דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בלעדי / יו״ר הסתדרות המעו״ף לשר הפנים: להדיח את אבירם דהרי מראשות העיר

במכתב חריף כתב גיל בר טל לדרעי על ראש עיריית קרית גת: ״דהרי מעסיק פחות מ-30% מעובדי הרשות, יש לבחון את הטענות כי העובדים שחזרו הם המקורבים לראש העיר״ | דהרי: ״העירייה מקפידה על הוראות שעת החירום״

אבירם דהרי (צילום: שגרירות ארה"ב בתל אביב/ ויקימדיה קומונס)
אבירם דהרי (צילום: שגרירות ארה"ב בתל אביב/ ויקימדיה קומונס)

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל, פנה לשר הפנים אריה דרעי בדרישה להדיח את ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי, ולמנות במקומו ועדה קרואה. ברקע לפנייה – תוכנית הבראה קשה, התנהלות כלכלית כושלת והחלטת ראש העיר שלא להשיב רבים עובדי העירייה מהחופשה הכפויה – בניגוד להנחיות הממשלה ומרכז השלטון המקומי, והסכמותיהם עם ההסתדרות. "בשעת חירום זו זקוקים תושבי קריית גת למנהיג אחראי ושקול על פני ראש עיר המונע מן העובדים לתת לתושבים שירות מיטבי".

בר טל מציין במכתב את ההנחיות עליהם עבר ראש העיר, לדבריו ״לדוגמה, החליט על דעת עצמו להעסיק פחות מ-30% מעובדי הרשות, וסירב להעסיק את מקסימום העובדים אותם רשאי היה להעסיק על מנת ליתן לתושבים שירות מינימלי. בהקשר זה, אבקש לבחון היטב את הטענות כי העובדים שהוחזרו לעבודה והועסקו הם עובדים מקורבים לראש העיר, שנבחרו תוך שקילת שיקולים זרים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ושר הפנים אריה דרעי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | דוד כהן/פלאש90)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ושר הפנים אריה דרעי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | דוד כהן/פלאש90)

לדברי בר טל, למרות שבתחילת השבוע נחתם ההסכם המאפשר את החזרתם של מירב העובדים לתעסוקה, פעל דהרי פעם נוספת בסתירה חזיתית להנחיות והנחה במוצ״ש את כל העובדים ששהו בחופש – להישאר בחופשה (על חשבונם) עד למתן הודעה אחרת.

יו״ר הסתדרות המעו״ף הבהיר כי החלטה זו סותרת את החלטת הממשלה מה-24 באפריל וההסכם הקיבוצי מה-1 במאי, המנחים להשיב את מלוא עובדי המגזר הציבורי לעבודתם. העובדים שהתייצבו בבוקר ה-3 במאי לעבודתם מצאו עצמם מאויימים על ידי העירייה. לשון המכתב: "העובדים ננזפו על ידי מנהליהם וקיבלו מכתב על פיו יוגדרו כ'עובדים בהסדר' (שאינם עובדים), כאמצעי ענישה ואיום, שוב בניגוד להוראות הממשלה, להסכמים ולטובת התושבים".

יחסי העבודה בעיריית קריית גת רעועים מזה זמן ממושך בין היתר על רקע טענות לכשלים ניהוליים של דהרי, שהובילו לבזבוז כספי ציבור, לדלדול קופת העירייה ולדרישה של משרד הפנים לבצע תוכנית הבראה הכוללת פיטורי מאות עובדים. שערוריות קודמות ביחסי העבודה בעירייה הן הודעתו של דהרי, על גבי דף הפייסבוק של העירייה, כי בכוונתו לפטר 320 עובדים במסגרת צעדי צמצום, והניסיון לפטר שתי עובדות סוציאליות בעירייה בשל העובדה שעזבו קבוצת וואטסאפ. כך במקביל לנזקי משבר הקורונה, עובדי עיריית קריית גת נאלצים לעבוד תחת ראש עיר המהלך אימים על עובדיו.

בתגובה למכתבו של בר טל השיב דהרי כי העירייה מקפידה על הוראות שעת החירום והתו הסגול, וכי לטעמו קריאת הוועד לעובדים לשוב לעבודה היא עבירה על הוראות אלו. "מכתבך אליי מאתמול בלילה, מעיד שהינך מודע היטב למעשיך ולהוראותיך המסכנות את בריאות ציבור עובדי ותושבי קרית גת". דהרי דרש מבר טל שיורה לעובדים להישמע להוראות הנהלת העירייה עד היום (שלישי) בצהריים.

ראש חטיבת שכר במרכז השלטון המקומי, חגית מגן, כתבה להסתדרות המעו"ף שההסכם הקיבוצי במגזר הציבורי נכנס לתוקף במוצ״ש, ואפשר למעסיקים להודיע לעובדים עד היום (שלישי) מיהם העובדים שיחזרו לעבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!