דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קיצור שבוע העבודה

קיצור שבוע העבודה / הקואליציה תומכת בהוספת שישה סופי שבוע ארוכים בשנה

ח"כ אלי כהן, יוזם החוק מקווה כי בשנת 2017 יהנו העובדים משבוע עבודה ממוצע קצר יותר. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "קיצור שבוע העבודה חייב להתבצע על ידי הפחתת שעות העבודה השבועיות".

סך הכל מרוצים, למרות הכל. ישראלים מבלים בפארק הירקון. צילום: מרים אלסטר  פלאש 90
סך הכל מרוצים, למרות הכל. ישראלים מבלים בפארק הירקון. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים הצביעה בעד הצעת החוק של ח"כ אלי כהן (כולנו) להוספת שישה סופי שבוע ארוכים בשנה. משמעות ההצבעה היא תמיכת הקואליציה בהצעת החוק. ההצעה נתמכה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר התיירות יריב לוין. ח"כ כהן מקווה כי כבר בשנת 2017 יהנו העובדים מימי החופשה הנוספים, הצפויים לקצר את שבוע העבודה הממוצע בכשעה.

על פי הצעת החוק, יתקיימו שני סופי שבוע ארוכים במהלך חופשת הקיץ, וארבעה ימי חופשה נוספים יקוזזו מחופשת הפסח או מחופשת החנוכה של התלמידים וזאת במטרה ליצור סינכרון גבוה יותר בין חופשות ההורים והילדים.

ח״כ אלי כהן. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
ח״כ אלי כהן. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיב להצבעה ואמר כי "פעילותו של ח"כ כהן היא פעילות מבורכת וחשובה אשר מסמנת את תחילת התהליך אבל חשוב לזכור כי קיצור שבוע העבודה חייב להתבצע, בין היתר, באמצעות הפחתת שעות העבודה השבועיות בישראל ל-40 שעות. העובדים בישראל עובדים היום 43 שעות שבועיות על פי החוק, וזה יותר ממה שעובדים ברוב מדינות ה-OECD. מציאות זו נושאת השלכות שליליות גם על יכולתם של העובדים בישראל לאזן בין עבודה לבין המשפחה, וגם על פריון העבודה במשק".

ההצעה השתנתה בין היתר על רקע דיוני השולחן העגול בין האוצר, ארגוני המעסיקים וההסתדרות. הצעת החוק המקורית ביקשה ליישם את סופי השבוע הארוכים, על חשבון הארכת ימי העבודה ביתר החודש. אולם ההסתדרות הבהירה כי בכוונתה להתנגד לכך. ניסנקורן הבהיר בדבריו כי בכוונת ההסתדרות להוסיף ולקיים שיחות בנושא קיצור שבוע העבודה בישראל עם שר האוצר ועם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, וציין כי השניים "הוכיחו בעבר כי הם יודעים להיות שותפים לקידום השינוי החברתי לצד פעילות להעלאת הפריון, ימלאו תפקיד מהותי גם הפעם".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שרגא ברוש הזהיר בתגובה להצבעה בוועדת השרים כי ההצעה נושאת עימה עלויות כבדות שעשויות לגרור עליית מחירים. לפיכך אמרו בהתאחדות כי ח"כ כהן ומנכ"לי משרדי האוצר וראש הממשלה הבטיחו לתעשיינים שהצעת החוק לא תקודם בטרם תגובש הסכמה מלאה עם התעשיינים, על מודל היישום של החוק ועל הדרכים להגדלה משמעותית של הפריון, רמת החיים והצמיחה בישראל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!