכוח. למרות שאנשים אוכלים יותר בבית ולא צורכים בחוץ, לא להיכנס לפאניקה. אני רואה אנשים פרטיים שמגיעים לחנות שלנו וקונים 10 ו-11 חבילות. אני רוצה להזכיר שלמרות שיש קורונה, פסח נשאר רק שבעה ימים".

"את המחירים סגרנו לפני הקורונה"

להבדיל מעליות המחירים שנרשמו במוצרים אחרים, כמו מסכות, כפפות גומי ואלכוג׳ל, במחירי המצות לא צפוי שינוי. "התחלנו את ייצור המצות כהכנה לפסח בחודש אוקטובר. את המחירים סגרנו עוד לפני הקורונה", אומר וולף, "ואין לנו כוונה להעלות אותם. עכשיו אנחנו כבר בישורת האחרונה, נשמור על אותה רמת מחירים של השנה שעברה".

מצות אביב. (צילום: תומר ניוברג / פלאש90)
מצות אביב. (צילום: תומר ניוברג / פלאש90)

"למרות הדיבור על סגר בבני ברק", מרגיע וולף, "אפשר להגיע לחנות המפעל ולרכוש, בעמידה מרחוק, לפי ההוראות. אנחנו נמצאים על הכביש הראשי ולא יסגרו פה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!