אייר פראנס-KLM תקבל סיוע של 10 מיליארד יורו

"ממשלות צרפת והולנד יסייעו לחברת אייר פראנס בהיקף של 10 מיליארד יורו" כך נכתב אתמול בניו יורק טיימס "כמו כל חברות התעופה, אייר פראנס חטפה מכה אנושה ברגע שנפסקו הטיסות, והגישה בקשה לסיוע ממשלתי כדי להימנע מפשיטת רגל. ממשלת צרפת התחייבה לתת ערבות על הלוואה בנקאית של 4 מיליארד יורו, יחד עם סיוע ישיר של 3 מיליארד. ממשלת הולנד נרתמה גם היא, והתחייבה להעניק בין 2 ל-4 מיליארד יורו בסיוע ישיר".

שתי הממשלות החליטו להעניק סיוע לחברה הממזגת את שתי חברות הטיסה הלאומיות, על פני הלאמה- אופציה שהונחה על השולחן בשבועות האחרונים. כל אחת מהממשלות מחזיקה ב-14% ממניות החברה, והוחלט שלא להגדיל בשלב זה את שליטת הממשלות בתמורה לסיוע. "בעקבות קרקוע כמעט כל צי המטוסים שלהם, יש צורך בסיוע דחוף שיציל 350,000 מקומות עבודה הקשורים לאייר פראנס" אמר ברונו לה מייר, שר האוצר הצרפתי.
זהו החילוץ הגדול השלישי שעושה ממשלת צרפת מאז תחילת משבר הקורונה. אחרי שבימים האחרונים נסגרים פרטי חבילת הסיוע ליצרנית הרכבים הצרפתית רנו בהיקף של 5 מיליארד יורו.

מטוס 'אייר פרנס' ממריא. ארכיון. (צילום: Kenken_spotter / Shutterstock.com)

קליפורניה מתלבטת איך לתגמל את העובדים החיוניים

בימים אלו דנים במשרד המושל, גווין ניוסם, האם לחייב חברות להעניק דמי מחלה לעובדים חיוניים שנדבקים בקורונה כתוצאה מעבודתם.כך מדווח הפיננשל טיימס. על הויכוח הער שמתנהל בקליפורניה, אחת המדינות עם חוקי העבודה המתקדמים ביותר בארה"ב.
"האנשים האלו מסכנים את חייהם כדי לעשות את העבודה שלהם" אמר ארט פולסקי, יו"ר איגוד עובדי קליפורניה לעיתון הבריטי. "אם הם נדבקים בקורונה, חובה שהמערכת תספק להם פיצוי באופן מיידי. עובדים לא צריכים להילחם על הזכויות שלהם בזמן שהם נלחמים על החיים שלהם"
פדרציית איגודי העובדים בקליפורניה יזמה בשבועות האחרונים הצעת חוק שתמנע ממעסיקים לסרב לשלם פיצויים לעובדים חיוניים שחלו בעקבות העבודה בזמן משבר הקורונה. מנגד, ארגון המעסיקים בקליפורניה מתנגד לחוק, בטענה שבמרבית המקרים לא ניתן להוכיח שההדבקה אכן קרתה במקום העבודה.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ברחבי אירופה מתחילים לחזור לאט לפעילות

מדינות אירופה מתכוננות להקלה הדרגתית של מגבלות התנועה, מדווחים עיתוני היבשת. ממשלות צרפת וספרד צפויות להציג השבוע מתווה הקלות על העסקים. זהו השבוע השישי להגבלות התנועה בצרפת שעד כה ספגה כ- 22,600 מתים מהמחלה. המדינה שמחזיקה את הכלכלה השניה בגודלה באיחוד (אחרי גרמניה), צפויה להתחיל לפתוח מחדש את הפעילות הכלכלית בהדרגה החל מה-11 למאי. ההגבלות על ענפי הפנאי ימשכו.
גרמניה לעומת זאת כבר החלה לחזור לפעילות השבוע. מזה מספר ימים שהחנויות בברלין פתוחות, אחרי שמספר החולים החדשים בגרמניה ירד למספר הנמוך מבין מדינות אירופה הגדולות, אבל נראה שהלקוחות בחרו להישאר בבית.
"לקוחות הולכים להיות מאז זהירים עכשיו- הם חטפו מכה מאד קשה להכנסות שלהם והם ירצו לחסוך" אמר קלנמנס פאוסט, חוקר בכיר במכון המחקר הגרמני 'איפו' לפייננשל טיימס. "אנחנו נראה ירידה משמעותית במחירים, עם מבצעים גדולים בחנויות, אבל אני מעריך שיהיה קשה מאד להגיע לרמת ביקושים דומה לזו שהייתה לפני המשבר".
"אנחנו נכנסים לתקופה ארוכה של קושי, שיכול להתברר כגרוע יותר אפילו מתקופת הסגר" הוסיף נילס בוש-פטרסן, נשיא לשכת הסחר של ברלין. "לפחות בזמן שהפעילות הייתה אפסית היינו זכאים לתמיכה מהמדינה. עכשיו העסקים נותרו לבדם" הוא אמר.