דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום השואה

זכרון השואה / הנשיא ריבלין בעצרת הזיכרון בלוחמי הגטאות: "היום אנחנו מבינים כמה גדולה הייתה הגבורה"

הנשיא נאם בעצרת הזיכרון לנעילת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שהועברה באופן מקוון | נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "עלינו לשנן לעצמנו כי מלאכתנו השופטים טובלת כולה באהבת אדם"

רוני דלומי בעצרת בית לוחמי הגטאות (קרדיט לתמונות: רון כהן פרירא)
רוני דלומי בעצרת בית לוחמי הגטאות (קרדיט לתמונות: רון כהן פרירא)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"היום אנחנו מבינים כמה גדולה הייתה הגבורה, העוצמה ועוז הרוח של אחינו ואחיותינו בגטאות ובמחנות הריכוז, שמסרו את נפשם על קיומם הרוחני, על קיום האנושיות, ולא רק על קיומו של הגוף האנושי", אמר הנשיא ראובן ריבלין בעצרת הזיכרון המסורתית בבית לוחמי הגטאות ששודרה באופן מקוון תחת הכותרת "שומרים על הגחלת בוערת".

עוד אמר הנשיא: "בכל רחבי אירופה וגם במקומות אחרים שמרו אחינו ואחיותינו על נר התמיד של הזיכרון היהודי, של חיי הרוח והאמונה, של התרבות והחינוך. השנה ביתר שאת נזכור את כוחה של הערבות ההדדית בניצחון על המרים שבאיומים. נזכור את גבורת הרוח של אחינו ואחיותינו ואת גדולתה. נזכור את הקדושה העליונה ביותר עלי אדמות היא החיים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בלוחמי הגטאות, 21 באפריל 2020 (צילום מסך)
נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בלוחמי הגטאות, 21 באפריל 2020 (צילום מסך)

השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון אמרה בנאומה: "כאשת משפט אומר כי עלינו אנשי המשפט מוטלת חובה נוספת. כי מהשואה למדנו, למרבה הצער, שניתן בקלות יחסית לרתום את החוק והמשפט לשירות הרוע, ולהניע באמצעותם ובחסותם מפעל מפלצתי מאורגן של רצח עם. על כן, עלינו לשנן לעצמנו יום יום ושעה שעה כי מלאכתנו השופטים טובלת כולה באהבת אדם וכי אנו השופטים מחויבים לעשות כל שביכולתנו במסגרת החוק לתיקון העוולות הנגרמות לפרטים שבתוכנו, מתוך הקשבה, חמלה והקפדה בכבודו של כל אדם באשר הוא אדם".

ראסל רובינסון, מנכ"ל קק"ל ארה"ב: "ביום זיכרון זה עלינו לזכור את רוח האדם, שהוציאה אותנו מימי האופל של העבר, ושתוליך אותנו קדימה אל הימים שעוד נכונו לנו".

יו"ר הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, נגה בוטנסקי: "ערכי הסולידריות, החמלה, השיתוף, החובה של הבודדים לקום ולעשות. הם הערכים שגם היום מלווים את החברה הישראלית. לכל שבטיה, הם הערכים שמביאים אתם את האור. את הדרור".

יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות: "גם היום, ואולי במיוחד היום, אפשר לשאוב כוחות ממאבקם העיקש של יהודים על חייהם ועל כבודם בזמן המלחמה ומהתמודדותם המפליאה עם אסונם בשנים שלאחר סיום המלחמה.

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר: "יש קשר הדוק בין אומץ לוחמי המרד ויצר ההישרדות של השורדים לבין נחישותם להקים כאן את דור ההמשך שלהם. כראש המועצה האזורית מטה אשר אני יכול לספר לכם בגאווה שאנו מוקפים ביישובים רבים נוספים, ירוקים, מצליחים, שוקקי חיים – שהוקמו בידי שורדי שואה".

בטקס השתתפו הזמרים ארקדי דוכין, רוני דלומי, ומאיה אברהם, כמו גם הודיל מזעל – אחות מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה שטיפלה בעשרות חולי קורונה ואף נדבקה במחלה; חניכי תנועות הנוער, יונתן שטיין – מחנך, בן לוחמי הגטאות, נכדה של ניצולת השואה ואשת החינוך דורקה שטרנברג; וד"ר משה שנר, היסטוריון, בן לפרטיזנית ממייסדי קיבוץ לוחמי הגטאות.

מאיה אברהם בעצרת בית לוחמי הגטאות (צילום: רון כהן פרירא)
מאיה אברהם בעצרת בית לוחמי הגטאות (צילום: רון כהן פרירא)
עצרת הנעילה בית לוחמי הגטאות (קרדיט לתמונות: רון כהן פרירא)
עצרת הנעילה בית לוחמי הגטאות (קרדיט לתמונות: רון כהן פרירא)

עוד התקיימה עצרת תנועות הנוער שנערכת מדי שנה על ידי משרד החינוך בשיתוף יד ושם, במתכונת אולפנית מוקלטת מראש. העצרת שודרה בערוצים המקוונים של משרד החינוך.​

מוקדם יותר נשמעה צפירת דומיה בת 2 דקות. מיד לאחר מכן החל ביד ושם טקס הנחת הזרים לרגלי אנדרטת מרד גטו ורשה שהתקיים ללא קהל. עמותת "עמך" בשיתוף "זיכרון בסלון" קראו לציבור לצאת למרפסות בזמן הצפירה עם שלט "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק".

אנשים עומדים בצפירה ביום הזיכרון לשואה והגבורה תש"פ. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אנשים עומדים בצפירה ביום הזיכרון לשואה והגבורה תש"פ. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!