דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

כלכלת הקורונה / הסכם חדש במגזר הציבורי: החופשה תימשך עד סוף אפריל, במימון העובדים והמעסיקים

לפי ההבנות אליהן הגיעו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, המשך החופשה של העובדים שלא הוגדרו כ'חיוניים' ימומן בחלוקה שווה על ידי העובדים והמעסיקים | בר-דוד: "המגזר הציבורי שהיה הראשון להירתם מתחת לאלונקה, ממשיך להיות שותף בנטל"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד והממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן (צילום: אגף דוברות ההסתדרות, ומשרד האוצר)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד והממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן (צילום: אגף דוברות ההסתדרות, ומשרד האוצר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד והממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, בדרך לחתימה על הסכם חירום נוסף לעובדי המגזר הציבורי. על פי ההבנות בין אנשי ההסתדרות והאוצר – עובדי המגזר הציבורי שעד כה, בעקבות המצב, שהו בביתם על חשבון ימי החופשה הצבורים שלהם – יתחלקו מעתה במימון ימי החופשה עם המעסיקים. ההסכם יחול על עובדי המדינה, הרשויות המקומיות, החברות הממשלתיות והתאגידים הציבוריים.

עד סוף חודש אפריל נותרו כשבעה וחצי ימי עבודה מלאים. ההבנות בין ההסתדרות והאוצר יביאו לכך שהעובדים ימשיכו לתרום את חלקם עם 3.5 ימי חופשה, והמעסיק יתרום 3.5 ימים (בעיקר המדינה, ומעסיקים נוספים).

ההסכם יהיה תקף לשבועיים, החל מאחרי חופשת חג הפסח ועד לסוף אפריל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות והפעלתו של השירות הציבורי במתכונת מצומצמת. ההסכם ממשיך את הסכם החירום הקודם במגזר הציבורי שחתמו ההסתדרות ומשרד האוצר ב-21 במרץ, ותקף עד חמישי הקרוב – ה-16 באפריל. ההסכם החדש ייכנס לתוקף לאחר שיעוגן בתקנות שעת חירום שיאושרו בממשלה.

בהודעה משותפת להסתדרות ולאוצר נכתב כי "ההבנות מאפשרות למגזר הציבורי לשמור על רמת תפקוד השירות הציבורי ההולמת את העת הנוכחית, תוך הקפדה על ההגבלות שיחולו במשק ועל הנחיות הבריאות בנושא, והכל בראיה אחראית של תקציב המדינה בתקופה זו, ומתוך הבנה שהמגזר הציבורי חייב לתת כתף ולהיכנס תחת האלונקה בתקופת משבר מאתגרת זו."

עובדות ועובדים במגזר הציבורי (צילומים: פלאש90).
עובדות ועובדים במגזר הציבורי (צילומים: פלאש90).

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר על ההבנות: "מאז פרוץ המשבר, העובדים במשק הם נושאי הדגל של התקווה והערבות הדדית. לכולנו יש אחריות לאומית והמגזר הציבורי שהיה הראשון להירתם מתחת לאלונקה, ממשיך להיות שותף בנטל. אני גאה בכל העובדים – אלו שנדרשים להיות שם לילות כימים לשירות אזרחי ישראל בשעת החירום, וגם באלו שעוזרים להבטיח את עמידת המדינה באילוצים הכלכליים. ההסכם הנוכחי הינו ביטוי לרוח הסולידריות ונותן למשק זמן יקר נוסף שנדרש בעקבות הנחיות משרד הבריאות. אני מודה לממונה על השכר על שיתוף הפעולה. אין ספק שאנו עומדים כאן בפני אתגר גדול אבל בזכות האחריות המשותפת שגילו הצדדים, נעבור בשלום גם את התקופה הנוכחית"

הממונה על השכר, קובי בר נתן, אמר: "בשל התארכות הצפויה של ההגבלות בשל המצב הבריאותי וצמצום הפעילות במשק, עמד לנגד עינינו הצורך לייצר הסדר ראוי לעובדי המגזר הציבורי אשר יאפשר המשך תפקוד השירות הציבורי באופן המותאם לתקופה, תוך שמירה על היציבות למעסיקים ולעובדים בתקופה זו, ותוך השתתפות בנשיאה בנטל של עובדי המגזר הציבורי. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות אשר נרתם ליצירת הסדר בתנאים המורכבים הקיימים"

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!