דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בחסות הקורונה / יו״ר ועד ׳כלל ביטוח׳ נגד הדחת המנכ״ל: ״בזמן שהמנכ״ל עבד בקורונה, יו"ר הדירקטוריון חתר תחתיו״

רוני רז כתב ליו״ר דירקטוריון החברה שנראה שהמניע להחליף את המנכ״ל הוא מערכת היחסים הטובה שבנה עם העובדים | רז אמר ל׳דבר׳: ״נראה שבעל מניות מרכזי מנסה לדחוף לקיצוצים ופיטורים״

יו"ר כלל ביטוח דני נווה (מלפנים, מימין) ומנכ"ל כלל ביטול יורם נוה (מלפנים, שמאל) בועדה הפרלמנטרית לחקר מתן אשראי ללווים גדולים, 6 בינואר 2019. (ללא קרדיט)
יו"ר כלל ביטוח דני נווה (מלפנים, מימין) ומנכ"ל כלל ביטול יורם נוה (מלפנים, שמאל) בועדה הפרלמנטרית לחקר מתן אשראי ללווים גדולים, 6 בינואר 2019. (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי כלל ביטוח מתנגד לניסיון להדיח את מנכ"ל החברה, יורם נוה, ולהחליפו ברונן אגסי, כיום בכיר בקבוצת בנק לאומי. רוני רז, יו״ר ועד העובדים חושד שההדחה נעשית על רקע יחסיו הטובים של המנכ״ל עובדי החברה. רז אומר ל׳דבר׳: ״נראה שבעל מניות מרכזי מנסה לדחוף לקיצוצים ופיטורים. עד שסוף סוף היו שנתיים של שקט ביחסי העבודה, רוצים להחזיר אותנו למלחמות ולשביתות? לתקופות הקשות?".

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (באדיבות המצולם)
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (באדיבות המצולם)

כלל ביטוח היא אחת מחמש חברות הביטוח הגדולות בישראל ומעסיקה כ-4,500 עובדים. עובדי החברה היו הראשונים מבין עובדי חברות הביטוח להתאגד, והקימו ועד עובדים לאחר מאבק ממושך ביוני 2012.

במכתב ששלח רז ליו״ר דירקטוריון החברה, דני נווה, הוא כותב ״אנו רוצים מאד לקוות, (אך ספקנים בהקשר זה) שהמניע לרצון להחליף את מנכ"ל החברה אינו מערכת היחסים הטובה שנבנתה על ידי המנכ"ל ו-וועד העובדים״. רז מדגיש כי השנתיים בהן מכהן נווה בתפקיד התאפיינו ביציבות של מערכת יחסי העבודה, זאת לאחר שנים ארוכות של חוסר יציבות אשר הגיעו לשפל בשביתה מלאה בת שבועיים ביוני 2017.

"בזמן שיורם יום יום מגיע למשרדים ועובד, ישב יו"ר הדירקטוריון חודש וחצי בבית בתקופת הקורונה, ובמקום לעבוד חתר תחת המנכ"ל" אומר רז בהתייחס לתקופה המאתגרת הנוכחית של משבר הקורונה. "העובדים נכנסו מתחת לאלונקה, המנכ"ל והבכירים נכנסו מתחת לאלונקה וקיצצו בשכרם – רק הדירקטוריון נשאר בחוץ, ועכשיו הם רוצים לנצל את התקופה הזו כדי לפטר עובדים".

עובדים נכנסו מתחת לאלונקה, המנכ"ל והבכירים נכנסו מתחת לאלונקה וקיצצו בשכרם – רק הדירקטוריון נשאר בחוץ, ועכשיו הם רוצים לנצל את התקופה הזו כדי לפטר עובדים"

בוועד חוששים שמאחורי המהלך עומדים חלק מהמשקיעים הגדולים בחברה, המפעילים לחץ על יו"ר הדירקטוריון להדיח את נוה מתוך מה שהם מכנים "אינטרסים צרים הזרים לאינטרס הכולל של החברה". לטענת רז, "יורם עשה מהלך לגיוס הון מהחברה – מהלך שמאוד הצליח אבל דילל את בעלי המניות הגדולים אצלנו. זה עשה טוב לחברה, אבל חלק מבעלי המניות חשבו שזה פחות טוב להם ושזה מדלל אותם באחוזים".

"ברור שזה מעורר את השאלה של הצורך בנציגות עובדים בדירקטוריון"

במכתבו ליו"ר הדירקטוריון הדגיש רז את החובה הקבועה בחוק החברות על כך שכל רגולטור יפעיל שיקול דעת עצמאי בנוגע לטובת החברה, ואף הזכיר כי בימים אלו בודקת רשות שוק ההון, על פי הפרסומים, את התנהלות בעלי השליטה בחברה המתחרה ״מגדל ביטוח״, שלמה אליהו, ביחס להחלטה להדיח את יו"ר הדירקטוריון  ניר גלעד.

"ברור שזה מעורר את השאלה של הצורך בנציגות עובדים בדירקטוריון" אומר רז ל'דבר', "אבל אנחנו יודעים גם להגיע לאנשי הדירקטוריון ולדבר איתם. הם מבינים שהוועד מסתכל על מה הם עושים עם החברה. לצערי אנחנו היחידים שבאמת דואגים גם לחברה וגם לעובדים, אצל כל השאר הכל זה אינטרסים אישיים".

מדירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים נמסר: "דירקטוריון החברה מחויב אך ורק רק לטובת החברה והשאת תשואות לבעלי מניותיה ומפעיל שיקול דעת עצמאי ואחראי לטובת החברה וכל בעלי העניין שלה כולל עובדיה המסורים של החברה ודוחים על הסף את כל האמירות והרמיזות האחרות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!