דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

בדרך לשגרה / באיחור של שבוע: גובשו המלצות לחידוש הלימודים בבתי הספר הערביים

התפרצות הקורונה במספר יישובים ערביים ושביתה של עובדי הרשויות עיכבו את החזרה ללימודים אולם כעת נראה כי ישנן המלצות מוסכמות לפתיחת הלימודים ביום א' הקרוב | עובדי הרשויות יסיימו את השביתה על מנת לאפשר את פתיחת הלימודים

תלמידים בסיום יום לימודים בכפר נחף. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: לואיס פישר / פלאש 90).
תלמידים בסיום יום לימודים בכפר נחף. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: לואיס פישר / פלאש 90).
יניב שרון

תלמידי החברה הערבית יחזרו ללימודים החל מיום ראשון הקרוב, כך סיכמו נציגים מוועדת הבריאות הארצית, ועדת המעקב לענייני חינוך והתאחדות ועדי ההורים בחברה הערבית ונציגים של ועד ראשי הרשויות הערביות שנפגשו היום (חמישי) וגיבשו המלצה לחזרת הלימודים בחברה הערבית החל מיום ראשון הקרוב, בהתאם להנחיות משרד החינוך להכנת בתי הספר לקליטת התלמידים. ההמלצה התקבלה על בסיס המלצת ועדת הבריאות בחברה הערבית.

שבוע לאחר תלמידי כיתות א'-ג' בחינוך העברי יתחילו התלמידים הערבים לשוב לבתי הספר בחברה הערבית. העיכוב נוצר בגלל גלי התפרצות נגיף הקורונה בחברה הערבית שהגיעו מאוחר יותר, לצד הקושי בהיערכות המוסדות לקליטת התלמידים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הן בגלל קושי כלכלי והן בעקבות השביתה ברשויות המקומיות במגזר הערבי.

ועד ראשי הרשויות הערביות קיבל את ההמלצה ובישיבה הוחלט להתיר לעובדי רשויות וצוותי בתי הספר לשוב לעבודה, על אף השביתה, על מנת לאפשר להם להיערך בהתאם.

ד"ר שרף חסאן, חבר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, אמר ל'דבר' כי "ההחלטה התקבלה על בסיס המלצות ועדת הבריאות. בשבוע שעבר הם לא סברו שיש לאפשר חזרה דיפרנציאלית או גורפת ללימודים והמליצו להמתין שבוע כדי להימנע מהפתעות. בהתייעצות אתמול הגענו למסקנה כי יש יציבות בנתוני התחלואה למעט ה'יישובים האדומים'. הבנו כי ניתן להחזיר בשאר הישובים את הלימודים תוך עמידה בתנאי משרד הבריאות והחינוך. ההחלטה התקבלה בקונצנזוס מלא.

"לגבי היערכות בתי הספר, הסקר שלנו העלה כי יש התקדמות בהיערכות בתי הספר. לגבי השביתה ועד ראשי הרשויות בחר להחריג את עובדי בתי-הספר כדי לאפשר את החזרה ללימודים מתוך הבנת הצורך והמחיר הכבד ששילמנו. מערכת הלמידה מרחוק לא הגיעה לכל התלמידים. זאת בנוסף למחירים הפסיכולוגיים שיש להישארות ארוכה בבתים. ישנם מוסדות שאינם ערוכים כי המבנה הפיזי לא מאפשר זאת מבחינת שטח לתלמיד והכיתות הפנויות. משרד החינוך נדרש למצוא פתרונות במקומות אלו. הרשויות המקומיות לא עובדות לכן יהיו עיכובים דרשנו ממנהלי בתי הספר להיות בקשר ולבדוק את העמידה בתנאים. דרשנו ממשרד החינוך להגביר את ההסברה הערבית עד עתה ההסברה היתה בעברית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!