דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

חקלאות ישראלית / 10,000 צידניות נשלחו לחנויות הדגים כדי להבטיח משלוחים טריים לחג

ארגון מגדלי הדגים יצא במבצע שיאפשר לחנויות לשווק דגים טריים תוצרת הארץ לקראת החג תוך שמירה על נהלי משרד הבריאות | בארגון מדווחים על צעירים שלראשונה בחייהם מכינים גפילטע ומבקשים מתכונים

הצידניות שהוציא ארגון מגדלי הדגים בישראל (קרדיט: יח"צ)
הצידניות שהוציא ארגון מגדלי הדגים בישראל (קרדיט: יח"צ)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

ברוח מגבלות התקופה, מגדלי הדגים וחנויות הדגים נערכים לבצע משלוחי דגים ישראליים טריים עד לבתי הלקוחות לקראת חג הפסח. ארגון מגדלי הדגים יזם חלוקה של מעל ל-10,000 צידניות לחנויות הדגים הפרטיות, הצידניות עם הכיתוב "דג ישראלי טרי, עד הבית שלי" יעזרו לחנויות לבצע את משלוחי הדגים לבתי הלקוחות לחג הפסח, תוך שמירה על טריותם, ועל הנחיות משרד הבריאות. עוד מדגישים בארגון כי לא צפוי מחסור של דגים מקומיים בחג.

"הרבה מאוד לקוחות מבקשים הכוונה ומידע על מה לעשות עם הדגים ואנחנו שמחים לעזור. אני מדבר עם אנשים, חלקם אנשים צעירים, שמעולם לא הכינו גפילטע פיש ועכשיו מבקשים מתכון כדי להכין בעצמם בבית

"בשלב מסוים זיהינו שנוצר צוואר בקבוק בנושא האספקה, בעיקר כי לחנויות הפרטיות לקח זמן להסתגל להנחיות החדשות", אומר אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל. "לכן יזמנו חלוקה של 10,850 צידניות לחנויות ברחבי הארץ, ממושב תקומה שבעוטף עזה ועד עכו בגליל המערבי, שיאפשרו להן לבצע משלוחים לבית הלקוח, כפי שדורשות הנחיות משרד הבריאות. אנחנו נמשיך לחלק אותן גם בימים הבאים כי יש לזה צורך אמיתי בשטח".

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל (קרדיט: יח"צ)
אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל (קרדיט: יח"צ)

בארגון מגדלי הדגים מדגישים כי משבר הקורונה וההנחיות של משרד הבריאות לא פגעו באספקת הדגים המקומיים וכי לא צפוי מחסור של דגים בחנויות לקראת ובמהלך ימי החג. בארגון אומרים כי בימים הקרובים ישווקו כ-225 טונות של דגים טריים, ביניהם כמובן הקרפיון המסורתי וכן דגי אמנון, בורי, בס, ברמונדי, לברק, דניס ואחרים. "רק אתמול (ראשון) הוצאנו מהבריכות כ-30 טון אמנונים ועוד כ-30 טון דגי קרפיון והיום צפויה לצאת כמות דומה. וזה בלי להזכיר את סוגי הדגים הנוספים שלנו, הכל פרי עבודה של חקלאות מקומית איכותית ומחויבת", מספר שריר.

"אחרי שהוחמרו התקנות וראינו ירידה במכירות בשל הקושי להגיע לחנויות, השבוע אנחנו רואים התעוררות גדולה מאוד בביקוש לדג טרי והוא גבוה גם ביחס לשנים קודמות, כנראה מכיוון שהשנה, בגלל הקורונה, אנשים לא טסים ויחגגו את הסדר בארץ", אומר ניר אדרי, מבעלי 'חישדג', מתחם גידול ושיווק דגים בגבע כרמל, ומוסיף כי נערכו לבצע משלוחים כפי שמחייבות תקנות משרד הבריאות וכי הם מוסיפים שעות עבודה כדי לענות על הביקוש ולהגיע לכל אחד מהפונים".

עובד מדגה ברשפים, השבוע. (קרדיט: יח"צ)
עובד מדגה ברשפים, השבוע. (קרדיט: יח"צ)

"הרבה מאוד לקוחות מבקשים הכוונה ומידע על מה לעשות עם הדגים ואנחנו שמחים לעזור. אני מדבר עם אנשים, חלקם אנשים צעירים, שמעולם לא הכינו גפילטע פיש ועכשיו מבקשים מתכון כדי להכין בעצמם בבית", מספר אדרי שמוסיף כי בימים כתיקונם הוא עובד מול מסעדות ואולמות אירועים, אך נאלץ לבצע הסבה ללקוחות פרטיים בתחילת חודש מרץ אחרי שהתקבלו ההנחיות הראשונות שאוסרות על התקהלות של מעל 100 איש.

"אין כרגע מחסור בדגים, בשר ומוצרים נוספים ויש לנו אפשרות לבצע משלוחים עד הבית בכל אזור הדרום, במרכז הארץ ואפילו מעבר לכך. אני אומר לאזרחי ישראל – הישמעו להנחיות משרד הבריאות, אנחנו כבר נגיע אליכם", מוסיף חיים דובקין, מבעלי 'דובקין משק גורמה' שמשווק דגים ובשר טריים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!