דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נגיף הקורונה / הרופאים והאחיות בקופות החולים דורשים 100% שכר על ימי בידוד, באוצר מסרבים

המגעים בין האוצר להסתדרות הרפואית לא צלחו, וכרגע רק צוותי הרפואה בבתי החולים יפוצו בשכר מלא | יו"ר ועדת הכספים עודד פורר: "כמו לוחמים בשדה הקרב, כך גם צריך להיות דינם של הרופאים הלוחמים בנגיף"

דיון ועדת הכספים. 30 באפריל. (צילום: דוברות הוועדה)
דיון ועדת הכספים. 30 באפריל. (צילום: דוברות הוועדה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

צוותי הרפואה בקופות החולים דורשים ששכרם לא ייפגע בעקבות ימי בידוד עקב חשיפה לחולי קורונה. לאחר הוראת הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן על פיצוי לעובדי צוותים רפואיים בבתי חולים על ימי בידוד בסך 100% משכרם בשלושת החודשים שקדמו לבידוד, ולא תשלום על ימי מחלה בלבד, גם הרופאים והאחיות בקהילה דורשים הסדר דומה. עד כה, באוצר לא הגיעו להסכם עם ההסתדרות הרפואית והסתדרות האחיות בעניין.

"לא הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי מול ההסתדרות הרפואית", הסביר סגן הממונה על השכר, אפי מלכין את המצב ואמר שמבחינתם ההחלטה על הצוותים הרפואיים בבתי החולים הייתה היוצא מן הכלל, ואילו בנושא הרופאים בקהילה יש לטפל כמו עובדים סוציאלים, סוהרים ושאר המקצועות שבאים במגע קרוב עם הציבור.

בתגובה לדברים אמר יו"ר הההסתדרות הרפואית ציון חגי כי "הנגיף לא מבדיל בין רופא בית חולים, רופא קהילה, או רופא משרד הבריאות. רופאי קהילה עומדים יום ולילה במאבק מול הקורונה. הם נכנסים למוקדי הקורונה לבקר, לבדוק, ולראות שבתי החולים מתפקדים. לכן כל הרופאים צריכים להיות כלולים".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, הצטרפה לעמדתו של חגי ואמרה "אני מתביישת. לצוות רפואי אין אפשרות להגיד – לא נעבוד כי נידבק. הרעבתם במשך שנים את מערכת הבריאות ולמרות כל ההרעבה הצוותים המסורים שעובדים כ200% כל יום, הגיע הזמן שתסתכלו להם בעיניים. ההודעה שלכם על השלמת שכר זו הייתה הונאה".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) התרעמה על עמדת האוצר "הרופא האישי שלי היה בבידוד. עבד מהבית, הוציא מרשמים, והוציאו אותו לחל"ת. יושב בבית, כולל טלפונים עד 12 בלילה והוא לא מתוגמל. פניתי למנכ"ל משרד הבריאות וקיבלתי תשובה שיהיה פיצוי מלא, אז מה קרה במשרד האוצר?"

יו"ר הועדה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר: "כמו לוחמים בשדה הקרב, שמקבלים את חלקם גם שהם שוכבים בבית החולים, כך גם צריך להיות דינם של הרופאים הלוחמים בנגיף. אנחנו לא רוצים שהרופאים יגידו אנחנו בימי מחלה, תחפשו רופא אחר"

על אף התרעומת מצד חברי הכנסת, הדיון הסתיים ללא שינוי בעמדת נציגי האוצר שחזרו והדגישו "מבחינתנו, רופאי משרד הבריאות שלא באים במגע עם חולה, זה בקטגוריה אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!