דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | גרמניה ושווייץ החלו בהקלות הדרגתיות על הסגר

בגרמניה ייפתחו תחילה מוסכים וחנויות ספרים ואופניים | בשווייץ יוסרו ההגבלות על מכוני יופי וניתוחים שאינם חיוניים | מפלגתו של נשיא קוריאה הדרומית מון ניצחה בבחירות

רוכב אופניים בעיר האם בגרמניה. 13 באפריל. בגרפיטי ברקע רשום 'חג פסחא שמח' (AP Photo/Martin Meissner)
רוכב אופניים בעיר האם בגרמניה. 13 באפריל. בגרפיטי ברקע רשום 'חג פסחא שמח' (AP Photo/Martin Meissner)
אוריאל לוי

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם במהירות. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי העולם בין 70 ל-100 אלף חולים חדשים מדי יום, ומספר המתים היומי עומד על 5,000 עד 10,000 נפשות מדי יום. כמחצית מהחולים בעולם חיים באירופה וכשליש בצפון אמריקה ו-80% מהמיתות מנגיף הקורונה וסיבוכיו התרחשו ביבשות אלה. סה"כ אובחנו עד כה 2,146,291 חולי קורונה בעולם ולפחות 144,104 מתו מהמחלה ומסיבוכיה. נתונים אלה דווחו על ידי 210 מדינות בעולם ופורסמו באתר זה.

גרמניה

הקנצלרית אנגלה מרקל הודיעה ברביעי האחרון על הקלות בסגר החל מיום שני הקרוב. ההקלות כוללות פתיחה של חנויות קטנות, מוסכים, חנויות ספרים ואופניים, לצד שלל העסקים שכבר פתוחים כי הם מוגדרים חיוניים. עם זאת, הגבלות התנועה על התושבים יישארו במקומן. מה-4 במאי צפויה חזרה הדרגתית ללימודים, של הכיתות הגבוהות תחילה, ואז גם צפויות הגבלות התנועה וההתקהלות להשתנות. בינתיים, גרמניה תמשיך למנוע כניסת מי שאינם תושבים לשטחה, וייאסרו אירועים דתיים המוניים, וגם אירועים כמו משחקי כדורגל עם קהל, כינוסים ופסטיבלים, לפחות עד ה-1 בספטמבר.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים. 15 באפריל. (Bernd von Jutrczenka/Pool via AP)
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים. 15 באפריל. (Bernd von Jutrczenka/Pool via AP)

מרקל הבהירה כי גרמניה תנטר את המצב באופן שוטף כדי לראות מה מקדם ההדבקה ולראות שמערכת הבריאות שלה אינה עומדת בפני קריסה. היא הסבירה כי נכון לעכשיו המודל מראה כי מקדם ההדבקה ירד בגרמניה ל-1 בערך. "כל חולה מדביק אדם אחר בלבד", הבהירה הקנצלרית, "כמובן שזה לא המצב לכל חולה, אלא מדובר בממוצע של מקרי ההדבקה". "אם אנחנו עולים למקדם הדבקה של 1.1, אז כבר באוקטובר אנחנו נימצא בשיא התפוסה של מערכת הבריאות שלנו, אפילו עם מיטות הטיפול נמרץ הנוספות שהכשרנו. אם אנחנו עולים למקדם הדבקה של 1.2, כלומר כל חולה מדביק רק 20% יותר (מהמצב הקיים) – נאמר שיש חמישה חולים, ארבעה מהם מדביקים אדם אחד ואחד שניים – אז אנחנו מגיעים כבר ביולי לקצה גבול היכולת של מערכת הבריאות שלנו".

"אם אנחנו עולים למקדם הדבקה של 1.3, מה שלא נשמע הרבה יותר – כבר היינו במקדם הדבקה של בין 3 ל-5. אז נגיע כבר ביוני לגבול קצה היכולת של מערכת הבריאות" ציינה מרקל בסיום דבריה.

