דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הבלגן בחינוך / ת"א חיפה ורשויות מקומיות נוספות הודיעו: הלימודים לא ייפתחו

ראשי הערים בבאר שבע, רמת גן, נהריה ורשויות נוספות אמרו כי ההחלטה להחזיר את תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב לבתי הספר אינה ניתנת ליישום | ראש עיריית ת"א רון חולדאי: "המתווה המוצע אינו פתרון למשק ולמערכת החינוך, ואינו מבטיח את שלומם ובריאותם של הילדים"

הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

לפחות עשר רשויות מקומיות, ביניהן ת"א-יפו, הודיעו היום (שישי) שלא יפתחו את גני הילדים וכיתות א׳-ג׳ ביום ראשון הקרוב למרות החלטת ועדת השרים להחזיר את בתי הספר לפעילות חלקית. בנוסף לת"א יפו הודיעו ראשי הרשויות בבאר שבע, חיפה, בני ברק, רמת גן, ג'סר א-זרקא, נהריה, קריית גת וצפת כי לא יחדשו את הלימודים בבתי הספר. מוסדות החינוך המיוחד בערים אלו, שנפתחו לפני שבוע, ימשיכו את פעילותם כרגיל​.

"מתוך אחריות לשלומם ובריאותם של הילדים ושל הצוותים החינוכיים, לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך", אמר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. לטענת העירייה, עצם קבלת ההחלטה ופרסום ההנחיות בצהריי יום שישי לא איפשרו לצוותים בעירייה להתכונן כנדרש. "לא ניתן לפתוח גנים וכיתות א׳-ג׳ ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות ביום ששי. הגנים ובתי הספר נקיים, הצוותים ממתינים בהתרגשות אבל אנחנו לא נשחק לפי כללים של אנשים שלא לוקחים אחריות".

"המתווה המוצע אינו פתרון למשק, אינו פתרון למערכת החינוך, ובעיקר אינו מבטיח את שלומם ובריאותם של הילדים. רק הבוקר התפרסמו ידיעות לפיהן המועצה לביטחון לאומי מתנגדת לפתיחת מוסדות החינוך, ונראה שהשינויים התכופים והכללים המשתנים הם רק תירוץ כדי למנוע את פתיחת הגנים ובתי הספר" אמר חולדאי.

הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: דוד טברסקי)

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם הודיעה כי לאחר התיעצות עם מינהל החינוך מחזיקת תיק החינוך בעיר הלימודים לא יפתחו מחר. במקום יערכו אנשי מנהל החינוך סיורים במוסדות החינוך בעיר ויפגשו את המורים על מנת להיערך לקליטת התלמידים באופן מלא בהמשך השבוע. קליש אמרה כי "עיריית חיפה תפעל במשנה זהירות ובאחריות לילדים ולמשפחותיהם, ותוודא לפני הכל שמערכות החינוך אכן מוכנות ומסוגלות לנהל את החזרה לכותלי בתי הספר באופן זהיר ומסודר".

בהודעת ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן נכתב: "לא ניתן לפתוח את מוסדות החינוך ללא פתרונות לבעיות כמו מורים אשר להם ילדים בגילאי גן. רמת גן תפתח את מוסדות החינוך רק כאשר כל הבעיות ייפתרו וזה לא יקרה עד יום ראשון".

רשויות מקומיות אחרות הודיעו כי יפתחו רק את בתי הספר היסודיים, ולא את התיכונים. עשרות רשויות אחרות, בהן ירושלים, הודיעו כי יפתחו את בתי הספר בהתאם להחלטת הממשלה.

רשויות שהודיעו שיפתחו את כלל בתי הספר: ירושלים, אשדוד, בית שאן, בנימינה-גבעת עדה, גבעתיים, חצור הגלילית, טבריה, מגדל העמק, מודיעין, עפולה, רמלה, רעננה, שדרות, ראשון לציון, פתח תקווה, קרית אתא, קרית שמונה, לוד, גדרה, אפרת ומועצה אזורית חוף אשקלון.

רשויות שהודיעו שיפתחו ביום ראשון רק את בתי הספר היסודיים (כיתות א'-ג') ולא את התיכונים (כיתות י"א-י"ב): בת ים, הרצליה, זכרון יעקב, הרצליה, טירת הכרמל, קרית טבעון, מבשרת ציון, פרדס חנה-כרכור, ראש העין, מועצה אזורית בנימין, יבנה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני), נתניה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שלישי), חוף הכרמל (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני), מועצה אזורית מנשה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני.

במועצה האזורית אשכול ובעיריית קרית מלאכי הודיעו שבתי הספר ייפתחו ביום שני. באופקים ייפתחו בתי הספר היסודיים ביום שני, והתיכונים בהמשך השבוע. במועצה האזורית עמק חפר ייפתחו בתי הספר היסודיים ביום שני, ובתי הספר העל יסודיים ביום שלישי. בחדרה וברחובות ייפתחו בתי הספר היסודיים והתיכונים ביום שלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!