דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

חינוך / מפעילי מעונות היום המפוקחים: זקוקים לתקצוב על התקופה שלא התקיימו לימודים

הארגונים מזהירים כי ללא המימון, חלקם לא יוכלו לחזור לפעילות | מנהל הכספים של נעמת: "לא לשכוח בצדי הדרך את העובדת שלא יכולה לחזור לעבודה כי היא בקבוצת סיכון"

כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה בכנסת דנה היום (חמישי) במצבם של מעונות היום, ביחס למצב הנוכחי וביחס ליכולת שלהם לחזור לשגרה שעה שהארגונים שמפעילים מעונות יום לא שופו על חלק ממרץ ועל חלק מאפריל. לדוגמא, נעמת מבקשת 50 מיליון שקלים עבור חודש מרץ בגין 2,000 מעונות שכן ההורים יקבלו בחזרה את התשלומים למעונות על הזמן שהמעונות סגורים. אבל למעונות יש הוצאות שוטפות ויש חשש שהמצב הכלכלי של הארגונים לא יאפשר להם לחזור לפעילות ברגע שיוחלט על חזרה לשגרה. בנוסף לכך, כרגע יש הערכה שלא יהיה אפשר לפתוח את המעונות בגודלן הנוכחי של הקבוצות וברגע שהקבוצות יותר קטנות ההוצאות גדלות בגלל שיש צורך בכוח אדם רב יותר.

אמיר מדינה, האחראי על המעונות בזרוע העבודה במשרד העבודה אמר בדיון שהשאלה החשובה שעליה לא קיבלו עדיין תשובה, היא כמה פעוטות יוכלו להיות במעון. לדבריו, זה נתון שמשרד הבריאות צריך לאשר והוא קריטי, כי הוא יקבע את התעריף. "אנו רואים את המצוקה, והאוצר צריך למצוא פתרון, הוא עוד עובד על זה. צריך להבין מה יהיה גודל הקבוצות. יש לזה משמעויות כלכליות אדירות, יש פה משולש האוצר-הארגונים-ההורים, מישהו יצטרך להכניס את היד לכיס", הוא אומר.

איציק דניאל, רכז התעסוקה באגף התקציבים באוצר, השתתף בדיון אך לא הציג תשובות לבעיות שהעלו נציגי הארגונים.

ד"ר נעמי מורנו, מנהלת האגף לגיל הרך בויצ"ו, אמרה בדיון כי יש לתת עדיפות וקדימות לפתיחת מסגרות החינוך לגיל הרך לטובת הפעוטות וההורים, על מנת לאפשר להם חזרה לעבודה והנעת המשק. "אך על המדינה המחויבות למימון פתיחת המסגרות והפעלתן בעת המשבר במתכונת המיוחדת, ושיפוי ארגוני מעונות היום על הנזקים שנוצרו בתקופת הקורונה. כיום אנו מצויים על סף קריסה בשל חוסר תקצוב ממשלתי קודם והפסקת כלל התשלומים המתחייבים בגין הפעלת מערך המעונות – גם בתקופה זו. הדבר רק מחריף את המצב ומעמיד בסכנה את פתיחת המעונות", דברי מורנו.

עוד הוסיפה מורנו כי בהעדר מודל ממשלתי של יציאה מהמשבר, גיבשו הארגונים מודל הפעלה מיוחד לחזרה לשגרה, שיוגש לממשלה. עיקריו, הקטנת כיתות ומעבר ללמידה בקבוצות קטנות תוך הגדלה מתחייבת של כוח האדם והתאמות נדרשות. "אנו מקווים שהממשלה תיקח אחריות על הגיל הרך ותאפשר למאות אלפי הורים לחזור לעבודה עם החזרה לשגרה, מלאה או מדורגת".

ירון מלך, מנהל הכספים של נעמת אמר בדיון יש לארגונים שמפעילים מעונות מפוקחים נייר עבודה שנמצא בשלבים סופיים. "איך אנחנו אמורים לחזור בצורה מדורגת לשגרה כזו או אחרת. הנייר מתייחס לכל המעונות המפוקחים. צריך לזכור שיש צורך בפתרון לעובדות שעקב מגבלות כמו קבוצת סיכון לא יוכלו לחזור, אסור לשכוח אותן בצדי הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!