דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

קורונה בעולם / לימודים בצל הקורונה: אלו המדינות שהחזירו את מערכת החינוך לפעולה

בסינגפור אפשרו לילדים בסיכון להמשיך להגיע לבית הספר | בדנמרק נרשמה עלייה בתחלואה לאחר שבועיים של לימודים בגן ובשכבות א'-ה' | בניו זילנד חודשו הלימודים עד כיתה י', אך לא הוגדרו כחובה

נשיא סין שִי ג'ינפינג עם מסיכת פנים בביקור בבית ספר יסודי במחוז שאאנשי בסין (צילום: Xie Huanchi/Xinhua via AP).
נשיא סין שִי ג'ינפינג עם מסיכת פנים בביקור בבית ספר יסודי במחוז שאאנשי בסין (צילום: Xie Huanchi/Xinhua via AP).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בעוד שבמרבית מדינות העולם בתי הספר וגני הילדים סגורים עקב החשש מהקורונה, מספר מדינות כבר החזירו את מערכת החינוך לפעולה. כך הן עשו זאת:

דנמרק: נפתחו גני הילדים ובתי הספר עד כיתה ה' לפני כשבועיים, ב-17 באפריל. בין ההנחיות הבריאותיות שננקטו במדינה: רחיצת ידיים כל שעתיים, זמני הגעה ויציאה נפרדים לכיתות שונות, הפרדה של 2 מטר בין הכיסאות, חיטוי הבניין פעמיים ביום ושהייה בחוץ כמה שניתן. משרד הבריאות הדני דיווח על עלייה בתחלואה בקורונה בשבועיים שעברו מאז פתיחת בתי הספר.

סין: הערים הגדולות הן האחרונות לפתוח חזרה את בתי הספר, אחרי שהלימודים הופסקו כבר מסוף ינואר. באזורים מסוימים אימצו דרכים ייחודיות לשמור על ההנחיות הבריאותיות בנוסף למסכות ושטיפת ידיים. מנהל בית ספר בעיר האנגג'ואו שבמחוז ג'ג'יאנג ביקש מהתלמידים שחזרו ללמוד בשבוע שעבר לחבוש כובעים שהכינו מראש בבית עם גלילי קרטון באורך של מטר לכל צד, כדי להזכיר לילדים לשמור על מרחק. כל בתי הספר בסין מחויבים לתת לילדים מסכת פנים אחת בכל יום. בעיר גואנגג'ואו, כל 200 אלף התלמידים עברו בדיקת קורונה לפני החזרה ללימודים. בבייג'ינג, מודדים חום בכניסה לבית הספר.

ניו זילנד: הוחלט לפני כשבוע לפתוח את גני הילדים ואת בתי הספר עד כיתה י'., כאשר ההגעה לבית הספר היא וולונטרית ומשרד החינוך ממליץ להשאיר את הילדים בבית במידת האפשר. ההחלטה התקבלה בהתאם למדרגות סיכון שהגדירה ממשלת ניו זילנד בחודש מרץ: לאחר שבשבוע שעבר נרשמו פחות מ-10 חולים מאומתים חדשים לתקופה של שבוע, עברה המדינה מרמת סיכון 4, הגבוהה ביותר, לרמת סיכון 3, שבה ניתן לפתוח את מוסדות החינוך.

ברדיו ניו זילנד העריכו כי 4% מתלמידי המדינה ו-7% מילדי הגן יחזרו ללימודים. העיתון 'ניו זילנד הרלד' דיווח על בתי ספר וגנים שהחליטו שלא לחזור לפעילות עקב חוסר במורים שמוכנים לעבוד. לפי הדיווח, משרד החינוך הודיע שלא יופעל לחץ על מוסדות חינוך שיחליטו לא להיפתח.

סינגפור: למרות סגירת בתי הספר, כ-4,000 תלמידים שמגיעים מרקע מאתגר המשיכו להגיע לבתי הספר לאורך התפרצות הקורונה. לפי הסטרייטס טיימס, במדינה בחרו לאפשר להם להמשיך ללמוד בבית הספר מתוך דאגה לרווחתם. מערכת החינוך המשיכה להציע מנות חמות לתלמידים שמקבלים אוכל מבתי הספר בשגרה, והעובדים הסוציאליים של בתי הספר נשארו בקשר רצוף עם המשפחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!