דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / מזכ"ל ה-OECD קורא לשלב את המאבק במשבר האקלים בתכניות ההתמודדות עם נזקי המגפה

גורייה: "לא היינו ערוכים לנגיף הקורונה, ואנחנו עוד פחות ערוכים להשלכות המאיימות של שינוי האקלים" | "אוויר ומים נקיים יותר, סניטציה טובה יותר והגנה על מגוון ביולוגי מפחיתים את הפגיעות של קהילות בפני מגפות"

מזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה (צילום: World Economic Forum, ויקיפדיה)
מזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה (צילום: World Economic Forum, ויקיפדיה)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

"התכניות הממשלתיות לאישוש כלכלות לאחר מגפת הקורונה חייבות להיות משולבות עם מדיניות אמיצה שנאבקת במשבר האקלים ובנזקים סביבתיים", אמר אמש אנחל גורייה מזכ"ל ה-OECD. בהצהרה מיוחדת שנתן גורייה לרגל יום כדור הארץ שצוין אתמול הוא הדגיש כי "לממשלות יש הזדמנות יוצאת דופן לבנות התאוששות כלכלית ירוקה, שלא רק תספק הכנסה ומשרות, אלא גם תבנה חוסן, תשפר את הרווחה של האזרחים, ותגן על הסביבה. כשיגיע המשבר הבא – העולם יהיה מוכן אליו".

"לא היינו ערוכים לנגיף הקורונה, ואנחנו עוד פחות ערוכים להשלכות המאיימות של שינוי האקלים, אבדן המגוון הביולוגי, זיהום אוויר, והחמצת האוקיינוסים" הוסיף גורייה. הוא קרא לראשי המדינות החברות בארגון לנצל את תכניות הסיוע והחילוץ השונות לטובת כלכלה ירוקה.

בנוסף התריע גורייה בפני ראשי המדינות לא לאפשר פגיעה בסביבה, ולהימנע מהגמשה של סטנדרטים ורגלוציה סביבתית, כחלק מהניסיונות לאשש את הכלכלה. "אנחנו צריכים להפסיק לבנות תשתיות חדשות, ונכסים כלכליים שיקבעו אותנו למערכות עתירות פחמן (כלכלה המבוססת על שריפת דלקי מאובנים, כגון נפט וגז. מ.ה) החותרות תחת התכניות ארוכות הטווח למאבק במשבר האקלים" הוא אמר.

רק לאחרונה התבטא נשיא ארה"ב טראמפ ואמר כי יפעל לחלץ את תעשיית הנפט האמריקאית שסובלת ממשבר בין היתר בשל הירידה בביקוש לדלק בשל צמצום הפעילות הכלכלית. עוד נשמעו מספר קריאות של ראשי חברות שדורשים להקל ברגולציה סביבתית במטרה "להקל" על העסקים שנפגעו מהמשבר. אמירותיו של גורייה נתמכות בנייר עמדה חדש שפרסם הארגון אתמול. בנייר מודגש כי "שיפור הבריאות הסביבתית, דרך אוויר ומים נקיים יותר, סניטציה טובה יותר והגנה על מגוון ביולוגי מפחיתים את הפגיעות של קהילות בפני מגפות".

בנוסף מצטטים בארגון מחקר עדכני של חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, שמצא כי אנשים שסובלים ממחלות הקשורות לזיהום אוויר, פגיעים יותר לנגיף הקורונה. המחקר גם מצא חפיפה גדולה בין אזורים בעלי שיעור תמותה גדול יותר מקורונה, לבין מקומות עם רמות זיהום אוויר גבוה יותר. עוד מדגישים בארגון כי לפי ארגון הבריאות העולמי, מרבית התושבים בשני שליש ממדינות ה-OECD חשופים לזיהום אוויר שחורג מהנחיותיו.

בין הפתרונות אותם מציעים ב-OECD: צמצום זיהום אוויר, עידוד תחבורה ציבורית ושימוש ראוי בקרקע שאינו פוגע ומזהם אותה. עוד מודגש כי אספקת מים נקיים, היא גורם מפתח בצמצום המעבר של מחלות מדבקות. לטענת הארגון לכ-4.2 מיליארד אנשים ברחבי כדור הארץ אין גישה לשירותי סניטציה מיטיבים. בארגון קוראים לתמיכה ציבורית שתבטיח משאבים כלכליים לפרויקטים שמספקים מים נקיים, ושירותי סניטציה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!