דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / נמשכים נסיונות הסתדרות המורים והעיריות להתמודד עם חוסר המוכנות של משרד החינוך

במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים כי הלימודים החלו מבלי שניתנו הנחיות מדוייקות | ראש עיריית רמת גן הודיע כי בתי הספר בעירו ייפתחו בליווי מומחים רפואיים | סגני ראשי ערים בדרישה ממנכ"ל משרד החינוך: יש להשיב את מערך ההסעות לילדי החינוך המיוחד

מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 3 במאי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 3 במאי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דוד טברסקי

הסתדרות המורים והעיריות ממשיכות להיאבק במה שהן מגדירות כחוסר המוכנות של משרד החינוך להחזרת הלימודים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה ​אחר הצהריים (ראשון) במכתב דחוף למשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, בדרישה לפרסם הנחיות ברורות לקבוצות סיכון. "היום התחילו הלימודים בלי שניתנו הנחיות מדויקות ואנחנו לא נאפשר לסכן את עובדי ההוראה. חזרה לשגרה חייבת להיעשות באופן סדור ומוגן", כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד. בין היתר דורשת ההסתדרות הגדרה מדויקת של קבוצת סיכון, הנחיות לעובדות הוראה בהיריון, שליחת קריטריונים ברורים לרופאי המשפחה והנחיות לגבי ההסעות.

"בימים האחרונים אנו מקבלים דיווחים ממאות עובדי הוראה שביקרו אצל רופאי משפחה שמסרבים לתת אישור למעסיק שהעובד מצוי בקבוצת סיכון, ושולחים אותו לרופא תעסוקתי, בעוד לרופא תעסוקתי צריך להמתין לפחות כשישה חודשים", כתבה בן דוד ומתחה ביקורת חריפה על כך שמשרד הבריאות מאפשר למורים להישלח לבתי הספר תוך נטילת סיכון.

ברמת גן ילוו מומחים רפואיים את פתיחת בתי הספר

לאחר דחיות רבות, עיריות כרמיאל, חיפה ורמת גן הודיעו כי יפתחו את הלימודים ביום שלישי, זאת לאחר שסירבו לפתוח את הלימודים בטענה שהנחיות המשרדים אינן בטוחות מספיק. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מתח ביקורת על אופן החזרת הלימודים והודיע שהעירייה גייסה מומחים מבית חולים שיבא שילוו את בתי הספר בעיר בחזרה ללימודים.

בין היתר ציינו בעיריית רמת גן כי יימדד לילדים חום בכניסה לבתי הספר וכי הם יחוייבו לנקות את ידיהים באלכוג'ל. בנוסף, יתוגבר המוקד העירוני לפניות הורים והעירייה תקים שמרטפיות לילדי המורים שהינם מתחת לגיל 6.

לאחר שהודיעה אמש מאוחר בלילה שלא יתקיימו לימודים כפי שתוכנן, הודיעה אחר הצהריים עיריית חיפה כי בתי הספר יפתחו ביום שלישי. "עלינו לנקוט משנה זהירות ולא להתפשר על בריאות הילדים ומשפחותיהם, ועל שלום צוותי ההוראה וכל עובדי בתי הספר", מסרה ראש העיר, עינת רותם קליש. לדברי העירייה, היום ומחר יעברו כל בתי הספר היסודיים בעיר חיטוי וניקוי יסודי. עוד נמסר מהעירייה כי חודדו ההנחיות ליצירת מרחבים בטוחים למורים ולתלמידים.

סגני ראשי הערים: להשיב לפעילות את מערך ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד

עשרות סגני ראשי ערים פנו אל מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בדרישה להשיב לפעילות סדירה את מערך ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד. עם החזרה לשגרה באותן מסגרות הוחלט במשרד כי יתקיים מערך הסעות ייחודי רק בעבור תלמידים שהוריהם לא יוכלו להסיעם לבתי הספר. "דבר זה מעמיד את ההורים בפני בחירה בלתי אפשרית. לשוב לעבודה או להסיע את ילדיהם הלוך ושוב מידי יום", ציינו במכתב.

"מערך ההסעות הוא מרכיב משמעותי עבור הורי התלמידים בחינוך המיוחד", כתב יוזם המכתב, עומר שכטר, סגן ראש עיריית ראש העין ומחזיק תיק החינוך. "בימים כתיקונם בוודאי, אך בימי משבר עולמי כפי שאנו חווים בימים אלו, על אחת כמה וכמה, משרד החינוך צריך לחזור לקחת אחריות מלאה על ילדי החינוך המיוחד ולספק פתרונות מיידיים להשבת פעילות מערך ההסעות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!