דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח

ימי הקורונה / הפעלות בפייסבוק, שיתוף מתכונים ואיסוף תרומות: כך מציינים הוועדים את פסח תחת הסגר

עובדי התעשייה האווירית השיקו פעילות אינטראקטיבית למשפחות, וערכו אזכרה מקוונת לחברתם שנפטרה מהקורונה | בפרטנר הקפידו לרכוש את המתנות מיצרנים מקומיים | וב'כלל ביטוח' דואגים לעובדים מבני ברק ומארגנים 'קמחא דפסחא'

מימין למעלה: שי לחג לעובדי פרטנר, מימין למטה: 'הסלון האווירי' של ארגון עובדי התעשייה האווירית', משמאל: יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין באריזת ארגזי ירקות כתרומה (צילומים: מתוך פייסבוק)
מימין למעלה: שי לחג לעובדי פרטנר, מימין למטה: 'הסלון האווירי' של ארגון עובדי התעשייה האווירית', משמאל: יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין באריזת ארגזי ירקות כתרומה (צילומים: מתוך פייסבוק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גם בימים בהם לא ניתן לכנס את העובדים לפעילות רווחה משותפת בחדר האוכל או באולם אירועים, ועדי העובדים מנסים להתאים את עצמם למציאות המשתנה ולפתח פעילות לרווחת העובדים, גם מרחוק – זאת, במקביל לסיוע לעובדים הנזקקים לעזרה מיוחדת נוכח המשבר.

הסלון האווירי של עובדי התעשייה האווירית

"אנחנו מבינים שחלק מהעובדים שלנו בבית, וכל הילדים של העובדים שלנו בבית" אומר ל'דבר' יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ. "החלטנו לעשות פעילות שתהיה אינטראקטיבית לילדים, שגם תעביר את המסרים שלנו לעובדים בתקופה הזו ותחזק בהם את תחושת הסולידריות".

גולת הכותרת של פעילות הארגון בימים אלו היא אולפן 'סלון אווירי – פרויקט מדבק' המשודר פעמיים בשבוע, בימי שני וחמישי, בעמוד הפייסבוק של ארגון העובדים. הפרויקט כולל תכנים מיוחדים לעובדים ולילדים, פינות יצירה, בישול, הרצאות על כלכלה ורפואה, מפגשי מעריצים אינטרקטיביים עם סלבים.

"היום, למשל אנחנו עורכים אולפן ספיישל לפסח עם תחרויות נושאות פרסים בין קליפים ביתיים שהעובדים שלחו" מספר כץ. "אנחנו מקבלים פידבקים נהדרים מהעובדים על הפעילות. הם מרגישים שמתייחסים אליהם, שדואגים להם. הם מספרים שהם מחכים לפעילות. כל פעם אנחנו כותבים להם מראש מצרכים שצריך להכין בשביל הפעילויות".

 

האינטרנט, מאפשר גם התמודדות משותפת עם הקשיים. "ועד העובדים מקפיד להוציא הודעות תקשוב לפחות פעם ביום, לעדכן את העובדים בכל שינוי ולחדד הנחיות". ויש גם התמודדות עם אבדן – תמר לוי ז"ל, עובדת מוערכת בחברה ואם לשני תאומים, שנפטרה לאחר שנאבקה במחלת הקורונה. הוועד השתמש באמצעים הדיגיטליים כדי לחלוק לה כבוד אחרון. "עשינו מעמד בו עמדנו דקה לזכרה, יחד עם המשפחה שהשתתפה גם, והספדנו אותה. מעבר לסיוע שהוועד ועובדי החברה נותנים למשפחה בימים קשים אלו".

לעובדים יש פרטנר

"חודש מרץ אצלנו אמור היה להיות חודש עשיר מאוד ברווחה שאנחנו עושים במשותף עם ההנהלה" מספרת קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר. בתחילת החודש אמורים היו להיות לנו מסיבת פורים לילדים ואירוע בני מצווה, שדחינו. כבר בשלב מוקדם יחסית, הבנו שאת כל המתנות לפסח נצטרך לשלוח ישירות לבתי העובדים. הבנו גם שיש לנו סיפור חדש – שזה המבודדים. עובדים ששבו מחו"ל או שהיו במסלולים האפידמיולוגיים. הכנו להם 'מארזי בידוד' של רולדין".

