דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הקורונה של הכנסת

משבר הקורונה / המלצות ועדת הקורונה: שחרור מדורג של אזורים ספציפיים והרחבת הבדיקות

המסקנות שפורסמו כוללות צעדים בתחומי הבריאות והכלכלה בהם יש לנקוט מיד לאחר חג הפסח, על מנת להחזיר את המשק ואת החברה אט אט לשגרה | בין הצעדים עליהם המליצה הוועדה: שיפור המודיעין הבריאותי, תמיכה כלכלית בעסקים ושיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות

וועדת הכנסת בנושא מגפת הקורונה. (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
וועדת הכנסת בנושא מגפת הקורונה. (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

לאחר 15 ישיבות שהתקיימו על-פני 11 ימי עבודה, פרסמה אמש (שלישי) הוועדה המיוחדת של הכנסת לענייני התמודדות עם נגיף הקורונה את מסקנותיה על המשך ניהול המשבר. הוועדה מכנה את התקופה הנוכחית "שלב קריטי" בניהול המשבר. המסקנות שפורסמו כוללות צעדים בתחומי הבריאות והכלכלה בהם יש לנקוט מיד לאחר חג הפסח, זאת על מנת להחזיר את המשק ואת החברה אט אט לשגרה.

הוועדה מציעה שחרור מדורג של ציבורים ואזורים ספציפיים, יחד עם מדיניות של בדיקות נרחבות לנגיף הקורונה שיאפשרו זיהוי מוקדם של אזורי הידבקות. הוועדה גם התריעה על טעויות תפעוליות של משרד הבריאות וביקרה את האופן בו המשרד אוסף מידע ומקבל החלטות לאורך ניהול המשבר.

נדרש מודיעין בריאותי

במישור הבריאותי, כדי לאפשר פתיחה חלקית של אזורים בסיכון נמוך יותר, הצביעה הוועדה על צעדים בהם מערכת הבריאות נדרשת לנקוט: ראשית, על משרד הבריאות לשפר את היכולת לבצע בדיקות, כמו גם הרחבתן; יש להוסיף בדיקות ניטור שיתנו תמונה כללית של מצב ההידבקות באזורים שונים בארץ, ולהתחיל לבצע בדיקות דם שבעזרתן ניתן לקבל תמונת מצב של אחוז האוכלוסיה שכבר נדבק בנגיף.

עוד הצביעה הוועדה על מחוסר במודיעין בריאותי שבלעדיו לא ניתן יהיה לגבש "אסטרטגיית יציאה" באופן בטוח. הוועדה גם התריעה על כמות גבוהה של צוותים רפואיים שנדבקו בקורונה או נמצאים בבידוד וקראה למדיניות מיגון מספקת עבורם.

תמיכה בעסקים ובעיר אילת

במישור הכלכלי, קוראת הוועדה לחזרה הדרגתית לתפעול המשק בהקדם. היא קוראת למשרד האוצר לתמוך בעסקים כדי למנוע הפסדים חמורים בהמשך. חברי הוועדה הציעו קביעת קריטריונים ברורים ופשוטים לקבלת תגמול ממשלתי כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים ועסקים לקבל תמיכה כלכלית עם כמה שפחות מכשולים. בנוסף, חברי הוועדה קראו לאוצר לתמוך גם בארגוני המגזר השלישי, ולגבש תכנית מיוחדת עבור העיר אילת, ולעודד רכישת תוצרת כחול לבן.

שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות

במישור התפקודי, קוראת הוועדה לחיזוק השלטון המקומי ולשיתוף פעולה עם הרשויות כדי למצוא פתרונות לסוגיות הייחודיות לכל רשות, למשל מיגון עובדים זרים בתל אביב. לגבי בני ברק, העיר בה מספר החולים הגבוה ביותר אחרי ירושלים, אמרה הוועדה כי העיר "צריכה לעמוד במרכזו של מאמץ לאומי" והמליצה על מינוי פרויקטור מיוחד שיעמוד בקשר רציף עם גורמי העירייה.

באזורים דוברי הערבית, קראה הוועדה להרחבת פעילות ההסברה והבדיקה. הוועדה גם המליצה על הקמת גוף ממשלתי ייעודי לניהול משברים, שכן לדבריהם, משרד הבריאות הוא גוף שיודע לנהל מערכות בשגרה באופן שאינו תואם ניהול מצבי חירום.

יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אמר כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר "הדברים שהובטחו לנו" כמו אסטרטגיית יציאה ממצב הסגר, נתונים, כספים, והתנהגות הבנקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!