דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / הכדורגל האנגלי מעניק סיוע נפשי לכדורגלניות שדיווחו על מצוקה עקב משבר הקורונה

המועדונים מקיימים קשר רציף עם השחקניות, ומעמידים לרשותן תכניות סיוע מגוונות | התאחדות הכדורגל מעניקה תמיכה לכדורגלניות הנבחרת שלא חתומות במועדון | מתחילת המשבר הוכפל שיעור השחקניות בעולם שדיווחו על תסמיני דיכאון וחרדה

משחק כדורגל בליגת כדורגל הנשים באנגליה, מאי 2019 (Photo by Catherine Ivill/Getty ImagesIL)
משחק כדורגל בליגת כדורגל הנשים באנגליה, מאי 2019 (Photo by Catherine Ivill/Getty ImagesIL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל האנגלית וקבוצת ליגת הנשים הבכירה במדינה, הודיעו שהן מעניקות תמיכה נפשית לשחקניות שחוות קשיים במהלך תקופת ההסגר במדינה. בשנים האחרונות עלתה המודעות לקשיים הנפשיים איתם מתמודדים ספורטאים וספורטאיות במהלך הקריירה.

על פי מחקר של ארגון השחקנים העולמי FIFPRO, שסקר 1,602 כדורגלניות וכדורגלנים מקצועניים מרחבי העולם, שיעור הכדורגלניות שדיווחו על תסמינים המעידים על דיכאון הכפיל את עצמו מ-11% לפני הפסקת הפעילות ל-22% במהלך מרץ ואפריל. בקרב הגברים נרשם זינוק מ-6% ל-13%.

נבחרת הנשים של אנגליה, קיבלו גישה לתמיכה נפשית מצוות האימון (Photo by Nathan Stirk/Getty Images)
נבחרת הנשים של אנגליה, קיבלו גישה לתמיכה נפשית מצוות האימון (Photo by Nathan Stirk/Getty Images)

ההתאחדות האנגלית קיימה פגישות עם מועדוני הכדורגל בנושא ההתמודדות עם המגפה, שכללו התייחסות לתמיכה בשחקניות ולבריאותן הנפשית. שחקניות נבחרת אנגליה שלא חתומות כיום באף מועדון קיבלו גישה לתמיכה נפשית מסביב לשעון, ומספר שחקניות שביקשו זאת, קיבלו תמיכה אישית וחשאית מצוות הנבחרת.

מועדוני ליגת העל לנשים באנגליה, כמו: ליברפול, אברטון, מצ'סטר סיטי, ווסטהאם, מנצ'סטר יונייטד וארסנל  – מעניקים מתחילת המשבר מגוון רחב של שירותים לשחקניות. חלקן העלו חששות מהסכנות הבריאותיות הכרוכות בחזרה לפעילות, חלק מהשחקניות הזרות העלו תחושות של בדידות משום שהן ללא תמיכת משפחה וחברים שנמצאים במדינה ושחקניות רבות העלו חששות מההשלכות הכלכליות של המשבר.

באברטון, קיבלו השחקניות לפחות ארבע שיחות טלפון ביום מהצוות המקצועי, הרפואי והפסיכולוגי של המועדון, שהממצאים מהן הוכנסו למערכת אותה סקר צוות ייעודי מדי שבוע. השחקניות התבקשו גם למלא סקר בריאות נפשית מדי שבוע, שאת תוצאותיו ניטר פסיכולוג המועדון.

שחקניות ארסנל (Photo by Charlotte Wilson/Offside/Getty Images IL)
שחקניות ארסנל (Photo by Charlotte Wilson/Offside/Getty Images IL)

ברדינג, שהיה המועדון הראשון בליגה להוציא את שחקניותיו לחל"ת במסגרת תכנית ממשלתית, העמידו לרשות הסגל מוקד סיוע טלפוני הפועל 24 שעות ביממה, בנוסף לתמיכה מקוונת. שחקניות ווסטהאם קיבלו הודעה שצוותי האימון והרפואה של המועדון עומדים לרשותם מסביב לשעון "לכל דבר שאתן, או בני משפחותיכן, תצטרכו". המועדון גם העניק לשחקניו  את האפשרות לדבר עם אוהדים הנמצאים במצב דומה וסיפקה להן תכניות אימון ותזונה בהתאמה אישית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!