כיף להעניק לכל העובדים שלנו שנמצאים בחל״ת רגעים קטנים של אושר בדמות ערכת שוקולד ייחודית ומהודרת של מקס ברנר. משפחת…

Posted by Keren Ofek on Tuesday, March 31, 2020

 

לדבריה, ברווחה המשותפת של הוועד והחברה, רצו לפנק את עובדי החברה שנמצאים כיום בחזית, טכנאי ה-TV והסיבים שמגיעים לבתי הלקוחות, ושלחו להם ב-SMS שוברים לקבלת חצי קילו גלידה 'גולדה'. גם עובדים שיצאו לחל"ת, קיבלו מארז מפנק של מקס ברנר. במוקדים שנשארו לעבוד, חילקו החברה והוועד קופסאות ממתקים ענקיות, עם בקבוק יין "כדי שיעשו לעצמם הרמת כוסית, מכיוון שאין השנה אירוע מרכזי כמו בשנים קודמות".

למוקדים הגדולים, שלחו גם מאפים ושתייה. "בתוך כל הדבר הזה, ניסינו גם לרכוש מעסקים מקומיים וישראלים, במטרה לחזק אותם", אומרת אופק. לצד זאת, הגביר הוועד, בסיוע ההנהלה, גם את תמיכת קרן הרווחה לעובדים שנזקקו לחבילות סיוע לחג ושוברי מזון.

קורונה שף בכלל ביטוח

"יש לנו מגוון פעילויות בתקופה הזו, הכל נעשה בשיתוף פעולה עם מיכל נחום מנהלת מחלקת הרווחה של החברה", אומר עוז מזמר, סגן יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. "בחול המועד אנחנו מתכננים לעשות 'יום פסטיבל' בזום ובדף הפייסבוק של הוועד. בבוקר יהיה זומבה, ואחרי כן מופע של יובל המבולבל וסדנת יצירה. יהיה מופע מחווה לרוקסט. הלהקה הוותיקה של החברה תופיע, ויהיה גם אמן אורח". עובדים שהזמינו את השי לחג אך נעדרים מהעבודה, צפויים לקבל אותו, באמצעות שליחות.

חברת הוועד אורלי קלדטה סייעה לארגן לעובדים סדנאות אינטרנטיות מסובסדות בנושאים שונים כגון כלכלה, כתיבה ועוד. אחראית מעמד האישה בוועד אפרת נוח, הובילה תחרות בישול 'קורונה שף' – במסגרתה העלו העובדים תמונות של מנות שהכינו בבית, והוסיפו מתכונים. הוועד השיק בשיתוף עם ההנהלה גם אפליקציה, שכוללת הפעלות לילדים, תערוכת ציורים לילדים, תרומה לקהילה ועוד.

קורונה שף????????‍????????????‍????מסתבר שיש לנו לא מעט שפים ושפיות בכלל ביטוח, מוזמנים ומוזמנות לראות…

Posted by ‎ועד עובדי כלל ביטוח‎ on Monday, March 30, 2020

 

"אנחנו משתדלים לעבוד עם חברות ומפיקי אירועים שאנחנו עובדים איתם גם בשוטף, כי אנחנו יודעים שגם הם קיבלו מכה מאוד קשה וזה גם הדרך שלנו לנסות ולעזור גם להם", אומר עוז. יו"ר ועד עובדי כלל רוני רז, הוסיף כי בימים אלה פועל הוועד לאתר גם משפחות עובדים שזקוקות לסיוע באמצעות שוברים. לדבריו, הוועד מנסה במיוחד לסייע לעובדים ולעובדות הרבים תושבי בני ברק, המצויים בתקופה קשה לאור המגבלות שהוטלו על העיר. לצד זאת, ארגן הוועד גם מבצע קמחא דפסחא ואסף תרומות עבור עמותת 'אילני חסד'.

בקק"ל רוצים לעבור את החג בשמחה

בארגון עובדי קק"ל, ביצעו רכישה מרוכזת של ירקות, וסלי קניות, עבור אנשים המתקשים לעשות זאת קראת חג הפסח. יקב יין פטרברג תרם לטובת העניין בקבוקי יין, עובדי הארגון סייעו באריזת סלי הסיוע, וחברי הוועד ביצעו את החלוקה. "ערבות הדדית זוהי חובתנו ולכן רכשנו ארגזי ירקות מחקלאים אשר מתקשים בתקופה זו לשרוד", אומר יו"ר הועד ישראל גולדשטיין, "יש לנו עובדים רבים בשכר מינימום, רצינו לוודא שכולם מצליחים לעבור את החג בשמחה, וחילקנו גם למשפחות נוספות שצריכות, שאינן מעובדי החברה".

ארגון העובדים הארצי של הקרן הקיימת לישראל , בחלוקת ירקות ,יין וסלי קניות לאנשים שמתקשים לקראת חג הפסח .ערבות הדדית זוהי…

Posted by ‎ישראל גולדשטיין‎ on Sunday, April 5, 2020

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!