דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך לגיל הרך

בדרך לשגרה / האחראית על חזרת הגנים במשרד החינוך: "החששות מובנים, נעשה הכל לפתוח בהתאם להנחיות"

אינה זלצמן, סגנית מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, אומרת ל'דבר' כי מרגע שהתקבלו הנחיות משרד הבריאות "יצרנו את התוכנית הכי טובה שיכולנו" | על הביקורת לפיה ההנחיות לא מובנות בשטח: "אנחנו בקשר רציף עם המורות והגננות"

אינה זלצמן, מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך (צילום: אלבום פרטי)
אינה זלצמן, מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך (צילום: אלבום פרטי)
דוד טברסקי

"יש לנו ניסיון של החזרת 470 אלף תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי כיתות א' עד ג', וזה הביטחון הכי מרגיע שאנחנו יכולים להעניק", אומרת ל'דבר' אינה זלצמן, סגנית מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, וממובילות תכניות החזרה לפעילות של הגיל הרך במשרד, ערב חזרת גני הילדים לפעילות. "רואים שאנחנו עומדים בשמירת ההנחיות. ההורים מביעים שביעות רצון והילדים לומדים. הפרקטיקה קיימת, וניתן לבצע את מה שנדרש מאתנו ברמה הבריאותית. מהפרקטיקה הפדגוגית אני לא מודאגת – שם אנחנו יודעים מה לעשות".

זלצמן מודעת לחששות ההורים מהידבקות הילדים בגן ומהקושי ליישם את ההנחיות. "החששות מובנים לנו, אבל חשוב לנו להבהיר להורים: נעשה הכל כדי לפתוח את מוסדות החינוך בהתאם להנחיות", היא אומרת ומבהירה שכל הגנים של משרד החינוך עומדים להיפתח מחר. בתגובה לביקורת על כך שהמשרד לא משוחח עם השטח, היא אומרת שהמשרד עמד השבוע בקשר רציף עם כל הגורמים, מהמחוזות עד הגננות וההורים.

על המתווה שגובש לפיו כל ילד יגיע לגן רק מחצית השבוע אומרת זלצמן: "היו חלופות שנשקלו, אך בסופו של דבר, ברגע שמשרד הבריאות כיוון למציאות של מספר מוגבל של תלמידים בקבוצה – התכנסנו לזה. כשהוחלט המספר הסופי ואופן חלוקת התלמידים – יצרנו את התוכנית הכי טובה שיכולנו".

"בשבוע האחרון הרשויות סייעו לאורך כל השבוע בניקיון וחיטוי הגנים והגננות סידרו וארגנו אותו למתווה. בנוסף לכך, הגננות צילמו את עצמן מהגנים ושלחו לילדים תמונות, כדי שיוכלו להתרגל לסידור החדש של הגנים", מספרת זלצמן. לדבריה, רוב הגננות שפנו למשרד מתרגשות מאוד לקראת חזרת שגרת הפעילות. "מחר נראה הרבה תמונות שיגרמו לנו לקצת לחלוחית בעיניים, גננות וילדי הגן זה קשר מיוחד, זה כמעט כמו קרוב משפחה. הכנו איגרות להורים ולגננות ביחד עם חומרי עזר שיוכלו לעזור ככל הניתן על מנת לאפשר פתיחה כמה שיותר טובה".

גננות מחטאות ומכינות את הגן לפתיחה מחודשת. 7 במאי 2020. למצולמות אין קשר לכתבה. (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
גננות מחטאות ומכינות את הגן לפתיחה מחודשת. 7 במאי 2020. למצולמות אין קשר לכתבה. (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

 

בימים האחרונים ביצע המשרד, דרך המחוזות, מיפוי מלא של כל הגנים בארץ כדי לוודא שבאף גן לא יחסרו גננות להפעלת הגנים. "אנחנו נערכים לתרחיש שיהיו גננות שלא יוכלו להגיע מסיבה כזו או אחרת, למרות שמשרד הבריאות פרסם מתווה סופי בעניין שדייק את ההנחיות", אומרת זלצמן.

יצוין כי הסתדרות המורים טרם קיבלה מענה לפנייתה למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בדבר חידוד הנחיות הבריאות בנוגע למורות וגננות שחוששות לצאת לעבודה.


הקו החם של משרד החינוך פתוח כל הזמן להורים לבירור פרטים ומענה על שאלות בטלפון: 1-800-25-00-25.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!