דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / ההקלות: ביטול הגבלת 100 המטרים, קניונים ושווקים יחזרו לפעול מחמישי

ראש הממשלה הודיע אמש על שורה של הנחיות חדשות בכפוף ל״נורות אדומות״ | עצמאיים יוכלו מהיום לקבל מענק ישירות לחשבון הבנק | שנת הלימודים תימשך עד סוף יולי במתכונת של 'בית הספר של החופש הגדול'

אנשים בקניון ממילא, ירושלים. 4 במאי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
אנשים בקניון ממילא, ירושלים. 4 במאי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה הודיע אתמול על שורת הקלות הדרגתית בכפוף ליציבות בשיעורי התחלואה בישראל. במקביל, הודיע נתניהו על פישוט אופן הגשת הבקשות לסיוע לעצמאים ולעסקים, כך שאפשר יהיה לקבל את הסיוע ישירות לחשבון הבנק, תוך יומיים.

מסירים הגבלות: מותר לבקר את המשפחה הקרובה, קניונים ייפתחו בחמישי

נתניהו הודיע כי הממשלה החליטה לבטל את הגבלת 100 המטרים ביציאה מהבית, ולהתיר ביקורי קרובי משפחה מדרגה ראשונה וכן סבא וסבתא. "אני מבקש מכם עדיין לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק, אני יודע שזה קשה. צריך לשמור על המרחק כדי לשמור עליהם" אמר נתניהו.

הותר לחלקים מענף התיירות לחזור לפעולה, עם היתר לפתוח מלונות וצימרים, שמורות טבע, אתרי מורשת וגנים לאומיים, גני חיות וספארי. כמו כן, הותרה הפעלת בריכות שחייה עבור ספורטאים תחרותיים ובריכות טיפוליות. הותר גם לפתוח את הספריות, וכן לקיים את כל סוגי הטיפולים (שאינם רפואיים) בגוף האדם ורפואה משלימה.

ביום חמישי הקרוב ייפתחו הקניונים, השווקים וחדרי הכושר, תחת מגבלות והוראות ייעודיות להם כגון שמירת מרחק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים להצגת הקלות במגבלות התנועה והפעילות, 4 במאי 2020 (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים להצגת הקלות במגבלות התנועה והפעילות, 4 במאי 2020 (צילום: תקשורת ראש הממשלה)

הצעדים הבאים: ביטול הדרגתי של איסור ההתקהלות

לפי החלטת הממשלה, מספר האנשים המותר להתקהלות יועלה בהדרגה, עד ביטול מוחלט של ההגבלות על התקהלות בתוך חודש וחצי: בעוד שבועיים, ב-17 במאי, יועלה מספר האנשים המותר להתקהלות מ-20 ל-50, ב-31 במאי יותרו התקהלויות של 100 איש, וב-14 ביוני יבוטלו המגבלות לחלוטין. בל"ג בעומר, שיחול בשני הבא, יותרו חתונות בהשתתפות עד 50 איש. נתניהו ציין כי כל ההקלות האלה יחייבו את הציבור להקפדה יתרה על אמצעי ההתגוננות: שמירת מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, חבישת מסכה, והקפדה על היגיינה אישית.

הנורות האדומות

הסרת המגבלות תתבצע בכפוף ליציבות במספר הנדבקים, בקצב ההדבקה ובמספר החולים הקשים. הממשלה תגדיר 'נורות אדומות' – מצבים שיחייבו בחינה מחודשת של המשך יישום ההקלות: האחת – 100 חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי התפרצות כגון חוזרים מחו"ל, בתי אבות ויישובים 'אדומים'; השנייה – הכפלת מספר הנדבקים בתוך עשרה ימים, והשלישית – מעל 250 חולים במצב קשה.

הסיוע לעצמאים: העברת כסף מיידית, בדיקת נתונים בדיעבד

הסיוע לעצמאים יעבור למתכונת של טופס אינטרנטי שימולא על ידי המבקש באזור האישי באתר רשות המסים, ובסופו יועבר אליו הכסף ישירות לחשבון הבנק. "אנחנו פותחים את הכלכלה של המשבר. אנחנו נעשה הכל לדאוג לכם אזרחי ישראל. לשכירים, לעצמאים, למבקשי העבודה. קודם כל נעשה מאמצים למלא את החור שנפער בהכנסה שלכם. אנחנו חושבים עליכם, על מוכר הפלאפל, מוכר הפרחים, הספר, הקוסמטיקאית. אנחנו רוצים לעזור לכם בלי בירוקרטיה מיותרת. ואת זה למדתי בארה"ב. אנחנו הלכנו לממשלה ולכנסת וביקשנו הרבה מאוד כסף, וקיבלנו מיליארדים. וכשבאנו להוציא אותו ולתת אותו לעצמאים ולעסקים, זה נעצר בגלל כל מיני בירוקרטיות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!