דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / בדיקות סדירות ועומס מופחת: התנאים של ארגון שחקני הכדורגל לחידוש המשחקים

אחרי פרסום תוכניתה של שרת הספורט מירי רגב לסיים את העונה של שתי הליגות העליונות בטורניר מיוחד, פרסם הארגון את הפרוטוקול שגיבש הארגון העולמי: "השחקנים עומדים במרכז, ונדרוש הגנה מרבית על בריאותם ובטיחותם"

שחקני קבוצת קורזון אשטון במשחק בתחילת מגפת הקורונה. 14 במרץ (Dave Howarth/PA via AP)
שחקני קבוצת קורזון אשטון במשחק בתחילת מגפת הקורונה. 14 במרץ (Dave Howarth/PA via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורגל הישראלי פרסם את פרוטוקול החזרה למשחקים של ארגון השחקנים העולמי (FIFPRO), בו מוצגים מספר תנאים קריטיים לחידוש הפעילות בענף. הפרסום בא אחרי שאתמול (שבת) פרסמה שרת התרבות והספורט מירי רגב, תוכנית לחידוש פעילות ליגת העל וליגה הלאומית, לפיה תסתיים העונה הנוכחית בטורניר מיוחד, בו תוכרע האלופה, הנציגות למפעלים האירופאים, כמו גם היורדות והעולות בשתי הליגות הבכירות.

על פי הודעת הארגון: "בטרם הוחלט אם ומתי יחודשו משחקי הכדורגל העונה, בעלי העניין בענף העולמי עובדים על תוכניות חזרה הדרגתית לאימונים ומשחק בשבועות או בחודשים הקרובים. ארגוני השחקנים נמצאים בחזית השמירה על הבריאות והבטיחות של השחקנים בתהליך".

שרת התרבות והספורט מירי רגב במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר. (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)
שרת התרבות והספורט מירי רגב במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר. (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)

אנשי FIFRO דורשים מהתאחדויות הכדורגל המקומיות לקבל את ההחלטה על חזרת הכדורגל למגרשים בשיתוף עם ארגוני שחקני הכדורגל המקומיים. לפי הארגון העולמי "השחקנים אינם היחידים שיהיו חשופים בתהליך הזה – השיקולים חייבים לכלול את צוות המועדון, צדדים שלישיים ואת הציבור הרחב. עם זאת, אין ספק שהשחקנים עומדים במרכז. אנו נדרוש הגנה מרבית על בריאותם ובטיחותם. בכל תרחיש של חזרה לשגרה יש לעבוד בתיאום עם ארגון השחקנים המקומי".

על פי הפרוטוקול המוצע, על מנת שלא לסכן בריאותית את השחקנים ואנשי הצוות, יש להפחית בתקופת החזרה את העומסים באימונים, לשמור על אמצעי היגיינה וריחוק, ולעקוב אחר סימנים ותסמינים קליניים, כמו חום או שיעול. במקרה של החלמה ממחלה, מציע הארגון, יש לחכות מינימום של 24 שעות לפני חזרה לאימון. עוד מוצע, כי יבוצעו בדיקות אחידות לכל הקבוצות ולכל השחקנים  – גם בקבוצות בעלות תקציבים נמוכים.

ארגון השחקנים העולמי מציב מספר תנאים נוספים שבעיניו חייבים להתקיים במטרה להחזיר את הכדורגל לפעילות. בהם, מינימום של שלושה שבועות אימונים לפני תחילת חידוש העונה. יצירת הנחיות ונהלים במהלך המשחקים. ביטוח השחקנים טרם החזרה לאימונים. ביצוע התאמות למזג האוויר החם בקיץ וקיום המשחקים בשעות הערב. תנאי נוסף הוא חופשה מינימלית של בין שלושה לארבעה שבועות בין סיום עונת 2019-20 לפתיחת עונת 2020-21 במטרה לצמצם את העומס הפיזי על השחקנים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!