דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברקסיט

בריטניה סוערת / ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון התפטר

קמרון התפטר בעקבות תוצאות משאל העם, בו החליטו אזרחי בריטניה ברוב של 52% לעזוב את האיחוד האירופי.

דיוויד קמרון. צילום: סוכנות AP.
דיוויד קמרון. צילום: סוכנות AP.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון התפטר היום (שישי) לאחר פירסומן של תוצאות משאל העם, על פיהן 52% מתושבי בריטניה תומכים בעזיבתה של המדינה את האיחוד האירופי.

את נאום ההתפטרות, שנשא על מדררגות הדאונינג 10, פתח קמרון בלשבח את הדמוקרטיה הבריטית כשאמר כי "המדינה כולה לקחה חלק בתרגיל דמוקרטי ענק, אולי הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. יש זמנים בהם נכון לשאול את האנשים בעצמם, וזה מה שעשינו."

קמרון המשיך ואמר "אני רוצה להודות בכל מי שלקח חלק בקמפיין שלי, גם ליריבים פוליטים, ששמו בצד מחלוקות פוליטיות כדי להתרכז יחד במטרה המשותפת".

קמרון הבהיר שהוא מקבל את תוצאות משאל העם ואמר כי "הרצון של העם הבריטי הוא מדריך אליו אנחנו חייבים להתייחס."

בהמשך, אמר ראש הממשלה המתפטר כי הוא "גאה שהייתי ראש ממשלה של המדינה הזאת כבר 6 שנים", ומנה הישגים שונים, בהם נישואים גאים ומאבק בעוני. בדבריו הדגיש קמרון את תפקידו ב"בניית הכוח הכלכלי של בריטניה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לפרישתו של ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון לאור החלטת המדינה לצאת מהאיחוד האירופי: "פרישתו עצובה ומצערת, אך מוכיחה כמה היה מנהיג אחראי והגון. ג'נטלמן אמיתי. זכיתי להכירו כמנהיג אופוזיציה שהפגין ידידות עמוקה לישראל וכך ‏פעל לאורך כל שנותיו כראש ממשלה, כאשר רק לאחרונה הוביל החלטה חשובה מאד כנגד תנועת ה-BDS בבריטניה".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר אמר כי ליציאת המדינה מהאיחוד האירופי יהיו "השלכות מסיביות" וכי ההחלטה תיצור לחץ מוגבר לקיום משאל עם בסקוטלנד לגבי עצמאותה. בלייר הוסיף כי אנשים יבינו שבחירתם לעזוב לא תביא לפתרון הבעיות שיצרה הגלובליזציה: "זו הטרגדיה של ההחלטה. בימים ובשבועות הבאים נראה כי מה שאנשים וחשבו שיהווה פתרון לבעיות הוא לא פתרון כלל".

שר החוץ של צרפת, ז'אן מארק איירו, אמר כי הוא "עצוב עבור בריטניה", וכי האיחוד האירופי ימשיך להתקיים – אך עליו להגיב להתפתחות על מנת לרכוש מחדש את אמון האנשים. מנגד, הצהירה כבר מנהיגת מפלגת הימין "החזית הלאומית" בצרפת, כי יש לקיים משאל עם דומה גם בצרפת.

שר החוץ הפולני וויטולד ווסקיקאווסקי אמר כי עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי מצביעה על צורך בשינוי בקונספט של האיחוד. "העזיבה של בריטניה היא חדשות רעות עבור האיחוד ועבור פולין", הוסיף

"תוצאות משאל העם הבריטי מסמנות יום עצוב עבור בריטניה ועבור האיחוד האירופי" התבטא שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!