דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / משרד הבריאות: קבוצות הכדורגל יחזרו לאימונים בהגבלות וללא מגע

האימונים הקבוצתיים ייערכו כאשר המגרש יחולק לשני חצאים, בהשתתפות של 10 שחקנים, אך ללא מגע בין המתאמנים | השרה מירי רגב: "מקווה שבשורה זו מהווה סנונית ראשונה לחזרת כלל ענפי הספורט לפעילות"

שחקני בית"ר ירושלים באימון. 6 בפברואר 2020 ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שחקני בית"ר ירושלים באימון. 6 בפברואר 2020 ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצות הכדורגל המקצועניות (ליגת העל והליגה הלאומית) יכולות לחזור לקיום אימונים קבוצתיים בהגבלות. זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות שהתקבלו היום (רביעי). ההחלטה התקיימה בשיחה שנערכה בהשתתפות שרת הספורט, ח"כ מירי רגב (הליכוד), מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימנטוב והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.

על פי ההנחיות, האימונים יתקיים ללא מגע, כאשר המגרש יחולק לשני חצאים ובכל אחד מהחצאים יוכלו הקבוצות לקיים אימון בהשתתפות של 10 שחקנים, לרבות שימוש בכדור, אך ללא מגע בין המתאמנים. האימונים שיתבצעו יהיו אימונים ללא
מגע (אימוני כושר וכוח, בעיטות לשער, דריבלים, ריצות ספרינט, קפיצות וכו'). אין להשתמש במלתחות ובחדרי ההלבשה במתחמים, אין להתקהל או להתאסף יחד. קבוצות האימון יישארו קבועות לכל אורך תקופת האימונים ואין לערבב בין הקבוצות. במשרד הבריאות הדגישו כי "אישור זה אינו היתר לביצוע משחקים במסגרת הליגה".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב: אני שמחה לבשר שמשרד הבריאות נעתר היום לבקשתי לאפשר לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית לחדש את אימוניהן לקראת האפשרות לחידוש הליגה. בשורה מבורכת זו מצטרפת להיתרים שכבר ניתנו להחזרת הפעילות של הספורט היחידני. אני מקווה שבשורה זו מהווה סנונית ראשונה לקראת חזרה לפעילות בכלל ענפי הספורט".

עוד אמרה השרה: "מיד לאחר יום העצמאות נחדש את הדיונים באשר לחזרה הדרגתית של חדרי הכושר ופעילות קבוצתית של עד עשרה ספורטאים בשאר ענפי הספורט".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
שרת התרבות והספורט, מירי רגב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו"ר מנהלת הליגות בגדורגל, ארז כלפון התייחס להחלטת משרד הבריאות: "אני מברך על החלטה לחזרה לאימונים קבוצתיים, ראשית במתכונת חלקית, שמהווה את השלב הראשון בחזרת קבוצת הכדורגל המקצועניות לפעילות. אני מעודד מההחלטה אשר התקבלה כבר במועד זה, כשכעת לנגד עינינו עומדת המטרה לחדש את האימונים ללא כל מגבלה בתחילת חודש מאי, מה שיהווה הכנה לקבוצות לקראת חידוש משחקי הליגות המקצועניות".

עוד אמר כלפון "אני קורא לשחקנים ולצוותים המקצועיים שיקחו חלק באימונים, אנא הקפידו ושמרו על הוראות הבטיחות של משרד הבריאות במגרש ועוד יותר מחוץ למגרש והמנעו ממגע עם אנשים נוספים מעבר לחברי הקבוצה ולמשפחה הגרעינית על מנת להמנע מהידבקות אפשרית. האחריות המוטלת על כתפכם בכל הקשור לחידוש המשחקים גדולה ועל כולם לגלות בגרות ואחריות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!