דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

בדרך לשגרה / פורום הגנים הפרטיים: הגענו להבנות עם האוצר על פתיחת מסגרות ביום א' הקרוב

על-פי ההבנות יינתן מענק הסתגלות חד-פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה מהקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים ודרישות הבריאות הייחודיות לגיל הרך | ראשי הפורום: "ממשיכים לעבוד מתוך דאגה לילדי ישראל, לצוותים החינוכיים, להורים ולמנהלות הגנים"

גן ילדים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
דוד טברסקי

לאחר מאבק של יותר משבועיים, הגנים הפרטיים הגיעו להסכמות מול נציגי משרד האוצר לגבי פתיחת המסגרות החל מיום ראשון הקרוב.

במסגרת ההבנות, המדינה תעניק מענק הסתגלות חד-פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה מהקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים, חלוקת שבוע הלימוד לחצאים והדרישות המיוחדות לשמירת בריאות הצוותים והילדים כפי שפורסמו בהנחיות משרד הבריאות להפעלת המסגרות לגיל הרך.

ראשי פורום הגנים הפרטיים ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. (קרדיט: פורום הגנים הפרטיים)
ראשי פורום הגנים הפרטיים ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. (קרדיט: פורום הגנים הפרטיים)

על-פי המתווה, גנים עם בין 7 ל-12 ילדים יקבלו מענק בגובה 350 שקל לילד, מהילד ה-13 עד ה-24 כל גן יקבל מענק של 700 שקל לילד ומהילד ה-24 מענק בגובה 1200 שקלים לכל ילד. המענק מתווסף לכלי הסיוע שניתנו לעסקים עצמאיים, כגון שתי פעימות מענק סיוע לעצמאים, מענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות, פטור מארנונה לשלושה חודשים ומענק החזרה לתעסוקה שייקבע בהמשך.

המענק, שנחשב משמעותי, נמוך בפועל ממה שהוצב כדרישה. על-פי העלויות המשוערות שהפורום הציג בנייר עמדה בוועדת העבודה והרווחה, כדי לכסות את כלל ההוצאות הנוספות שהגנים יוציאו בעקבות ההנחיות החדשות, נדרש סבסוד של 1,826 שקלים לילד מטעם המדינה וזאת כדי לממן את הקבוצות הקטנות והעסקת הסייעות והגננות הנוספות לתפעולן. בין היתר דרשו בפורום קביעת הנחיות ברורות לחלוקת המרחב הפיסי של המעונות באופן בטיחותי שיאפשר שמירת מרחק.

"אנחנו גאים במתווה שהשגנו עם משרד האוצר", מסרו עו״ד קרן אוחנה איוס וחנן דגן, ראשי פורום הגנים הפרטיים. "בנוסף למתווה המענק הסקטוריאלי לגני הילדים, הושגו הבנות לקידום הקלות ופטורים רגולטורים עבור גני הילדים הפרטיים בישראל".

הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: פורום הגנים הפרטיים)
הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים בכיכר רבין. 30 באפריל. (צילום: פורום הגנים הפרטיים)

"אנו עדיין ממתינים למתווה של משרד הבריאות ומצפים שיתאים לדרישות שלנו לצרכים של הילדים בגיל הרך", אמרה ד"ר שולמית ביסמנובסקי, מנכ"לית ארגון הגנים הפרטיים בישראל. "ההבנות שהתקבלו הערב והן ביטוי למאבקנו העיקש וקולנו הרם".

אמש הוציא משרד הרווחה עיקרי המתווה לפתיחת המסגרות לגיל הרך עד גיל 3, אך רק לאלו שנמצאים בפיקוח המדינה. המתווה כולל חלוקה לקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל קבוצה, תוך שמירה על כללי מרחק פיסי. משפחתונים יפעלו בקבוצות של עד 5 ילדים. הפעילות במעון תתקיים בכל ימות השבוע, ללא רוטציה, ובשעות הפעילות הרגילות של המעון. הפעילות תכלול הקפדה על כללי היגיינה קפדניים לפני ואחרי כל מגע עם פעוט, וחיטוי יסודי של המעון בסוף יום.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!