דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / "אם לגנים הפרטיים לא יהיה סיוע עכשיו, ממש עכשיו, הם לא יוכלו לחזור ולהתקיים"

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (ג') בגנים הפרטיים, שבשונה מהגנים המוכרים, אינם מקבלים תמיכה מהמדינה, פרט למענק החד פעמי שמקבלים בעלי עסקים | ח"כ עידן רול: "אם רוצים שהמשק יחזור לתפקד חייבים לתמוך בהם, במיוחד אם יוצאים מהסגר אחרי פסח"

גן ילדים. אילוסטרציה. כשליש מהילדים בישראל מתחנכים בגנים פרטיים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
גן ילדים. אילוסטרציה. כשליש מהילדים בישראל מתחנכים בגנים פרטיים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
דוד טברסקי

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) במצוקת בעלי גני הילדים הפרטיים, בהם מתחנכים כשליש מילדי ישראל (162 אלף ילדים). גנים אלה אינם נתמכים על ידי המדינה, ובניגוד לגנים הציבוריים, המדינה לא מתקצבת אותם גם בזמן השבתת המערכת. כתוצאה מכך בעלי הגנים נאלצים להתמודד עם הוצאות שוטפות תוך כדי תקופת ההשבתה.

קרן אוחנה, יו"ר איגוד הגנים הפרטיים, סיפרה על המצוקה ההולכת וגוברת: "אנחנו דורשים התייחסות של האוצר למצוקה. הנחיית משרד החינוך והאוצר עם השבת המערכת הייתה על החזרת התשלומים להורים בעוד הגנים מחויבים להמשיך לשלם תשלומי שכירות, מיסים, הוצאות שוטפות לספקים ומשכורות. אישרו קופה קטנה של 70 מיליון שקלים. אפשר להיעזר בה, אנחנו זקוקים לתמיכה מינימלית מהמדינה בין אם בארנונה, סיוע שכירות או כל תמיכה אפשרית."

בהמשך לדבריה, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ ניצן הורוביץ למשרד האוצר להוביל תכנית שתאפשר תמיכה ופיצוי לגנים הפרטיים: "אם לא יהיה סיוע עכשיו, ממש עכשיו, הם לא יוכלו לחזור ולהתקיים."

דודי מזרחי, מנהל אגף בכיר באגף התקציבים במשרד החינוך: "נכון להיום, אין התייחסות לגנים הפרטיים כנותני שירות חיוני, שזכאי לתמיכה ייחודית ועל כן, כל עוד אין החלטת ממשלה כוללת בנושא הגנים והמעונות הפרטיים יאלצו להסתפק רק בתמיכות להם זכאים כלל העסקים הפרטיים בישראל; מענק חד פעמי, הנחות בארנונה וכו'."

ח"כ עידן רול (יש עתיד): "במשבר הקורונה החינוך לגיל הרך הפך למופקר מתמיד". הוא הוסיף כי ימליץ על תמיכה כספית ישירה, ייחודית לכל מסגרות החינוך הפרטיות. "בממשלות נתניהו מתייחסים לחינוך לגיל הרך כמו לסדרת מחסנים שבהם מחזיקים ילדים כדי שההורים יוכלו לעבוד. אם רוצים שהמשק יחזור לתפקד במצב מסוים חייבים את זה, במיוחד אם יוצאים מהסגר אחרי פסח."

אנדריי קוזי'קוב (יש עתיד): הגנים הפרטיים צריכים היום 100 מיליון שקלים לחודש רק כדי לצוף על פני המים. אין להם פתרון מערכתי כי מתייחסים אליהם כעסק ולא שירות חינוכי. המדינה מסרבת להסתכל על זה באופן רוחבי ולכן פוחדים שלא תהיה תכנית רוחבית שתסייע להם."

ח"כ אורלי פרומן (כחול לבן): "אתמול אישרו 90 מיליארד שקלים ואין שקל שמיועד לגנים הפרטיים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שאלפי גנים לא יפתחו – הילדים יהיו בבית וההורים לא יוכלו לצאת לעבודה."

ציפי ברנד, סגן ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק הגיל הרך: "גן חייב להיות שירות חיוני לציבור. ברגע שזה שירות חיוני הממשלה תהיה מחויבת לתת להם סל סיוע. כרגע מאות גנים לא יוכלו להמשיך לפעול."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!