דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / בהתאם להנחיות החדשות: יוגדל היקף פעילות מסגרות הרווחה

משרד הרווחה הודיע כי השירותים יחזרו לפעילות בהדרגה החל מיום שלישי | בין היתר יופעלו מחדש מעונות היום השיקומיים לפעוטות בקבוצות קטנות ומרכזי יום ומרכזי תעסוקה לאנשים עם התמכרויות יחזרו לפעילות מלאה

מעון יום שיקומי. ארכיון (צילום: טל כרמון).
מעון יום שיקומי. ארכיון (צילום: טל כרמון).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה מגדיל את פעילות מסגרות הרווחה שצומצמו בעקבות משבר הקורונה ופותח את מעונות היום השיקומיים. על פי הודעת המשרד, השירותים יחזרו בהדרגה לפעילות החל מיום שלישי הקרוב, ללא התייחסות לפער שנוצר בחודש האחרון, ולכך שמצבם של מקבלי שירותי הרווחה הורע באופן משמעותי במהלך התקופה.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס: "מדובר בבשורה משמעותית לאוכלוסיית מקבלי השירותים ממשרד העבודה והרווחה. אנו פועלים להחזיר את כל שירותי הרווחה שניתן בהתאם למגבלות ומתוך הבנה שאוכלוסייה זו זקוקה לסיוע שלנו כעת אולי אף יותר מאשר בימי שגרה".​

הפעילות שתורחב

במסגרת ההנחיות החדשות נערך המשרד למעבר פעילות של מעונות היום השיקומיים לילדים עם מוגבלויות מסיוע בבית, לעבודה בקבוצות קטנות של שלושה ילדים לכל מטפל במעון עצמו. זאת בהתאם לחזרה לפעילות של החינוך המיוחד ובהתאם להוראות משרד הבריאות. מעונות אלו יחזרו לפעילות בהדרגה החל מיום רביעי. פירוט והנחיות למעונות, לצוותים ולהורים יימסרו בהמשך בתיאום עם משרד הבריאות.

במינהל שירותים חברתיים, ששירותיו בקהילה פעלו בעצימות גבוהה, יוגדל היקף הפעילות. מרכזי 'עוצמה' והתכנית 'נושמים לרווחה', המטפל במשפחות החיות בעוני, יעברו מהיקף פעילות של 70% לפעילות מאלה, כשחלק מהשירותים יינתנו מרחוק. כך גם תכניות לבני נוער בסיכון, לעולים ולהורים. המרכזים לטיפול באלימות במשפחה ימשיכו לפעול כרגיל במתכונת מלאה.

במינהל סיוע לבית המשפט ותקון, הנותן שירותי טיפול ופיקוח חברתי, שיקום ומניעה לעוברי חוק ולאוכלוסייה במצוקה קשה שבו פעלו שירותים רבים באופן מלא גם תחת מגבלות הקורונה, יעברו לפעילות מלאה או בעצימות גבוהה גם שירותים שפעלו באופן חלקי, ובראשם בתים חמים לבני נוער בסיכון ותכניות קהילתיות נוספות לבני נוער אלו.

ניידות על"ם שהושבתו ושירות נוצץ (שירות לנוער וצעירים) שפעלו בעצימות נמוכה, יעברו להיקף פעילות של 70%, בעיקר לטיפול פרטני באופן שעונה לדרישות משרד הבריאות. כך גם פעילות מית"ר (מרכז יום תומך רב-תחומי לנוער במצבי ניתוק) שפעלו בעצימות גבוהה ויחזרו לפעילות מלאה, ומרכזי מפתנים, המפעילים תכניות תעסוקה לנוער בקהילה, ימשיכו לפעול בעצימות גבוהה בהיקף של 70% על מנת שיעמדו בהנחיות משרד הבריאות.

מרכזי יום לטיפול בהתמכרויות ומרכזי תעסוקה לאנשים עם התמכרויות שפעלו בעצימות נמוכה או נסגרו יחזרו לפעול באופן מלא.

מרכזי היום ומועדוני מופת של האגף לאזרחים ותיקים ימשיכו לתת שירות של אספקת ארוחות חמות, ביקור שבועי של עובדת סוציאלית וקשר יומי מרחוק עם יתר חברי הצוות, וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כל המסגרות החוץ ביתיות שעבדו במתכונת מלאה כגון מסגרות לילדים ולבני נוער בסיכון, פנימיות, ומסגרות לאנשים עם מוגבלויות ימשיכו לפעול כרגיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!