דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יפה בן דויד

עדכונים שוטפים / אחרי חודש וחצי בבית: תלמידי כיתות א'-ג' חוזרים לבתי הספר, בחלק מן הערים

חדר המצב באמצעותו מלווה משרד החינוך אירועי חירום - לא ייפתח, ויוחלף בקו סיוע טלפוני | בהסתדרות המורים עדיין מחפשים פתרון למורים שאין להם סידור לילדים | עדכונים שוטפים

חזרה ללימודים בבית ספר יסודי 'המגינים' בחולון, 3 במאי 2020 (צילום: הדס יום טוב)
חזרה ללימודים בבית ספר יסודי 'המגינים' בחולון, 3 במאי 2020 (צילום: הדס יום טוב)
דוד טברסקי

תלמידי כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב חוזרים היום (ראשון) לבתי הספר, לאחר חודש וחצי בו מוסדות החינוך היו סגורים והמורים לימדו מרחוק. לפי החלטת הממשלה, החזרה ללימודים תתבצע בכפוף להגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, שכוללות פעילות בקבוצות של 15-17 תלמידים עם מורים קבועים, כאשר כל קבוצה תשהה במרחב קבוע. הלימודים יתקיימו בשעות 13:00-8:00, ובשלב ראשון לא יוגדרו כחובה.

לפחות עשר רשויות מקומיות, ביניהן ת"א-יפו, הודיעו שלא יפתחו את גני הילדים וכיתות א׳-ג׳ ביום ראשון הקרוב למרות החלטת ועדת השרים להחזיר את בתי הספר לפעילות חלקית. בנוסף לת"א יפו הודיעו ראשי הרשויות בבאר שבע, חיפה, בני ברק, רמת גן, ג'סר א-זרקא, נהריה, קריית גת וצפת כי לא יחדשו את הלימודים בבתי הספר. מוסדות החינוך המיוחד בערים אלו, שנפתחו לפני שבוע, ימשיכו את פעילותם כרגיל​.

היערכות חלקית

מורים וחברי הנהלה בבתי ספר מדווחים על הנחיות חלקיות בלבד לקראת פתיחת בתי הספר היסודיים היום (ראשון), שהגיעו רק במוצאי שבת. משרד החינוך לא פתח חדר מצב שילווה את החזרה ללימודים, כפי שנהוג בפתיחת שנת הלימודים או באירועי חירום. במשרד אומרים שעקב הנחיות משרד הבריאות האוסרות התכנסות לא יפעל חדר המצב, אך יפעלו קווים מיוחדים להורים ולבתי הספר למתן מענה לשאלות ובעיות. עד כה, מספר הטלפון לא פורסם.

״מורים נשארים ללא הנחיות ברורות עד הרגע האחרון״, אומר ל'דבר' מרכז פדגוגי בבית ספר במרכז הארץ. לדבריו, ״רק הנהגה מנותקת מהשטח יכולה לקבל החלטות כה גדולות בפרק זמן כל כך קצר – בטוח יכלו לפעול אחרת. הם משאירים מורים עם הנחיות עמומות וכלליות עד הרגע האחרון שמשאירות את המורים בחוסר וודאות״.

חוסר הוודאות בהיערכות לחזרה ללימודים מתבטא במספר היבטים שלא זכו להתייחסות מוסדרת. למשל, חזרה לעבודה של מורים בקבוצת סיכון או שבן משפחתם בקבוצת סיכון. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה אמש (שבת) כי עובדי הוראה שהם בקבוצת סיכון או שאחד מבני משפחתם בקבוצת סיכון לא יגיעו לעבודה וישהו בבית על חשבון ימי המחלה שלהם.

עוד הודיעה בן דוד כי בסוגיה קריטית שמלווה את החזרה ללימודים אין עדיין הסכמה: מה יעשו עובדי הוראה לילדים עד גיל 6 שאין להם פתרון לילדים. "הצפנו את הנושא מול משרד החינוך, שדן בשעות אלו בסוגיה ואנו נעדכן אתכם ברגע שתתקבל החלטה בהמשך הלילה", כתבה בן דוד.

"אנו מבינים את הקשיים הרבים שאיתם אתם מתמודדים בימים אלו, נמשיך ללוות אתכם בתקופה המאתגרת שכולנו חווים ולשמור על זכויותיכם", כתבה בן דוד.

חלק מהרשויות דחו את פתיחת בתי הספר

חלק מהרשויות המקומיות הודיעו כי יפתחו רק את בתי הספר היסודיים, ולא את התיכונים. עשרות רשויות אחרות, בהן ירושלים, הודיעו כי יפתחו את בתי הספר בהתאם להחלטת הממשלה.

רשויות שהודיעו שיפתחו את כלל בתי הספר: ירושלים, אשדוד, בית שאן, בנימינה-גבעת עדה, גבעתיים, חצור הגלילית, טבריה, מגדל העמק, מודיעין, עפולה, רמלה, רעננה, שדרות, ראשון לציון, פתח תקווה, קרית אתא, קרית שמונה, לוד, גדרה, אפרת ומועצה אזורית חוף אשקלון.

רשויות שהודיעו שיפתחו ביום ראשון רק את בתי הספר היסודיים (כיתות א'-ג') ולא את התיכונים (כיתות י"א-י"ב): בת ים, הרצליה, זכרון יעקב, הרצליה, טירת הכרמל, קרית טבעון, מבשרת ציון, פרדס חנה-כרכור, ראש העין, מועצה אזורית בנימין, יבנה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני), נתניה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שלישי), חוף הכרמל (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני), מועצה אזורית מנשה (הודיעו שהתיכונים ייפתחו ביום שני.

במועצה האזורית אשכול ובעיריית קרית מלאכי הודיעו שבתי הספר ייפתחו ביום שני. באופקים ייפתחו בתי הספר היסודיים ביום שני, והתיכונים בהמשך השבוע. במועצה האזורית עמק חפר ייפתחו בתי הספר היסודיים ביום שני, ובתי הספר העל יסודיים ביום שלישי. בחדרה וברחובות ייפתחו בתי הספר היסודיים והתיכונים ביום שלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!