  • בגרמניה אובחנו עד כה 135,663 חולי קורונה ולפחות 3,867 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

שווייץ

הממשלה הציגה אתמול (חמישי) את "אסטרטגיית היציאה" המדורגת שלה מסגר שהוטל על המדינה לפני למעלה מחודש. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, היציאה מהסגר תתרחש לפי הצעדים הבאים: ב-27 באפריל בתי החולים יורשו לבצע הליכים רפואיים שאינם קשורים לנגיף הקורונה, כולל ניתוחים שאינם חיוניים וטיפולי שיניים. באותו היום יורשו לפעול גם המספרות, מכוני יופי, מכוני עיסוי וחנויות קעקועים וכן חנויות לציוד תיקונים, שיפוצים וחנויות פרחים. יומיים אחרי צעד זה תתקבל החלטה סופית לגבי הצעד הבא שיחל ב-11 במאי. לצד זה, תחודש פעילות בתי הספר היסודיים וייפתחו שוב השווקים והחנויות. ב-27 במאי תתקבל ההחלטה לגבי הצעד הבא שיחל ב-8 ביוני. לאחר מכן ייפתחו חטיבות הביניים והתיכונים, אוניברסיטאות ובתי ספר מקצועיים, תחודש פעילות הפנאי, כולל מוזיאונים, ספריות, גנים בוטניים וגני חיות ויבוטלו ההגבלות על התקהלויות שכיום עומדות על עד חמישה בני אדם.

נשיאת שוויץ סימונטה סומרוגה. ארכיון (AP Photo/Ronald Zak)
נשיאת שוויץ סימונטה סומרוגה. ארכיון (AP Photo/Ronald Zak)

"התפשטות הנגיף הואטה, ובתי החולים שלנו אינם עמוסים עד הקצה", אמרה הנשיאה סימונטה סומרוגה. "אנחנו רוצים להבטיח שאין עלייה מחודשת במקרי ההידבקות, ואנחנו לא רוצים לסכן את ההישגים שנרשמו עד כה. זו הסיבה שאנחנו מבקשים מהתושבים להמשיך ולדבוק בצעדי הריחוק החברתי ובצעדי ההיגיינה".

  • בשווייץ אובחנו עד כה 26,732 חולי קורונה ולפחות 1,281 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

קוריאה הדרומית

המפלגתו הדמוקרטית של הנשיא מון ג'יאה-אין ניצחה בבחירות לפרלמנט שנערכו ברביעי האחרון. מפלגת השלטון זכתה לרוב הגדול ביותר שנרשם בפרלמנט הקוריאני מאז המעבר לממשל דמוקרטי ב-1987. התקשורת העולמית ייחסה ניצחון זה לנסיקה בפופולריות של מפלגת השלטון בעקבות ההצלחה במאבק בנגיף הקורונה. סוכנות הידיעות אי-פי דווחה כי ועדת הבחירות המרכזית במדינה מסרה שלאחר ספירת 99% מהקולות, מפלגתו של הנשיא מון זכתה ל-163 מתוך 300 מושבי הפרלמנט. מפלגת לווין של המפלגה הדמוקרטית זכתה ב-17 מהמושבים, ויחד צברו שתיהן שלוש חמישיות ממושבי הפרלמנט. השמרנים השיגו 103 מושבים בלבד. למרות החשש מנגיף הקורונה, אחוז ההצבעה בסבב הבחירות הנוכחי היה גבוה במיוחד ועמד על 66.2%, אחוז ההצבעה הגבוה ביותר במדינה ב-28 השנים האחרונות.

אישה מצביעה בבחירות בקוריאה הדרומית. 15 באפריל (AP Photo/Ahn Young-joon)
אישה מצביעה בבחירות בקוריאה הדרומית. 15 באפריל (AP Photo/Ahn Young-joon)

כוחה של מפלגתו הליברלית של הנשיא מון התעצם בשבועות האחרונים, לאחר שתכנית הפעולה של הממשלה נגד התפרצות הנגיף הצליחה למנוע אסון הומניטרי בקוריאה הדרומית, שהייתה אחת המדינות הראשונות אליה יוצא הנגיף מסין. תכנית הפעולה הקוריאנית הוכיחה את עצמה כיעילה יותר מתכניות דומות שנקטו הממשלות באירופה ובארה"ב.

  • בקוריאה הדרומית אובחנו עד כה 10,613 חולי קורונה ולפחות 229 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!