דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / הושעתה המאמנת שהתעללה במתעמלת האולימפית לורי הרננדז

הרננדז, שזכתה במדליות זהב וכסף באולימפיאדות ריו, האשימה את המאמנת שלה כי התעמרה בה בעקביות, צעקה עליה, לעגה לה מול מתעמלות נוספות ואילצה אותה להתאמן גם כשהייתה פצועה | המאמנת הושעתה לשמונה שנים

המתעמלת האולימפית לורי הרננדז והמאמנת שלה, מאגיי הייני, במבחנים האמריקאים לאולימפיאדת ריו 2016. 8 ביולי 2016 (Photo by Ronald Martinez/Getty Images)
המתעמלת האולימפית לורי הרננדז והמאמנת שלה, מאגיי הייני, במבחנים האמריקאים לאולימפיאדת ריו 2016. 8 ביולי 2016 (Photo by Ronald Martinez/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לורי הרננדז (19), המתעמלת שזכתה במדליית הזהב בריו 2016 סיפרה על מסכת ההתעללות שעברה במשך 11 שנה מצד המאמנת שלה, מאגיי הייני. הרננדז סיפרה כי המאמנת הכריחה אותה להתאמן גם כשהייתה פצועה, התעללה בה מילולית על בסיס המשקל שלה וגרמה לה להתקפי חרדה. "היו בקרים שהייתי פורצת בבכי ברגע שהייתי מתעוררת, דואגת מהצעקות והכעסים שמחכים לי במשך היום".

"הרעיון לשתף את הסיפור שלי עם העולם מלחיץ אותי מאוד. אבל אני מרגישה שזה יכול לעזור לאחרים או לפחות להעלות את המודעות להתעללות רגשית ומילולית", כתבה הרננדז בעמוד האינסטגרם שלה. "היו לי חוויות רבות שהובילו להתקפי חרדה בהם הייתי פשוט עומדת מול הציוד ו… בוכה".

המתעמלת האולימפית לורי הרננדז בתרגיל הקורה באולימפיאדת ריו 2016. 15 באוגוסט. (AP Photo/Rebecca Blackwell)
המתעמלת האולימפית לורי הרננדז בתרגיל הקורה באולימפיאדת ריו 2016. 15 באוגוסט. (AP Photo/Rebecca Blackwell)

הרננדז מספרת על מספר פעמים בהן אזרה אומץ וביקשה מהייני להפסיק את השימוש בשיטות האימון הפוגעניות ותגובתה של המאמנת הייתה שילוב של הכחשה עם טענה שהרננדז "רגישה מדי" ו"לוקחת את הדברים קשה מדי".

לפי הרננדז, ההתעללות בה הייתה פומבית מול מתעמלות אחרות. "היא הייתה משפילה אותי בפני השאר, כל הזמן זורקת הערות פוגעניות ביחס לעליה שלי במשקל. היינו ממשיכות להתאמן גם כשהייתי פצועה. היא הייתה מקללת אותי, לועגת לי בפני אחרים על האופן בו הייתי בוכה ודברים נוספים שאין לי מילים לתאר".

מספר חודשים לאחר זכייתה של הרננדז, אז בת 15, במדליית הזהב הקבוצתית בריו 2016 ובמדליית הכסף האישית במכשיר הקורה, החליטה להגיש תלונה רשמית כנגד המאמנת שלה. לפני שבועיים החליט איגוד ההתעמלות האמריקאי להשעות לשמונה שנים את הייני, אחת המאמנות הבכירות בארה"ב, לאחר שהורשעה באלימות מילולית ופיזית, כלפי הרננדז ומתעמלות נוספות אותן אימנה.

מיד אחרי המשחקים האולימפיים פרשה הרננדז לשנתיים שלמות עד שהחליטה לעשות קאמבק לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו, שבינתיים נדחו ל-2021 בשל מגפת הקורונה. כעת היא מגלה שהסיבה לפרישה הארוכה בגיל כל כך צעיר הייתה השנאה שרכשה לענף, בעקבות ההתעללות ממנה סבלה, שלפי דבריה, "תשאר איתה לנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!