דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נעמ"ת

חינוך / יו"ר נעמת חגית פאר: "בנינו תכנית מקיפה לחזרת המעונות, עד היום לא קיבלנו תגובה"

בארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים מתריעים כי ללא תקצוב ממשלתי על תקופת הסגירה והנחיות ברורות להפעלת המעונות, הם לא יוכלו לפתוח את המעונות גם בעוד שבוע: "לא נסכן חיי פעוטות ומטפלות"

יו"ר נעמת חגית פאר (צילום: קובי וולף, עבור דבר)
יו"ר נעמת חגית פאר (צילום: קובי וולף, עבור דבר)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה הערב (שבת) כי מפעילי מעונות היום לא יוכלו ליישם את החלטת הממשלה לפתוח אותם ב-10 במאי ללא מענה תקציבי והנחיות ברורות. "בנינו תכנית מקיפה ומקצועית, הגשנו אותה לפני שבועיים. עד היום לא קיבלנו תגובה. אנחנו חייבות לדאוג גם לבריאות הילדים וגם לבריאות הצוותים שלנו. חייבות שהן יהיו מוגנות, וחייבות לקבל הנחיות ברורות ממשרד הבריאות", אמרה פאר בראיון לחדשות 12.

פאר הוסיפה: "130 אלף הורים מחכים לצאת לעבודה. הם לא יכולים להשאיר את הפעוטות בבית לבד. תינוקות זה טיפול צמוד, מגע אנושי, לחבק לתת אהבה, הבעות פנים". היא הדגישה כי הנפגעות העיקריות מהמצב הן נשים: "הנשים יאלצו להישאר בבית, כי מחר מי שיצא לעבודה זה בעיקר גברים. וגם העובדות המסורות שלנו נמצאות בחל"ת בבית וכל כך רוצות לחזור".

בארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים לגילאי לידה עד 3, אמרו בתגובה להחלטת הממשלה אתמול (שישי): "הממשלה מקבלת החלטות אך לא מנחה את הגורמים המקצועיים כיצד ליישמן. במצב הנוכחי וללא הנחיות ברורות ותיקצוב מינימאלי לא נוכל לפתוח את המעונות ב-10 במאי, לא נסכן חיי פעוטות ומטפלות."

ראשי הארגונים החברתיים המפעילים מעונות יום, בהם ויצו, נעמת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנסים, נאות מרגלית, בית יעקוב, איגוד מעונות יום ועוד, הבהירו כי עדיין לא ידוע מהם הנהלים הנדרשים על ידי משרד הבריאות לפתיחת מעונות יום. הם הוסיפו כי הם רואים בחומרה רבה את ההודעות על פתיחת המעונות כאשר עדיין לא ידועות ההנחיות והאם הן ישימות ומבטיחות שמירה על בריאותם של הילדים ושל הצוות.

הארגונים הודיעו שבניגוד לנמסר, עדיין לא סוכם עם משרד האוצר הפיצוי בגין חודש מרץ,  ולא ניתנה התחייבות האוצר שלא להשית על ההורים את עלויות החזרה לשגרה. מהארגונים נמסר כי הם ימשיכו לפעול עם אגף מעונות היום במשרד הרווחה המודע לצורך לחזור לשגרה רק תוך קבלת הנחיות ברורות וישימות ותוך הבטחת התקצוב הנדרש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!