דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברקזיט

ברקזיט / מעל למליון בריטים חתמו על עצומה הקוראת למשאל עם חוזר

הבריטים חצויים ביחסם לתוצאות משאל העם, השגריר הבריטי בישראל מרגיע ומבהיר שהקשר עם ישראל לא יפגע, ובהתאחדות התעשיינים מודאגים.

ברחוב בלונדון.  צילום: אנתוני בייל.
ברחוב בלונדון. צילום: אנתוני בייל.
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

יממה אחרי המהלך שמטלטל את אירופה, נחלקים הבריטים לשניים. החלק שמנסה למנוע את ההיפרדות משאר אירופה בכל כוחו. והחלק שרוצה להפריד בין מי שתמך ביציאה ובין מי שהתנגד לה.

קרוב למליון איש חתמו בפחות מ224 שעות על עצומה קוראת לבצע משאל עם חוזר לאחר ההחלטה להתנתק מהאיחוד האירופי. "אנו קוראים לממשלה ליישם את החוק שאם בהצבעה לא הושג רוב של 60 אחוזים ואחוזי ההצבעה לא עלו מ-75 יש לבצע משאל עם חוזר". במשאל העם הצביעו רק 72.2 אחוז מהבריטים ו 51.9% מתוכם הצביעו בעד ההתנתקות.

בנוסף הבריטים יצרו עצומות נוספות – לנתק את לונדון משאר בריטניה וגם אחת המנסה להכריז על לונדון כבירת האיחוד האירופאי.

בוריס ג'ונסון שהיה ראש עיריית לונדון עד לפני מספר חודשים, אמר כי אין למהר להפעיל את סעיף 50 לאמנת האיחוד האירופית אשר תגרום לבריטניה להיות מחוץ מאיחוד באופן רישמי,  על פי ה"גארדיאן" הבריטי מנהיגי אירופה מעדיפים שבריטניה תצא כמה שיותר מהר מהאיחוד.  ג'ונסון טוען כי מהרגע שיופעל סעיף 50 ליציאת בריטניה מהאיחוד, יעברו לפחות שנתיים עד שיחתם משא ומתן ליציאת הבריטים.

שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קווארי, אומר כי הוא אינו צופה שינוי של ממש בקשרים בין ארצו לבין ישראל בעקבות ההחלטה על היפרדות מן האיחוד האירופי. לדבריו, יש לבריטניה שאיפה חזקה לשתף פעולה עם ישראל בתחום המסחר, הפיננסים והטכנולוגיה. קווארי ציין כי גם בתחום הביטחון, לא יהפכו האתגרים ששתי המדינות מתמודדות עימם לקלים יותר בשנים הבאות. לפיכך, הוא צופה המשך ואף העמקה של הקשרים בתחום הזה.

יחסי הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי עמדו ב- 2015 על כ- 34 מיליארד דולר, כאשר מתוכם כ – 5.8 מיליארד סחר עם בריטניה.. היצוא אל בריטניה הסתכם בשנת 2015 ב- 3.6 מיליארד דולר.

מנהל אגף סחר חוץ של התאחדות התעשיינים, דן קטריבס, מסר כי, "יציאתה של בריטניה מהאיחוד לבטח תגרום למצב של אי וודאות בטווח הקצר ואף יכולה להשפיע רבות על עתידו של האיחוד ולסחוף אחריה מדינות נוספות. אנו מעריכים כי מדינת ישראל תדע למצוא את הפיתרון להסכם הסחר החופשי הקיים בין המדינות לפני יציאתה של בריטניה מהאיחוד. כמו כן אנו מקווים כי קשרי היצוא והקשרים הבילטראליים בין שתי המדינות לא ייפגעו כתוצאה מהזעזוע הצפוי ותישמר התנופה הקיימת בקשרי המסחר בין בריטניה לישראל"

תוצאות ה"ברקסיט" גרמו לירידות שערים כמעט בכל העולם, שמונה אחוזים בבורסות בפריז ובטוקיו, קרוב לשבעה אחוזים בפרנקפורט ויותר משלושה אחוזים בלונדון ובניו יורק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!