דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הבלגן בחינוך / צוות השרים החליט: כיתות א'-ג' וי"א-י"ב יחזרו מחר, הגנים והמעונות בעוד שבוע

בשלב זה הלימודים לא יוגדרו כחובה, להוציא מבחני הבגרות | משרד החינוך נדרש לוודא עמידה בתנאי היגיינה ותברואה | עיריית ת"א ורשויות נוספות הודיעו שלא יפתחו את בתי הספר

הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: פורום הגנים הפרטיים)
הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: פורום הגנים הפרטיים)
דוד טברסקי

צוות השרים לבחינת פתיחת מערכת החינוך החליט כי הגנים ומעונות היום לא ייפתחו מחר (ראשון), אלא רק שבוע לאחר מכן – ביום ראשון ה-10 במאי. עוד הוחלט שתלמידי כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב בחינוך הכללי יחזרו ללמוד בבתי הספר כבר מחר (ראשון), וכן תלמידי שכבות ז' עד י"א בחינוך החרדי, וכלל שכבות הגיל בחינוך המיוחד. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה, זולת למבחני הבגרות. משרד החינוך נדרש לוודא במוסדות החינוך אמצעים שיבטיחו עמידה בתנאי ההגיינה והתברואה.

ההחלטה לדחות את הפעלת המסגרות לגיל הרך התקבלה על רקע מחאות של ארגוני הגנים הפרטיים ומפעילי מעונות היום, שהתריעו כי ההחלטה אינה מאפשרת טווח זמן מתאים להיערכות, וכי נדרשת הסדרת פיצויים לגנים הפרטיים על ימי הסגירה. בחמישי התקיימו שתי הפגנות של גננות ומנהלות גנים בירושלים ובתל אביב בדרישה לסיוע ולהעברת הנחיות מסודרות לגנים. גם ההחלטה להחזיר ללימודים את כלל תלמידי החינוך המיוחד, שעד עתה הופעלו בו רק מסגרות הגיל הרך ובתי הספר היסודיים, הגיעה בעקבות לחץ ומחאה של הורים.

צוות השרים כולל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון. לפי הודעת נתניהו, בשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות בפעוטונים ובגנים להחזרתם לפעילות ב-10 במאי. טרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. באשר לכיתות ד'-י', יגובש מתווה לחזרה לפעילות כבר בחודש מאי ולא יאוחר מהתאריך מה-1 ביוני. בהערכת המצב נבחנו ההיערכות הלוגיסטית-מנהלתית של מערכת החינוך והרשויות, נתוני התחלואה העדכניים, ממצאי דו״ח מכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות בנושא הדבקה בקרב ילדים, ותמונת המצב במדינות נוספות.

ההחלטה העקרונית להחזיר את בתי הספר והגנים לפעילות התקבלה בשני האחרון, וכללה מתווה המצמצם סיכון להידבקות בקורונה. לפי המתווה לילדי בתי הספר, תלמידי כיתות א'-ג' יחולקו לקבוצות של 15-17 תלמידים אותם ילמדו אנשי צוות קבועים במרחבים קבועים בשטח בית הספר, בימי ראשון עד חמישי בין 8:00 ל-13:00. לפי המתווה לילדי הגיל הרך, מחצית מהילדים בכל גן או מעון יום תגיע לגן לשלושה ימים בשבוע, והמחצית השנייה תגיע לגן בשלושת הימים הנוספים. הפעילות תוכננה לשעות 8:00-13:00 והילדים יביאו מזון מהבית.

בתגובה להחלטה הודיעו חלק מראשי הרשויות המקומיות כי לא יפתחו את בתי הספר שבתחומן ביום ראשון, מכיוון שנדרשת לכך היערכות נוספת. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי הודיע כי בתי הספר בתל אביב לא ייפתחו ואמר: "המתווה המוצע אינו מבטיח את בריאותם של הילדים והצוותים החינוכיים. לא נשחק לפי כללים של אנשים שלא לוקחים אחריות. אני קורא לראש הממשלה לבצע סוף סוף עבודת מטה מסודרת, שקופה ודחופה כדי להחזיר את האמון להורים".

ההחלטה לגבי מוסדות לנוער בסיכון עדיין לא התקבלה. בהודעת ראש הממשלה נכתב כי היא תתקבל בשעות הקרובות.

בהנהגת ההורים הארצית בירכו על ההחלטה: "ההנהגה מבקשת להודות לממשלת ישראל על כך שנענתה לקריאתנו להחזיר ללימודים את תלמידי כיתות י״א וי״ב הניגשים לבחינות הבגרות", נכתב בהודעת ההנהגה, "זאת על מנת שיוכלו להתכונן כראוי בזמן הקצר שנותר לקראת הבחינות שישפיעו על עתידם. יחד עם זאת, מחובתנו להתריע כי גני הילדים אינם ערוכים כנדרש לחידוש הלימודים וכל עוד לא נמצא פיתרון לסוגיית ההסעות, הדבר יקשה מאוד על ההורים לשלוח את ילדיהם בראש שקט. כמו כן, אנו מצפים ממשרד החינוך לוודא שכלל צוותי החינוך יבינו את ההנחיות וכי המשרד יפקח על יישום ההנחיות בפועל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!