שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, סיכמה עם מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על השבתם לפעילות של מרבית ענפי הספורט המאורגנים תחת איגודים ואגודות, החל מהיום (ראשון). כל ענף עם הגבלות ייחודיות.

בין הענפים שישובו לפעילות – כדורגל, כדורסל, כדורעף וכדוריד, בהם יוקפד על מרחק של שני מטרים וללא מגע בין הספורטאים. גם טניס, אתלטיקה, ספורט הימי, רכיבת אופניים (שטח וכביש) וההתעמלות חוזרים לפעילות. השחייה עדיין לא חוזר לפעילות וענפי המגע כמו ג'ודו, איגרוף, טאקוונדו ואחרים, עדיין לא הושגו הבנות בין משרד הספורט לממשלה. 

ישוב לאימונים. דני אבדיה במדי מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורסל)

להלן, ההנחיות לפי ענפי ספורט

על פי הסיכום, ענפי הכדור – כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף, כדורמים, הוקי קרח פוטבול, רוגבי, סופטבול ולקרוס וכד' – אימונים עם הקפדה של שני מטרים ללא מגע בין השחקנים. פעילות במסגרות מאורגנות של ענפי הכדור התחרותיים בהנחיית צוותי אימון בחלוקה של עד 10 אנשים באזורים מתוחמים תחת הקפדה על שמירת מרחק בין המתאמנים שיבצעו אימונים ללא מגע (אימוני כושר וכוח, קליעה לסל, בעיטות לשער, דריבלים, ריצות ספרינט, קפיצות וכו'). כדורעף חופים- בשלב זה מאושר רק שחקן מול שחקן תוך הקפדה על שמירת מרחק אחד מהשני באזור הרשת.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ריצה למרחקים קצרים וארוכים – יש אפשרות להתאמן באופן אישי או קבוצתי. באימונים קבוצתיים באצטדיון אתלטיקה, ניתן עד 10 אנשים ב'קפסולת אימון'. רצים למרחקים ארוכים יוכלו להתאמן במרחב הפתוח על פי הגדרה של 10 אנשים בקבוצה במרחק של 2 מ' אחד מהשני. קפיצה לרוחק וקפיצה משולשת, קפיצה לגובה וקפציה במוט, מקצועות הזריקה – עד חמישה אנשים בו זמנית סביב בור הקפיצה או המתקן תוך שמירה על מרחק של 2 מ' אחד מהשני.

אופניים – ככלל, הרכיבה תתבצע לא בסמוך לריכוזי אוכלוסייה. אופני שטח – אימונים בשטחים פתוחים, עם שמירה על מרחק של 2 מ' בין הרוכבים. אופני כביש – רכיבה בכבישים, עם שמירה על מרחק בין הרוכבים. במידה והרכיבה מתקיימת במתחם הוולודרום, רוכב אחד במסלול בלבד.

שחר צוברי באליפות אירופה (איגוד השייט)

פעילות ספורט ימית (שייט מפרשיות, גלישת רוח, גלישת גלים) – שימוש בציוד אישי קבוע וללא שהייה על החוף. חתירה וקייאקים – אימון אישי בסירה ו/או קיאק. אימון זוגי יתבצע בקיאק/סירה של רביעייה, וזאת על מנת ליצור ריחוק בין החותרים. שימוש בציוד קבוע וללא שהייה על החוף. סקי מים – מתקן ייעודי בתל אביב. עד מתאמן אחד לחבל תפיסה. שימוש בכפפות אישיות, יש לחטא את מתקן התפיסה בין מתאמן למתאמן. 

טניס – האישור מיועד לאיגודים בלבד, עד שני שחקנים במגרש בו זמנית (אחד מול אחד). הקפדה על שמירת מרחק אחד מהשני באזור הרשת. טניס שולחן –  שמירה על מרחק בין השחקנים, שימוש בציוד אישי, יש לחטא ידיים היטב לפני המשחק ולחטא את הכדור. משחק של זוג אחד פר שולחן. בדמינגטון – עד שני שחקנים בו זמנית במגרש (אחד מול אחד) ובמסגרת קפסולת האימון המוגדרת.

דודי סלע ויוני ארליך מול דרום אפריקה בגביע דיוויס (צילום: Reg Caldecott, באדיבות איגוד הטניס בישראל)

טיפוס ספורטיבי – ניתן לסמן אזורים אישיים לכל מתאמן ולחטא את כל הקיר בין מתאמן למתאמן. ניווט – אך ורק במרחב הפתוח (יערות) ולא במרחב עירוני. קשתות – ניתן לבצע עם מסיכה. שימוש בציוד אישי תוך שמירה על מרחק בין היורים. רכיבת סוסים – שימוש בציוד אישי לכל רוכב. גולף – שימוש בציוד אישי קבוע במתקני האימון הייעודיים.  טיסנאות – ניתן לבצע עם מסיכה, שימוש בציוד אישי לכל מפעיל טיסן. ספורט ריקוד – ריקוד ללא מגע עם מרחקים של מעל 2 מ' בין הרוקדים. סיוף – שימוש בציוד אישי. קליעה – שימוש בציוד אישי. שמירה על מרחק של 2 מ' בין היורים.

התעמלות קרקע ומכשירים –  בין מתעמל למתעמל יש לחטא את המכשירים, ולהקפיד על חיטוי אישי של הידיים והרגליים לפני הכניסה לאולם. לא ניתן לקיים אימון בו-זמנית של מספר מתעמלים על אותו מכשיר למעט הקרקע. התעמלות אומנותית – שימוש בציוד אישי, תוך שמירה על מרחק בין המתעמלות. יש להקפיד על חיטוי כפות הרגליים והידיים לפני האימון.

לינוי אשרם באליפות העולם בהתעמלות אמנותית, באקו 2019 (Photo by Natalia FedosenkoTASS via Getty Images)

הרמת משקולות ופיתוח גוף – במתקן ייעודי מתאמן אחד יחד עם מאמן בלבד, חיטוי המוט וכל האביזרים הנלווים בין משתמש למשתמש. שימוש בכפפות אישיות. חיטוי ידיים היטב לפני השימוש בציוד.

כדורת – שימוש בציוד אישי במידת האפשר שימוש במסיכה. שמירה על מרחק בין המסלולים. מתאמן אחד בכל מסלול. גלגיליות אומנותי – שימוש בציוד אישי, שמירה על מרחק בין המתאמנים. ניתן לבצע באולם ספורט גדול במסגרת קפסולת האימון המוגדרת. ביליארד- שימוש במקל אישי, חיטוי ידיים לפני השימוש, חיטוי השולחן והכדורים לפני ואחרי השימוש, משתמש אחד בשולחן בכל פעם, שימוש במסיכה. סקווש – מתאמן אחד במגרש עם ציוד אישי.

ספורט מוטורי – יש להקפיד על עד עשרה אנשים בו זמנית במסלול ובמתקן כולו (גם נהגים וגם אנשים שנמצאים מחוץ למסלול).