דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / הולכת לשנות את המשחק: סברינה יונסקו נבחרה ראשונה בדראפט ה-WNBA

אחת ההבטחות הגדולות בכדורסל העולמי, נבחרה הלילה על ידי הניו-יורק ליברטי, בטקס וירטואלי, בשל מגפת הקורונה | היא מגיעה לליגה הטובה בעולם, לאחר 4 שנים בהן כיכבה באוניברסיטת אורגון, שם שברה שיאים שלא נראו כמותם

סברינה יונסקו במדי מכללת אורגון בליגת ה-NCAA בגמר טורניר Pac-12 בלאס וגאס. ב-8 במרץ, 2020  (AP Photo/John Locher)
סברינה יונסקו במדי מכללת אורגון בליגת ה-NCAA בגמר טורניר Pac-12 בלאס וגאס. ב-8 במרץ, 2020 (AP Photo/John Locher)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סברינה יונסקו, אחת ההבטחות הגדולות בכדורסל העולמי, נבחרה הלילה (בין שישי לשבת) ראשונה בדראפט 2020 של ליגת ה-WNBA, על-ידי הניו-יורק ליברטי. יונסקו (22) הפכה בארבע העונות בהן שיחקה באוניברסיטת אורגון, לאחת השחקניות המדוברות בעולם, עם יכולות התקפה המגוונת שלא נראו כמוה עד כה בכדורסל הנשים. בארבע עונות בליגת המכללות, רשמה ממוצע של 18 נקודות למשחק ב-142 וגם הפכה לשחקנית הראשונה (גבר או אישה) שסיימה את קריירת המכללות עם לפחות 2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים.

טקס בחירת השחקניות נערך לראשונה דרך האינטרנט, עקב מגפת הקורונה. לאחר ההכרזה על בחירתה, אמרה לאתר 'ESPN': "אני מרגישה מבורכת שאני יכולה להיות בתקופה הזאת עם המשפחה שלי והמאמן שלי. אני מבורכת שעבדתי כל החיים כדי להגיע למעמד הזה. אני מאוד מתרגשת להגיע לברוקלין, להצטרף לקבוצה ולהתחיל לשחק. אני מתרגשת מההזדמנות להגיע לשם, להכיר את הקבוצה ואת צוות האימון ופשוט להתחיל לעבוד".

יונסקו סומנה מגיל צעיר כשחקנית כישרונית, היא זכתה באליפות במדי נבחרת ארה"ב לנערות עד גיל 17. למרות שלא הייתה הכוכבת של הנבחרת, יונסקו הייתה שחקנית איכותית שהתבלטה בקריירת התיכונים שלה ונחשבה לאחת מחמשת השחקניות המבטיחות ביותר מהמחזור שלה בליגת המכללות ה-NCAA.

הבחירה המפתיעה באורגון

אחד הדברים הבולטים באופי שלה במשחק ומחוץ לו, היא יכולת קבלת ההחלטות. באופן מפתיע, השחקנית המבטיחה בחרה במכללה יחסית קטנה בעולם כדורסל הנשים בשם אורגון. יונסקו החליטה שהיא רוצה להפוך לשחקנית "אול אמריקן" הראשונה בתולדות אורגון, במקום להתבלט במכללה גדולה יותר ולהפוך מיידית לכוכבת. גם את ההחלטה על אורגון היא קיבלה רק ברגע האחרון שהיה אפשר להירשם לשנת הלימודים ונסעה במשך 8 שעות עם אביה, כדי להתחייב לאורגון בזמן.

סברינה יונסקו (עם הכדור) במדי מכללת אורגון במסגרת חצי גמר טורניר Pac-12. ב-7 למרץ 2020 (AP Photo/John Locher)
סברינה יונסקו (עם הכדור) במדי מכללת אורגון במסגרת חצי גמר טורניר Pac-12. ב-7 למרץ 2020 (AP Photo/John Locher)

במהלך השנתיים הראשונות באורגון, יונסקו הפכה לאחת השחקניות הטובות בליגת המכללות והמשיכה לשפר את יכולת המשחק המגוונות שלה בהובלת הכדור, מציאת השחקניות החופשיות, לקיחת ריבאונדים וכמובן את יכולת הקליעה הבלתי ניתנת לעצירה.

"המשחקים נגמרו לעתים באלימות ודם"

יונסקו היא בת למהגרים מרומניה, בתקופת המהפכה של רומניה ב-1989, אביה דן, ארז את חפציו וטס לארה"ב לבקש מקלט מדיני. הוא קיווה שתוך חצי שנה הוא יצליח להשיג את האישורים גם לאשתו ולבנו בני השנתיים, אנדרי. דן לא ידע יותר מדי על ארה"ב ומצא עבודה כנהג מונית. את רוב הכסף שהוא הרוויח היה שולח חזרה לאשתו. למשפחת יונסקו לקח חמש שנים ארוכות מאוד עד שהם הצליחו להתאחד מחדש, ושלוש שנים אחרי האיחוד, המשפחה התרחבה בזוג תאומים – סברינה ואדי.

סברינה החלה לשחק בגיל 3 עם שני אחיה ומה שהחל כמשחק תמים הפך מהר לשעות על גבי שעות של תחרות. עם אחיה התאום אדי הייתה מבלה במשחקים של אחד על אחת. האחים לעולם ויתרו לסברינה והכניסו בה סוג של קשיחות ותחרותיות עוצמתית. בראיון לאתר 'ESPN' היא מספרת שאף החלו לשחק תמורת כסף "המשחקים נגמרו לעתים באלימות ודם".

במהלך השנתיים הראשונות במכללת אורגון הופרדו לראשונה בחייהם האחים התאומים. אדי הלך ללמוד בקולג' מקומי ליד הבית ואילו סברינה עברה באורגון הרחוקה. לאחר שנתיים קשות נפשית, ביקשה סברינה מאדי שיצטרף אליה ויעזור לה להמשיך להשתפר במשחק ששניהם כל כך אוהבים. אדי כמובן מיד נענה להצעה ועבר ללמוד באורגון.

בשנתיים האחרונות, הטירוף סביב יונסקו גדל לממדים אדירים. למרות שעוד לא שיחקה אף משחק מקצועני, הפכה לאחת השחקניות המוכרות בעולם. בשנה שעברה הגיעה לראשונה בקריירה לגמר ליגת המכללות אך הפסידה את התואר למכללת ביילור. יונסקו שהייתה אמורה להיות הבחירה הראשונה בדראפט 2019, החליטה בצעד מפתיע נוסף להישאר לעוד עונה במטרה להביא תואר ראשון בתולות אורגון בכדורסל לנשים. לצערה, גם בעונה הזאת נמנעה ממנה ההזדמנות לזכות באליפות, הפעם בגלל ביטול הליגה, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

ליגת ה-WNBA תוכננה להתחיל ב-15 במאי, אך נדחתה למועד לא ידוע בשל המגיפה העולמית. כשתשוב, יונסקו תתפוס ככל הנראה את מרבית תשומת הלב בעונתה הראשונה ותנסה להמשיך לשבור שיאים, גם בבמה הגדולה ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!