דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית: תכנית משרד הבריאות קטסטרופלית

בוועדת הרווחה בכנסת טענו נציגי הפורום כי התכנית בלתי מספקת וביקרו את ההישענות על עמותות | עוד עולה מהדיון כי בתי החולים הפסיכיאטריים נאלצים לצמצם את מספר המאושפזים

דלת מרפאה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
דלת מרפאה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"תכנית הסיוע הנפשית של משרד הבריאות לא תיתן את המענה הנפשי הנדרש בעת הקשה הזאת ותוביל להמשך קריסת מערך הטיפול הנפשי הציבורי", טענו נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בדיון שהתקיים הבוקר (חמישי) בוועדת הרווחה בכנסת. התכנית, שכוללת רק שלושה מפגשים, לא תספק את צרכיהם של המטופלים, והגשתה על-ידי עמותות סיוע נפשי במקום על-ידי מערך הפסיכולוגיה הציבורית תחליש את המערך הציבורי במקום לנצל הזדמנות לשקם אותו, הוסיפו.

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר ונציגת פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית, ירדן מנדלסון, קראה לתכנית "קטסטרופאלית" ואמרה שבלי תכנית להרחבת מערך הטיפול הנפשי הציבורי, המערך לא יוכל לקלוט מטופלים שיצטרכו המשך טיפול אחרי שלושת הטיפולים להם הם זכאים לפי התכנית, ואותם המטופלים יאלצו לפנות לשוק הפרטי. "במקום לתת למערך הציבורי לתת שירות, מעבירים סכומי עתק לעמותות. סכומים שהיו יכולים להכפיל את המערך", אמרה מנדלסון.

ירדן מנדלסון, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות ונציגת פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, באירוע קואליציית ארגוני החברה האזרחית למען השירות הפסיכולוגי הציבורי בישראל באוניברסיטת תל אביב. (צילום: דפנה איזברוך)

לפי פרסום 'וואלה', תכנית משרד הבריאות שנמצאת עכשיו על שולחנו של מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, תייעד בין 56 ל-168.5 מיליון שקלים לטובת תשלומים לארגונים לסיוע נפשי, שיקבלו 234 שקלים לכל טיפול, עד שלושה טיפולים למטופל.

בנוסף, עלתה בדיון הסוגיה של האשפוזים בבתי החולים הפסיכיאטרים. בנושא זה אמרה ראש האגף לשירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן לוי: "בתי החולים הפסיכיאטריים נדרשים לניהול סיכונים בתקופה זו, מכיוון שהם בסיכון יתר בגלל מאפייני המאושפזים. אנחנו עומדים על כך ומגנים על כך בחירוף נפש. אין ספק שבזמן כזה הקריטריונים לאשפוז אינם כמו בזמן שגרה. קופות החולים בתיאום איתנו מחזיקות חולים במצב קשה יותר בקהילה". עוד הבהירה לוי כי המשרד מספק חלופות ראויות לאשפוז, בין היתר במערך טיפולי היום. יו"ר הוועדה, ח"כ תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) השיבה: "אני חוששת שגם נאבד אנשים שאינם קשורים לקורונה".

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית הציע תכנית חלופית לתכנית של משרד הבריאות. ע"פ תכנית הפורום, על מנת לעזור לאזרחים להתמודד עם מצב המשבר הנוכחי, כל אזרח יהיה זכאי לעד שישה מפגשי טיפול בכל מרפאה ציבורית, ללא צורך באבחנה פסיכיאטרית, והקופות יחויבו להוציא טפסי 17 בדיעבד. כדי להעמיד את כוח האדם הנדרש בשביל טיפולים אלה, הפורום ממליץ לקרוא לפסיכולוגים קליניים לשוב מעבודה פרטית לשירות הציבור.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!