דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון תש"ף

יום הזיכרון תש"ף / טקס האזכרה לנפגעי פעולות האיבה: "עשרות שנות כאב שנגזר עלינו לשאת"

הטקס, שהתקיים בהר הרצל במתכונת מצומצמת וללא קהל ציין את מותם של 3,153 בני אדם בפעולות איבה מקום המדינה | ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התשובה שלנו לרוע היא נחרצת וברורה, איננו נכנעים לייאוש ואיננו נשברים"

טקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום מסך כאן 11)
טקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום מסך כאן 11)
דוד טברסקי

טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה נערך היום (שלישי) בהר הרצל שבירושלים. דומה לשאר אירועי יום הזיכרון השנה, הטקס בו צוין מותם של 3,153 בני אדם בפעולות איבה מקום המדינה התקיים במתכונת מצומצמת וללא קהל.

בנאום מוקלט ששודר בטקס, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "חללי פעולות האיבה משתייכים למסדר הנופלים הלאומי, דמם שזור באדמת מדינתנו. אני יודע את גודל המהלומה שניחתה עליכם המשפחות השכולות. במילות ספר בראשית: 'תוהו ובוהו וחושך על פני תהום', אבל כנגדם החיבוק הגדול של העם מושך אתכם מעלה ומכניס קרני אור לחיים שלנו. בטוח שאתם מרגישים זאת היטב גם בימי הקורונה, שכופים ריחוק מסוים. דווקא הקורונה מביאה מסר חוצה דורות מול פגעי האדם והמגפה".

"כל מעשינו בארץ ישראל הם בבחינת מעשי אבות סימן לבנים" המשיך, "כמו שאבותינו לא נכנעו לקדחת, אנחנו נתגבר גם על הקורונה. כשם שהם ניצחו את כוחות ההרס והחורבן כך אנחנו נחושים לנצח את אויבנו ולהוסיף בניין וחיים לארצנו".

נתניהו הזכיר את דביר שורק ורנה שנר ז"ל, שנרצחו בידי מחבלים ביהודה ושומרון בקיץ האחרון, ואת החלטת הממשלה להקים היכל הנצחה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל.
"הרצחנות של אויבינו אינה מבדילה בין לובש מדים לאזרח בין ילד לנער, בין מבוגר וזקן. והיא לא מבדילה בין יהודי ולא יהודי" אמר, "התשובה שלנו לרוע היא נחרצת וברורה: ראשית, רדיפת המחבלים עד חורמה, שנית המשך מלאכת הבנייה של המדינה, אבל לא רק חיזוק הקיים אלא בעיקרה העמקת השורשים, הרחבת ההתיישבות והגדלת הצמיחה, ושלישית התעצמות הרוח וצדקת הדרך. איננו נכנעים לייאוש ואיננו נשברים".

"הקורונה גרמה לריחוק חברתי, אבל לא תמנע מאיתנו להעלות את זכר יקירינו"

יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, שאיבד את אשתו ובנו בפיגוע ב-1987, אמר כי "הקורונה גרמה לריחוק חברתי, אבל לא תמנע מאיתנו להעלות את זכר יקירינו. ביום הזה יש ענן כבד אפור שמרחף מעלינו, שמכביד עלינו ולא עוזב. הענן הזה הוא תזכורת של עשרות שנות כאב שנגזר עלינו לשאת. היום הענן מעיב פי כמה. ביום שאנחנו מחויבים לריחוק ממשפחתנו, מאלץ רבים מאתנו להיות ספונים לבד ולא להגיע ולהתייחד בחלקת הגבורה".

עוד אמר כי "השנים שעברו מלמדות אותי שהחוזק קיים, הוא נמצא אי שאם בתחתית הבוכייה אבל כל מה שאנחנו צריכים זה לנסות לראות את האור שקיים בנו".

ביתו של מוזס, עדי, שנפצעה קשה באותו פיגוע, ילדה לפני מספר חודשים זוג תאומים ראשון. "אני עומד, כאבא ואמא וסבא וסבתא, ואומר שאנחנו יכולים לטרור", אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!