דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / "עמדתי האישית היא שבחצי השנה הקרובה לא יהיה ספורט תחרותי"

כך אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו בישיבת ועדת הקורונה בכנסת | מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הציע: "להפוך את וינגייט למתחם אימונים סגור" | יו"ר הוועדה ח"כ שלח: "לאפשר פעילות במקומות פתוחים"

אצטדיון טדי בירושלים (צילום: פלאש90)
אצטדיון טדי בירושלים (צילום: פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו השתתף בדיון הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ עפר שלח על משבר הקורונה בתחום הספורט ואמר: "עמדתי היא שלפחות חצי שנה אי אפשר יהיה לעשות ספורט תחרותי". פרופ' גרוטו הוסיף כי "רוב הדברים בתכנית (של משרד התרבות והספורט) הגיוניים. הנושא הבעייתי הוא עניין המסכות ושמירת המרחק של 2 מטר. עם יתר הדברים אפשר יהיה להתקדם. מאמין שעוד כשבועיים נוכל להתקדם בהיבטים של הספורט היחידני".

בתשובה לשאלת ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד תל"ם) "למה אי אפשר לשבת על זה ולקבל החלטה כבר עכשיו? השיב גרוטו: הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים לראות מה מצב התחלואה, שבועיים זה המינימום שצריך בשביל לראות מה ההשלכות של הצעדים שעשינו. יש דברים שהיעד שלהם הוא לחודשים קדימה, ויש דברים שכבר אפשר לעשות עכשיו כמו אולי להאריך את הגבלת ה-500 מטר לספורט מחוץ לבית. 

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח תקף את עמדתו של פרופ' גרוטו "בספורט העממי אתם קיצוניים מידי ואני בטח לא צריך לומר לכם את הנזק הבריאותי והנפשי שיצטברו כתוצאה מכך. עד עכשיו אתם לא נותנים פתרונות טובים. אין שום סיבה שהחלטות לגבי הספורט העממי לא יתקבלו עכשיו. לא שמענו שום הסבר מניח את הדעת שגם ההגבלות הקיימות לא יאפשרו לאנשים להתאמן בשטחים הפתוחים".

ח"כ עופר שלח יו"ר ועדת הקורונה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח"כ עופר שלח יו"ר ועדת הקורונה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

"צריכים לתמוך בספורטאים המקצוענים"

אלופת ישראל במרתון ביטי דויטש השתתפה אף היא בישיבה וסיפרה על קשייה לשמור על הכושר במציאות של הסגר: "אני אישה חרדית, אם לחמישה ילדים. לא נתנו שום עזרה לספורטאי עילית. נאלצתי לקנות בעצמי הליכון, שהיה מאוד יקר. מאחורי הבית שלי במושב בנווה מיכאל הכל טבע, אבל לא רציתי להיות פושעת ולרוץ. ניסיתי לקבל אישור מהוועד האולימפי, לא קיבלנו שום אישור ושום עזרה, חשבתי שזה מוזר. צריכים לתמוך הספורטאים המקצוענים, אי אפשר שהמצב ימשיך ככה".

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג אמר בדיון: "דחיית המשחקים האולימפיים וביטול התחרויות הלאומיות והבינלאומיות גרמו לשיתוק מוחלט של הספורט הישראלי, הוא מובטל. פניתי למשרד הבריאות בנוגע ללונה צ'מטאי ומרתוניסטים אחרים. מה מפריע שהיא תרוץ בבן שמן? פניתי למשרד הספורט וקיבלנו תשובה שלילית".

לוסטיג אף הציע פתרון לספורטאים האולימפיים שאימוניהם נפגעו כתוצאה מהקפקאת פעילות הפורט: "ספורטאי הצמרת צריכים להיות מוגדרים כעובדים חיוניים. אנחנו מציעים להפוך את מכון וינגייט למתחם אולימפי, יהיה תיעוד לנכנסים, ספורטאים יגורו שם ולא ייצאו, מבינים שבלי ספורט ייגרם נזק בלתי הפיך. יהיה חיטוי, ניקיון המתקנים ושמירה על מרחק, ככה שאין שום סכנה. משרד הספורט בעניין הזה והם בעד. אפשר לעשות את זה מחר בבוקר", הוסיף לוסטיג.

הכניסה למכון וינגייט (ד״ר אבישי טייכר / פיקיוויקי)
הכניסה למכון וינגייט (ד״ר אבישי טייכר / פיקיוויקי)

לסיכום הוועדה אמר ח"כ שלח "אין דיון פרטני מה באמת צריך להגביל ומה לא. בינתיים ילדים ומבוגרים עולים במשקל ויורדים בבריאות, וספורטאים רואים את כל הקריירה שלהם הולכת לאיבוד. לא נניח לנושא הזה עד שיוסדר"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!