דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חידון התנ"ך

יום העצמאות תש"ף / הישראלית רות כהן היא כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער התש"ף

החידון נערך על הבמה בתיאטרון ירושלים, רק ארבעת הנציגים הישראלים היו באולם, ושאר המתמודדים בביתם, והתחרו בסיוע האינטרנט | רות כהן, גברה על משה גלידאי, גם הוא מישראל

רות כהן, מישראל, כלת חידון התנ"ך העולמי התש"ף (צילום מסך - כאן11)
רות כהן, מישראל, כלת חידון התנ"ך העולמי התש"ף (צילום מסך - כאן11)
יהל פרג'

רות כהן, תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן בגדרה היא כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער, שנערך היום (רביעי) בתאטרון ירושלים. למקום השני הגיע הישראלי משה גלידאי למקום השלישי הגיע האמריקאי חיים נתן שילדס ולמקום הרביעי הגיעה המקסיקנית מרים שרם.

בפעם הראשונה ב-57 השנים בהן הוא נערך, התקיים חידון התנ"ך העולמי לנוער ללא נוכחות קהל. על הבמה בתאטרון ירושלים ישבו רק ארבעת הנציגים הישראלים. תריסר המתחרות והמתחרים האחרים, מפנמה, מקסיקו, ארה"ב, דרום אפריקה, ארגנטינה ובמפתיע גם מאנגליה שהו בביתם, והתחרו בחידון בעזרת האינטרנט.

הקורונה הכריחה את מארגני החידון ממשרד החינוך, ליצור פורמט ייחודי כדי שלא תינתק השרשרת. במקום מחנה עבור כלל המתחרים שעלו מהמדינות השונות, בו פוגשים התנ"כאים הצעירים את ישראל של היום דרך התנ"ך ובו מתרחשים גם שלבי הסינון השונים. בסיוען של 90 מצלמות רשת, בחנו 20 כלות וחתני תנ"ך בעבר את 64 המתחרים, שהגיעו מ-29 מדינות.

מתמודדי גמר חידון התנ"ך העולמי לנוער התש"ף (גרפיקה: אידאה)
מתמודדי גמר חידון התנ"ך העולמי לנוער התש"ף (גרפיקה: אידאה)

"הופתעתי מזה שהגעתי לגמר", אומרת דנית גולדינפלד (18) תלמידת הגימנסיה הראלית בראשון לציון. "האהבה שלי לתנ"ך התחילה ביסודי. היה חידון עירוני בעיר, וראיתי שזה ממש מעניין אותי. מאז, בכל הזדמנות שהייתה להשתתף בחידוני תנ"ך, ניגשתי. למי שמכיר אותי, הקשר ביני ובין התנ"ך נראה מקרי בהחלט, אני באה מבית ממש ממש לא דתי.

משה גלידאי (16) מאלון שבות, חתן החידון הארצי לנוער במסלול של בתי הספר הדתיים, מספר שהוא לומד לקראת החידון בקדחתנות, "אני קורא את הפרקים מהר ובקול. אני לא כל כך מתרגש לקראת הגמר, אבל מאמין שיש לי סיכוי להיות החתן העולמי".

הישראלים המתחרים בחידון התנ״ך התש"ף: רות כהן, יונתן אטדגי, משה גלידאי ודנית גולדינפלד (קרדיט: דוברות משרד החינוך)
הישראלים המתחרים בחידון התנ״ך התש"ף: רות כהן, יונתן אטדגי, משה גלידאי ודנית גולדינפלד (קרדיט: דוברות משרד החינוך)

ערבות הדדית

הנושא השנה הוא 'ערבות הדדית', והאנשים המעורבים בהפקת וארגון החידון מספרים שהתקופה הזו, בה העולם כולו ובתוכו העם היהודי מתמודדים עם הקורונה, בהחלט מעמידה את הערך הזה בבחינה. "שמעתי על המון פרוייקטים של בני נוער לעזור לקשישים ולאנשים בבידוד עם מצרכים, אני בהחלט חושבת שזה מראה על כמה הערבות ההדדית חזקה אצלנו", אומרת גולדינפלד. חננאל מלכה לעומתה, המרכז את החידון, אומר "בעתות מצוקה אנחנו טובים מאוד בערבות הדדית, בעתים רגילות יש לנו במה להשתפר, אבל אנחנו במקום טוב".

לצד השופטים המכובדים: יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, שר החינוך רפי פרץ, כלת פרס ישראל מרים פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב וכותב השאלות יואב שלוסברג, יעלה על הבמה גם הזמר אביתר בנאי. בנאי צפוי לבצע עם המשתתפות והמשתתפים את שירו 'יש לי סיכוי', כחיזוק לתקופה המורכבת בה אנחנו נמצאים.

דנית גולדינפלד – מתמודדת בחידון התנ"ך העולמי לנוער (באדיבות המצולמת)
דנית גולדינפלד – מתמודדת בחידון התנ"ך העולמי לנוער (באדיבות המצולמת)

"המפגש של הילדים חסר" אומר איציק בן אבי ממנהל חברה ונוער, המרכז בדרך כלל את מחנה התנ"ך. "יש למחנה תרומה ערכית, חברתית, לראות את עם ישראל במלוא הדרו, אפילו זוגות התחתנו אצלנו ברוך השם. יש במחנה תמיד את כל סוגי בני הנוער, כאלה שהתנ"ך אצלם זו אהבה וכאלה שאצלם זו אש בוערת".

"הרבה שנים לא היה חידון באנגליה, והנה השנה היה ובעקבותיו עלתה בת שבע שוואב ל-16. בארה"ב הלימוד חזק, ובדרום אמריקה לימוד העברית מאוד חזק. לצערי מה שאין בכלל באירופה. רוב התלמידים לומדים בבתי ספר לא יהודיים, אין קהילות מבוססות כמו בארה"ב ובדרום אמריקה – כל שנה זה ככה, עד שלא נעשה מעשה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!