דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / ועדת השרים אישרה: מגבלות תנועה ב-4 רובעים בירושלים

ההחלטה תיכנס לתוקף בשעה 12:00 (ראשון) ותימשך עד יום רביעי בשעה 7:00 | בכל הארץ נכנסה לתוקף ההוראה לחבוש מסכה במרחב הציבורי | התחבורה הציבורית תחזור לפעול במתכונת מצומצמת

חנויות סגורות בשוק מחנה יהודה בירושלים, מרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
חנויות סגורות בשוק מחנה יהודה בירושלים, מרץ 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים להגדרת 'אזור מוגבל' אישרה הלילה (ראשון) בישיבה טלפונית הגדרת ארבעה רובעים בירושלים כ"אזור מוגבל". על פי ההחלטה, החל מהיום (ראשון) בשעה 12:00 ועד ליום רביעי בשעה 7:00, תוגבל באותם רובעים תנועת התושבים, למעט צרכים חיוניים.

ביתר המדינה יחזרו לתוקפן ההגבלות שחלו לפני ליל הסדר: יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד, נוכחות במקומות העבודה של 15% מהעובדים או עד 10 עובדים, להוציא מקומות עבודה חיוניים. התחבורה הציבורית, שהופסקה לחלוטין משלישי בערב, חזרה לפעול הבוקר ב-7:00. הגבלות התנועה על העיר בני ברק יימשכו עד רביעי, תוך אישור הקלות ליוצאים לעבודה שלא יידרשו לאישור מראש.

האזורים בירושלים עליהם יחולו המגבלות

רובע 1: למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשיה עטרות, בית חנינא,פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום.

רובע 2: למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא.

רובע 3: למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם.

רובע 5: למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד.

בכל אחד מהאזורים תתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רשות החירום הלאומית (רח"ל).

מפת הרבעים של ירושלים
מפת הרבעים של ירושלים

חובת חבישת מסכה ותחבורה ציבורית מוגבלת

בשאר הארץ, עם יציאת חג הפסח, פג תוקפן של ההנחיות הנוקשות יותר עליהן הכריזה הממשלה בשבוע שעבר, וכעת חזרו לתוקף הכללים שחלו טרם ליל הסדר. הגבלות התנועה על העיר בני ברק יימשכו עד יום רביעי בשעה 7:00 בבוקר, ויציאת תושבים מהעיר תתאפשר רק באישור רשות החירום הלאומית. עם זאת, הממשלה אישרה בשישי האחרון הקלה בסגר בני ברק, לפיה יציאת תושבים למקום העבודה וחזרה ממנו לא תדרוש אישור.

עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית: משרד הבריאות קורא לציבור  להמשיך להישאר בבתים, ומזכיר כי יציאה מותרת במקרים הבאים: יציאה לעבודה למי שרשאי לכך לפי החוק; הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד; סיוע לאדם הנדרש לכך עקב מצב רפואי או מצוקה; העברת ילדים בין הורים גרושים; יציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים; יש להימנע מהתקהלויות; יש להפקיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם; יש להקפיד על כללי ההיגיינה.

התחבורה הציבורית תחודש: החל מהשעה 5:30 (ראשון), תפעל התחבורה ציבורית במתכונת המצומצמת של 25% מהקיים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי מוניות יתאפשרו רק עם נוסע אחד או עם מלווה נוסף לצורך רפואי, כשהנוסעים יישובים במושב האחורי ושחלונות הרכב פתוחים.

חבישת מסכות במרחב הציבורי החל מהבוקר (ראשון) חלה חובה על חבישת מסכות מחוץ לבית. פי הצו עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות, כל אדם השוהה במקום שאינו מקום מגוריו מחויב בכיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך, או מסיכה ביתית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לפי משרד הבריאות, "מסכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף."

חובה זו לא תחול במקרים הבאים: 1. ילדים מתחת לגיל 6; 2. מי שמחמת מגבלה מתקשה באופן משמעותי עם חבישת מסכה; 3. במהלך נסיעה ברכב לבד או עם אנשים הגרים יחד; 4. משתתף בשידור בכלי תקשורת; 5. שני עובדים היושבים בחדר בקביעות ובלבד שנשמר ביניהם מרחק של 2 מ’.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!