דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טראמפ

קצרים מהעולם / בבית הלבן מתכננים לתת הקלות מס דווקא לחזקים | Airbnb כבר רואה התאוששות בהזמנות

עדכון מכלכלות העולם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)
יונתן קירשנבאום

הנשיא טראמפ מתכוון להכניס הורדות מיסים לתוך חבילת התמרוץ

דונלד טראמפ מתכנן להכניס לפעימה הבאה של הסיוע למשק האמריקאי קיצוצי מס, שיכללו גם קיצוץ במס המוטל על רווחי הון. כך מדווח הניו יורק טיימס. חלק גדול מהורדות המיסים יהיו למעשה הפיכתן של ההקלות הזמניות שנכללו בקיצוצי המס של שנת 2017 לקבועות. כך לדוגמא תהפוך הזכות לקזז הוצאה על ציוד מתקלה מתשלומי המס של חברות לקבועה.

הנשיא טראמפ טוען שקיצוצי המיסים יקלו על חברות לבצע השקעות בעתיד הקרוב ויזרזו את היציאה האמריקאית ממשבר הקורונה, והציע גם להוריד במקביל את מס ההכנסה לשכירים. עם זאת, במפלגה הדמוקרטית טוענים כי מדובר בניסיון לעשות שימוש בתנאי המשבר כדי להפוך רפורמות המגבירות את רווחיותן של החברות הגדולות במשק מזמניות לקבועות, והודיעו כי יתנגדו.

האירופאים חוזרים להזמין חופשות

הפייננשל טיימס הבריטי מדווח על אופטימיות זהירה בענף התיירות האירופי, עם ההקלות שמתחילות להיכנס לתוקף בחלק ממדינות היבשת. בריאן צ'סקי, מנכ"ל אייר בי אנד בי, אמר כי הביקוש לחופשות לחודשי הקיץ חזר לעלות קלות, עם מספר עולה של חיפושים באתר. עם זאת, מדובר רק בביקוש לאייר בי אנד בי. הביקושים לחופשות מסורתיות יותר וגמישות פחות צפוי לעלות בקצב איטי יותר. על פי הערכות החברה, צפויה ירידה של 50% במחזור הפעילות של אייר בי אנד בי, לעומת השנה שעברה.
מכה נוספת לאיחוד האירופי.

מכה נוספת לאיחוד האירופי מצד גרמניה.

הגרדיאן הבריטי מדווח על החלטת בית המשפט בגרמניה לעצור את רכישת האג"ח הממשלתיות. בית המשפט קבע  שמהלכי הסיוע של הבנק המרכזי של אירופה, במסגרתם רוכש הבנק אג"ח ממשלתית בהיקפים עצומים, אינם חוקיים בגרמניה. בעקבות ההחלטה יצטרך הבנק המרכזי של גרמניה להפסיק לבצע את הרכישות שהיו אמורות לסייע למדינות רבות באיחוד ליהנות מריביות נמוכות בזכות הערבות בין המדינות.

הגרמנים מתנגדים באופן מתמשך למהלך של רכישת אג"ח ממשלתיות באמצעות הבנק האירופי. התנגדות שהחלה אחרי המשבר הכלכלי באירופה בשנת 2012. הגרמנים טוענים שהדבר עלול לשחוק את המוניטין הפיננסי של אירופה כולה ובכך להעלות גם את הריבית על אג"ח גרמניות. מבקריה של גרמניה טוענים שההבדלה איננה כל כך ברורה, וכי מדובר למעשה בהתנגדות לשיתוף פעולה כלכלי בין מדינות האיחוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!