דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

יורו 2016 / שני המשחקים האחרונים בשמינית גמר יורו 2016

בשיחזור של הגמר של יורו 2012, ניצחה אתמול איטליה את ספרד ועלתה לרבע הגמר מול גרמניה, והאיסלנדים שוב מפתיעים בגדול ומוציאים את אנגליה מהטורניר

נבחרת איסלנד. צילום: סוכנות AP.
נבחרת איסלנד. צילום: סוכנות AP.

שלב שמינית הגמר הגיע אמש אל סיומו בשני משחקים נהדרים.

ב-19:00 נפגשו נבחרות איטליה וספרד באצטדיון דה-פרנס שבפריז לרבע גמר ששתיהן קיוו להימנע ממנו. 2 הפייבוריטיות העדיפו לפגוש בשמינית קבוצה חלשה יותר ובמקום זה קיבלו שידור חוזר של גמר יורו 2012.

המשחק התאפיין בדומיננטיות איטלקית מובהקת כשבדקה ה-33 שחקן נבחרת איטליה אדר בעט כדור שנהדף על-ידי השוער הספרדי דה חאה, אך צ'ייליני קלט את הכדור ובעט קטנה אל תוך השער. 1:0 לאיטליה.

המשחק נמשך כששוערי 2 הנבחרות, דה חאה ובופון, הצטיינו אך אם עד הדקה ה-90 ספרד עוד חלמה (ולא הצליחה לעשות הרבה מעבר לזה), בא פלה בתוספת הזמן ושם לזה סוף. 2:0 לאיטליה.

נבחרת ספרד נפרדת מתואר אלופת אירופה בו היא מחזיקה מאז 2008. איטליה תפגוש ברבע הגמר את אלופת העולם גרמניה אותה הדיחה בחצי הגמר של הטורניר האירופאי הקודם.

ב-22:00 עלו על הדשא בניס אנגליה ואיסלנד כשאחת סוחבת גיבנת של כשלונות בטורנירים האחרונים והשנייה מביאה איתה משב רוח רענן ומפתיע כשבטורניר הראשון שלה ועם אוכלוסייה של כ-330 אלף איש בלבד (מתוכם 33 אלף,כ-10% הגיעו לצרפת לעודד את הנבחרת), הצליחה להעפיל לרבע הגמר כנגד כל הסיכויים.

ויין רוני, בהופעתו האחרונה ככל הנראה בטורניר בינ"ל במדי הנבחרת, כבש כבר בדקה ה-5 מהנקודה הלבנה לאחר הכשלה בתוך הרחבה של הולדרסון, שוערה של איסלנד, על רחים שטרלינג. 1:0 לאנגליה.

זו היתה הפתיחה לה פיללו האנגלים אך כבר בדקה ה-6 איסלנד השוותה עם כדור מצויין של סיגארדסון שמצא את דרכו אל תוך הרשת של הארט וקבע 1:1.

 

שחקני נבחרת איטליה חוגגים את הניצחון. צילום: סוכנות AP.
שחקני נבחרת איטליה חוגגים את הניצחון. צילום: סוכנות AP.

על אף דומיננטיות אנגלית בהמשך המחצית, בודוורסון עוקץ בדקה ה-18 ומצליח להעביר כדור לסיגת'ורסון שבבעיטה פנטסטית מעלה את איסלנד ליתרון כשידו של הארט קצרה מלהושיע. 2:1 לאיסלנד.

מחצית נהדרת באה אל סיומה כששתי הנבחרות מצליחות להגיע למספר מצבים מצויינים ואיומים על השער אך התוצאה נשארת בעינה.

לאורך המחצית ה-2 האיסלנדים הראו רוח קרב, אתלטיות ונחישות ואילו האנגלים נתקעו על נוסחא שבלונית שפשוט לא עבדה, וניסו שוב ושוב להקשית כדור אל תוך הרחבה. רוני, על אף הגול בפתיחת המשחק, לא הצליח להוביל שום מהלך מוצלח וחבל שכך באה אל סופה קריירה שכזאת. לחץ אנגלי בדקות המשחק האחרונות לא הצליח ליילד את גול השוויון המיוחל והמשחק נגמר בתוצאה של 2:1.

נבחרת איסלנד ממשיכה להפתיע, וכעת לאחר שהדיחה את אנגליה מהטורניר היא צפויה לפגוש ברבע הגמר את המארחת, צרפת כשכעת כבר אין ספק לגבי יכולתה לתת פייט ראוי. בסוף המשחק התייצבו שחקני הנבחרת למחווה מרגשת של עידוד מודרך מול קהל האוהדים המסור המהווה, כאמור, כעשירית מאוכלוסיית המדינה.

הטורניר יתחדש ביום חמישי כשכל יום בשעה 22:00 יתחרו 2 מתוך 8 הטובות על כרטיס לחצי הגמר:

יום ה', 30.6 – פולין-פורטוגל

יום ו', 1.7 – וויילס-בלגיה

שבת, 2.7 – גרמניה-איטליה

יום א', 3.7 – צרפת-איסלנד

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!