דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נאבקים בקורונה / נתניהו: סגר כללי משלישי עד שישי, איסור מוחלט על יציאה מהבתים במהלך ליל הסדר

בהודעה לתקשורת אמר ראש הממשלה כי ישנם סימנים מעודדים להשתלטות על המגפה, אך כדי למנוע מקרי הידבקות רבים כפי שקרה בחג הפורים יוטלו הגבלות תנועה חמורות לאורך כל חג הפסח | החל ממחר (שלישי) בשעה 16:00 ועד שישי בבוקר תיאסר התנועה בין ערים שונות בארץ

ראש הממשלה נתניהו מסביר על ההנחיות החדשות לקראת ערב הפסח (צילום מסך)
ראש הממשלה נתניהו מסביר על ההנחיות החדשות לקראת ערב הפסח (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה הודיע על סגר שיוטל החל ממחר (שלישי) בשעה 16 ועד ליום שישי בשעה 07:00, כך שתושבי ישובים וערים לא יוכלו לצאת מהישוב בו הם מתגוררים. מיום רביעי בשעה 18:00 הגבלות התנועה יוחמרו ויוטל עוצר של ממש כך שלא ניתן יהיה לצאת מפתח הבתים. הגבלות אלו יהיו תקפות עד יום למחרת בשעה 07:00 בבוקר.

ראש הממשלה חזר והדגיש כי "אני אומר פה בצורה הכי ברור שיכולה להיות. פסח לא יהיה פורים. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת אצלכם בבית", וזאת "למען עצמכם, למען יקיריכם, למען השוטרים והשוטרות, החיילים והחיילות". נתניהו הודה גם לצוותי מד"א והצוותים הרפואיים שפועלים לטובת הציבור כולו.

"נאכוף את הסדר בנחישות" הוא הוסיף וביקש מהאזרחים "למלא אחר ההנחיות במשמעת עצמית ובאחריות אישית". לדבריו הוא מודע לכך ש"זוהי הכבדה גדולה אבל אין ברירה".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי זהו "שבוע גורלי לעולם ולמדינת ישראל. הימים הבאים ייקבעו את הכיוון – התקדמות או נסיגה, ולאנשים רבים חיים או מוות". הוא הוסיף כי "חוכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה ויש דרך ארוכה שהיא קצרה. כשמדובר בחיים שלכם אזרחי ישראל אסור שיהיו קיצורי דרך".

לראשונה התייחס ראש הממשלה לתהליך היציאה מהסגר, ואמר כי במידה וימשכו המגמות החיוביות "נצא מהסגר אחרי חג הפסח והמימונה". התהליך יהיה מדורג ואחראי ויתחיל באלו שהכי בטוחים מפני המחלה כאשר אלו שנמצאים בסיכון ייצאו אחרונים מהסגר. מרכיב אחד ממנה יכלול עשרת אלפים בדיקות ביום שיאפשרו להקל על היציאה מהסגר, לדבריו.

"תחילת היציאה תפיח רוח חיים במשק" אמר ראש הממשלה והתייחס גם לתכנית הכלכלית שלדבריו כוללת העברת "סכום דמיוני כדי לעזור לכם, העצמאים, המובטלים. הסכום הזה כולל גם את מענק החג שנמצא בשלבי חקיקה מתקדמים, מקווה שיגיע בחול המועד אל חשבון הבנק שלכם". הוא ביקש מכולם לקנות מוצרים שיוצרו בישראל כדי לעזור בשיקום המשק.

ראש הממשלה איחל רפואה שלמה לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וחיזק את תושבי בני ברק ואת ראש העיר של העיר הנמצא גם הוא בבידוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!