דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / נערכים לפתיחת חדרי הכושר: "הזמנו חיטוי, נסמן עמדות כדי להפריד בין המתאמנים"

חדרי הכושר הונחו לחזור לפעילות ביום חמישי הקרוב, אך לא כולם קיבלו הנחיות לפתיחה | יפתח שוע, מנהל מועדון 'קרוספיט' בחיפה ובקריות: "החשש שלי הוא שאם לא יעשו את זה בצורה מבוקרת, נחטוף חולה קורונה וזה יעכב את הפתיחה בעוד חודש"

מבצעים חיטוי לקראת פתיחת מועדון 'קרוספיט' קריות, לאור הנחיות משרד הבריאות (צילום: יפתח שוע)
מבצעים חיטוי לקראת פתיחת מועדון 'קרוספיט' קריות, לאור הנחיות משרד הבריאות (צילום: יפתח שוע)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חדרי הכושר והמועדונים הונחו לחזור לפעילות ביום חמישי הקרוב, על-פי הודעת שרת התרבות והספורט מירי רגב אתמול (ב'), אבל נראה שהמצב אינו מאפשר זאת. בחדרי כושר שבבעלות החברות העירוניות טוענים שלא קיבלו הנחיות מפורשות לפתוח את חדרי הכושר ולא ניתנו הדגשים להיערכות מבחינת נהלי משרד הבריאות.

במגזר הפרטי נערכים לפתיחה, אך גם שם טוענים שהמדינה לא לקחה את מלוא האחריות. "התחושה היא שהקדימו את החזרה בשביל שמועדוני כושר ימהרו להחזיר עובדים ויפתרו את המדינה מתשלום של חל"תים ודמי האבטלה", אומר ל'דבר' יפתח שוע (39), מנהל רשת מועדוני 'קרוספיט' בחיפה ובקריות. "החשש שלי הוא שאם לא יעשו את זה בצורה מבוקרת נחטוף חולה קורונה וזה יעכב את הפתיחה בעוד חודש".

יפתח שוע (תמונה באדיבות המצולם)
יפתח שוע (תמונה באדיבות המצולם)

"האכלוס של המועדון זה כושר הייצור שלו"

כדי לפתוח את מועדוני הכושר היה צורך לבצע שינויים כדי להתאים אותם להנחיות משרד הבריאות. שוע: "אם בעבר חוק רישוי עסקים הגדיר מרווח של מטר וחצי בין עמדה לעמדה ובין מכשיר למכשיר, עכשיו אומרים שניתן להתאמן ברווח של 10 מטר מרובע, או עד 15 מתאמנים בו-זמנית. זה מגביל משמעותית את האכלוס. ואכלוס של המועדון זה כושר הייצור שלו", מסביר שוע, "במקרה שלי זה מוריד את הייצור שלנו פי ארבעה. כלומר, אם ביעדים שלי היו 400 מתאמנים, עכשיו צריך לבנות על 100 מתאמנים. כמות המתאמנים יורדת באופן משמעותי. זה יכול להגדיל את מחיר המנוי, וצריך אולי לפטר עובדים, בשביל לקצץ בהוצאות".

אילו התאמות עשיתם כדי לפתוח מחדש?
"הזמנו חיטוי לכל המועדון, נסמן עמדות על הרצפה כדי להפריד בין המתאמנים. כל נושא התו הסגול: מדחום, חיטוי, מסכה עד שמתחיל האימון, שילוט. בהתאם להגבלות הכמות נצטרך לעשות סדר בהגעה של המתאמנים. לכל אחד יהיה ציוד אישי רק שלו. המצב הזה מגדיל את העלויות, והפחד שלי שזה יוביל לעליית מחירים. כל המאמנים שלי בחל"ת ולא נוכל להחזיר את כולם, כרגע נחזיר רק 30 אחוז מהצוות".

היערכות לפתחת מועדון 'קרוספיט' קריות, לאור הנחיות משרד הבריאות (צילום: יפתח שוע)
היערכות לפתחת מועדון 'קרוספיט' קריות, לאור הנחיות משרד הבריאות (צילום: יפתח שוע)

"אנחנו התחנה של האזרח לפני שהוא מגיע לבתי חולים"

בתקופת המשבר, מספר שוע, הוקם ארגון של ענף הכושר, כדי לדאוג לאינטרסים שלהם מול מקבלי ההחלטות. "שכרנו משרד 'לובינג', שיטפל באינטרסים שלנו מול הכנסת, חבל לי שבמדינה שלנו ככה זה עובד".

מה ההצעה שלכם?
"הגשנו נייר עמדה למשרד הספורט. הצענו שבמקום מרווח של 10 מטר מרובע נעשה 5 מטר מרובע, כדי שנוכל להכניס כמות הגיונית של מתאמנים ביחס למקום שיש לנו. ב-5 מטר יש מספיק מרחק בין אדם לאדם. אנחנו נסמן את העמדות על הרצפה, ב-5 מטר אפשר להכניס 20 אנשים ולא 10-15 כמו בהנחיות שפרסמו. אם לפי ההנחיות לבית כנסת של 20 מטר נכנסים 19 אנשים, למה אני לא יכול להכניס אנשים כשאני באמת מצליח לשמור עליהם?"

לדבריו, תחום הכושר צריך להיות שייך למשרד הבריאות ולא למשרד הספורט: "חדרי כושר מוגדרים כרגע כפעילות פנאי, אנחנו רוצים להיות מוגדרים כפעילות תומכת בריאות. אנחנו לא כמו ספורט תחרותי, אנחנו התחנה של האזרח שבה הוא שומר על הבריאות שלו לפני שהוא מגיע לבתי חולים".

הלחץ שהפעלתם משפיע?
"לדעתי הוא מאוד משפיע, וצריך שלא ידעך כשנפתח. יש עוד הרבה עבודה ודברים להסדיר ולהיאבק עליהם. רק ככה מתקבלות החלטות בממשלה".

בתחילת המשבר, סיפר שוע ל'דבר', על כך שבמועדון שלו החליטו לאפשר למתאמנים לקחת ציוד כושר הביתה ובנו איתם תכניות אימונים מותאמות, בנוסף לאימונים שהעבירו ב'זום'.

אימון קרוספיט: בזום ובימים רגילים (באדיבות יפתח שוע)
אימון קרוספיט: בזום ובימים רגילים (באדיבות יפתח שוע)

עדכנת את המנויים?
"עשיתי שיחת זום פתוחה לכל המנויים והבהרתי את המצב, שבמידה ומחמירים איתנו את ההנחיות – נגביל את ההשתתפות לשלושה אימונים בשבוע במועדון ועוד שלושה אונליין. למי שיותר נוח להתאמן בסלון, או לא יכול לשלם את הסכום של מנוי רגיל, נציע לשלם על מנוי אונליין מוזל".

איך הם גיבו? 
"הרוב מעודדים מזה. יש מעט מאוד שחוששים מהגבלת כמות האימונים. אנחנו מסבירים שזה זמני ומאוד תלוי בהנחיות. אבל גם הערך עולה, כי כשיש פחות מתאמנים אז היחס האישי גדל. לא כולם התחברו באונליין, אבל הם כן המשיכו את המנוי מתוך סולידריות איתנו".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!