משרד הרווחה דיווח על עלייה חדה במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 אותו הוא מפעיל. על פי הודעת המשרד, בשבוע האחרון, בין ה-21 ל-28 באפריל, התקבלו במוקד 222 תלונות. בשבוע שקדם לו, בין יום חמישי ה-16 באפריל ליום שלישי ה-21 באפריל, הגיעו למוקד 178 פניות. בשבועיים הראשונים של חודש מרץ, לפני שנכנסו הגבלות הקורונה, התקבלו במוקד 191 פניות בלבד. מהמשרד נמסר כי מספר הפניות למוקד נמצא במגמת עלייה מתמשכת. במספר הפניות למוקד.

בעקבות התגברות בקצב הפניות, השיק משרד הרווחה את ה"פנייה השקטה" למוקד. מדובר באפשרות לפנות למוקד, לצורך ייעוץ או דיווח על אלימות במשפחה, באמצעות הודעת טקסט לטלפון שמספרו: 055-7000128.

ראש מינהל שירותים חברתיים במשרד, איריס פלורנטין, אמרה כי למרות העלייה במספר הפניות למוקדים 118 ומוקד 100 של המשטרה, הנחת העבודה היא שיש מקרים רבים שעדיין לא דווחו, למרות התגברות המתח בעת ההסתגרות הביתית. "אחד החסמים בדיווח או בפנייה לייעוץ בנושא אלימות במשפחה היא  היעדר הפרטיות הנדרשת לשם ביצוע הפנייה" הסבירה, רת פלורנטין, "הקו השקט נועד לתת מענה לאתגר זה".

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בסוף השבוע צפוי המשרד,  בשיתוף הוועדה הבין-משרדית לטיפול באלימות במשפחה, לעלות בקמפיין טלוויזיה ודיגיטל לעידוד פניות בנושא אלימות במשפחה. חלקו הראשון של הקמפיין עלה ערב חג הפסח והביא לזינוק במספר הפונים.

שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס אמר: "ההתמודדות עם נגיף הקורונה מחייבת אותנו לפעול בכמה חזיתות במקביל. אחת החשובות שבהן היא התמודדות עם התופעה הקשה של אלימות במשפחה שלמרבה הצער התגברה לאחרונה. אנחנו קוראים לציבור שנחשפו לאירועי אלימות בקרבתם שלא יהססו להתקשר להתייעץ או לדווח".​