דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נהגים ומותקפים / בתגובה לנשיכת נהג האוטובוס: "אנחנו שוקלים את צעדינו יחד עם ההסתדרות, לא נעבור על זה בשתיקה"

ביום רביעי הותקף נהג אוטובוס בירושלים ע"י כלב ששוחרר מהרצועה על ידי בעליו אחרי שזה התבקש להלביש עליו רסן | הנהג שוחרר לביתו עם תפרים ברגליו ובפניו

עיסא מונתצר נהג אגד שהותקף בירושלים (קרדיט: ועד אגד ירושלים)
עיסא מונתצר נהג אגד שהותקף בירושלים (קרדיט: ועד אגד ירושלים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הההסתדרות דורשת להחמיר את הענישה כנגד כל אזרח אשר יתקוף נהג בעבודתו", אמר לדבר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בעקבות תקיפתו של נהג אוטובוס בירושלים השבוע. "כידוע עבודת הנהגות בתחבורה הציבורית היא עבודה קשה מאוד. על מנת להוביל את ציבור משתמשי התחבורה הציבורית בבטחה, נדרשים הנהגים לריכוז מירבי בכבישי ישראל ועל כן חייב לדעת כל אזרח כי במידה ויתקוף נהג הוא ישלם על כל מחיר כבד".

הנהג הותקף ביום רביעי בערב בקו אגד בירושלים ליד קניון פסגת זאב, לאחר שביקש מנוסע שעלה עם כלבו לשים רסן בפיו. הנוסע בתגובה התיר את רצועת הכלב ואפשר לו לתקוף את הנהג. תלונה הוגשה במשטרה. "אנחנו שוקלים את צעדינו עם ההסתדרות, לא נעבור על זה בשתיקה" אמר לדבר יו"ר ועד עובדי אגד ירושלים, חליל שווא.

"הנהגים שלנו מאוד נסערים, ודורשים מענה שיעצור את התקיפות כנגד נהגי האוטובוסים. אירועים כאלה קורים כל הזמן, וחלקם אפילו אינם מדווחים בתקשורת. באגד ירושלים נאלצנו כבר פעמיים להשבית קווים בעקבות תקיפות חמורות כנגד נהגים, ואנחנו לא שומעים שממצים את הדין עם התוקפים. גם כשתופסים אותם אנחנו לא שומעים על ענישה והרשעות. התחושה היא שמשרד התחבורה מזלזל בנו, נותן את הרושם שנהיגה באוטובוס זה מן 'תחביב' שלנו. אנחנו עובדי ציבור, שנותנים שירות לציבור, ומצפים להיות מוגנים". לדבריו שווא הנהג השתחרר הבוקר מבית החולים עם שישה תפרים בפניו ותפרים נוספים ברגליו. "הוא מתאושש, אבל הוא בהלם. בנוסף הנוסע גנב לו גם תיק עם 3000 שקלים. זה מקרה מקומם ומזעזע. עדכנתי באופן אישי את מנכ"לית משרד התחבורה ושלחתי לה את התמונות.

השבוע אישרו משרדי האוצר והתחבורה, התקנת מחיצות בין נהגי התחבורה הציבורית לנוסעים, במטרה להבטיח את ביטחונם הפיזי ואת בריאותם בשל משבר הקורונה, וזאת בעלות של כ-30 מיליארד שקלים – נושא שההסתדרות נאבקת עליו מזה תקופה ארוכה. "האיגוד פעל נמרצות מול שר התחבורה הקודם ומנכלי"ת משרד התחבורה הגב' טרנר במטרה להביא להפרדה מוחלטת בין הנהגים לנוסעים" אמר לדבר מזכיר האיגוד הארצי ומחזיק תיק התחבורה הציבורית דורון קרני. "אנחנו שמחים שהלחץ נשא פרי ובימים אלה נמצא המימון להפרדה זו. איגוד עובדי התחבורה יגבה את הנהגים וועדי העובדים בפעולתם למען שמירת בטחונם ובריאותם של הנהגים בישראל בהתאם להחלטת בית הדין המאפשרת זאת. איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית, רואה בחומרה רבה את האלימות כנגד הנהגים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!