דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כפר קאסם

ימי הקורונה / מכתב הסולידריות מכפר קאסם לבני ברק: "נעזור בכל מה שאנחנו יכולים"

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר, על מכתב התמיכה ששלח לראש עיריית בני ברק: "זה לא מצב קל שראש העיר נמצא בו, ואני חש שמחובתי לחזק את התושבים ואותו. צריך לגבות אחד את השני, כדי שנעבור את זה"

עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם (דוברות עיריית כפר קאסם) ואברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק (פלאש 90)
עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם (דוברות עיריית כפר קאסם) ואברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק (פלאש 90)
יהל פרג'

"יש לנו אויב משותף של כל האנושות, ואנחנו בחזית אחידה מולו", אומר עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, ששלח ביום ראשון השבוע (5.4) מכתב תמיכה והצעת עזרה לראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין. "הנגיף תוקף את כל אומות העולם", אומר בדיר, "לא מבדיל בין ערבים יהודים, מוסלמים ונוצרים, וצריך לעמוד אחד ליד השני ולהילחם ביחד".

בני ברק מתמודדת בימים האחרונים לא רק עם התחלואה הגבוהה בעיר, אלא גם עם גל שנאה והשמצה נגד תושבי ותושבות העיר, ונגד החרדים בכלל. ראש עיריית רמת גן השכנה, כרמל שאמה הכהן, הציב גדרות במעבר בין הערים, ודווקא עכשיו מוצא בדיר את המשותף, ואף מציע עזרה.

מכתב מעאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם לראש עיריית בני ברק (דוברות עיריית כפר קאסם)
מכתב מעאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם לראש עיריית בני ברק (דוברות עיריית כפר קאסם)

"היום זה בבני ברק, ומחר יכול להיות בכל מקום אחר", הוא אומר, "זה לא מצב קל שראש העיר נמצא בו, ואני חש שמחובתי לחזק את התושבים ואותו". במכתב מציע בדיר סיוע לעיר הנמצאת בהסגר. "נעזור בכל מה שאנחנו יכולים – מזון שצריך להיות כשר וציוד. אבל גם העזרה המנטלית – זה שאנחנו עומדים לצידם – חשובה. צריך לגבות אחד את השני, כדי שנעבור את זה. בתקופה האחרונה, גם סביב הבחירות", הוא מוסיף, "הנימה של הגזענות עולה בכותרות, והגיע הזמן שתעלה גם הכותרת שכולנו ביחד".

מתפללים בבית, נערכים לרמאדן

בכפר קאסם, מספר בדיר, יש שלושה חולים מאומתים. אחד מהם נדבק במחלקה שבה הוא עובד בבית החולים שיבא. "ביום חמישי הצבנו מתחם של 'היבדק וסע', ונבדקו 200 אנשים מכפר קאסם. עד יום ראשון הבא, שלוש הקופות שפועלות בעיר יפתחו מתחם בדיקה באולם חתונות ששכרנו לטובת העניין".

כפר קאסם היתה הראשונה, לדבריו, שסגרה את המסגדים לתפילה, "אפילו ביום שישי. בהתחלה היה קשה, עד שאנשים הפנימו. נעזרנו בפאתווה של המופתי בכפר קאסם, שזו מצווה לא להתכנס במסגדים. אפילו המואזין אומר היום שהתפילה בבתים. עכשיו זו חלק מהמצווה, מהעקרונות הדתיים שלנו, לשמור על בריאות".

עאדל בדיר, ראש העיר כפר קאסם (תמונה באדיבות דוברות העירייה)
עאדל בדיר, ראש העיר כפר קאסם (תמונה באדיבות דוברות העירייה)

כעת נערכים בעיר לחג הרמאדן, שיחל בין ה-24 ל-25 באפריל (תלוי במולד הירח), שבו נהוג כידוע לשבור מדי ערב את הצום בארוחות ערב גדולות – מסורת שתהווה בעיה בימי המגפה. "ניערך", אומר בדיר, "זו מצווה לשמור על בריאות הציבור, וגם ברמדאן נעשה הכל כדי שלא יידבקו. אני מניח שנבקש מהאנשים לצמצם מפגשים, כדי שלא יהיו ארוחות והתכנסויות בשבירת הצום; שכל אחד יעשה את הארוחה בבית שלו. ואנחנו מקווים שבשבועיים הקרובים נראה ירידה בתחלואה".

לקראת החגים שולח בדיר ברכה לבני כל הדתות: "שנעבור את תקופת החגים בשמחה – ערבים, יהודים ונוצרים – ונשמור על הבריאות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!